"Doğru stratejik kararlarla başardık"

Hacı Boydak'la Boydak Holding'in dönüşüm ve gelişim öyküsünü konuştuk.

17 TEMMUZ, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
Doğru stratejik kararlarla başardık
55'inci yılını geride bırakan Boydak Holding, Anadolu'dan çıkan en güçlü gruplardan biri. 5,3 milyar TL'lik dev grubun kaptan köşkünde oturan HACI BOYDAK, başarının tüm aile üyeleriyle ilgili olduğunu söylüyor. Babalarından şirketi devraldıklarında 500 metrekare fabrikaya, 50 çalışana sahip olduklarına dikkat çekiyor ve "Şu anda 1 milyon 250 bin metrekare kapalı alanımız, 12 bin 480 çalışanımız var. 100'ün üzerinde ülkeye 467 milyon dolarlık ihracat yapıyoruz." diye konuşuyor. Hacı Boydak'la Boydak Holding'in dönüşüm ve gelişim öyküsünü konuştuk. Küçük bir Anadolu markasını, global arenada tanınan bir markaya nasıl dönüştürmeyi başardığını kendi ağzından dinledik:

"Odaklanmayla başladık"
"Bizim hikayemiz 1957 yılına dayanıyor. Amcam ve babam şirketi kurup, 1981 yılına kadar başarıyla getirdi. 1981 yılında da Şükrü Bey, Yusuf Bey ve ben babalarımızdan işi devraldık. O sırada 500 metrekarelik küçük bir fabrika ve 50 çalışanımız vardı. O zamanlar hem mobilya hem çelik üretimi yapıyorduk. Bir tercih yapmamız gerektiğini anladık. Ya mobilyada bir numara olacaktık ya da çelik eşyada.... Çelik eşyayı, hammaddeleri peşin fiyata alıp, çıkan ürünü vadeli satmak zorunda kaldığımız için bırakma kararı aldık. O dönemde Avrupa'da da yeni yeni çekyatlar çıkmaya başlamıştı. Türkiye'ye de girmişti. İnsanlar eski somyalarını atıp çekyat alıyordu. Bu nedenle çekyat üretimine başladık.

"Şu anda 100'ün üzerinde ülkeye ihracatımız var. Yurtdışında kendi operasyonumuzu açma hedefimizi de başardık. Rusya ve Ukrayna'da iki ayrı fabrikayı satın aldık ve üretime başladık. Sadece panel mobilya üretimi yapıyorduk. Şimdi kanepe, koltuk, yatak da üretmeye başladık. 5-6 ay içinde üretimimizin katlanarak artacağını düşünüyoruz. Bu pazarlarda çok başarılı olacağımıza inanıyoruz. Kuzey Irak'ta da bir fabrikamız bitti. 4 ay sonra orası da faaliyete geçecek. Aslında ihracat olarak dünyanın her yerinde varız. Avrupa ve başka yerlerdeki fırsatlarla da ilgiliyiz. Ancak ilk amacımız yapmış olduğumuz bu 3 yatırımı iyi noktalara getirmek. Ondan sonra başka bölgelerle ilgileneceğiz."

"Boşluğu iyi gördük"

Bu kararımızla birlikte mobilya sektöründe tanınmaya başladık. Özellikle çekyatta marka olma yolunda ilerliyorduk. Rahmetli Özal, sayesinde toplu konutlar yaygınlaşmaya başladı. Yapılan konutların her birine 2'şer adet çekyat satacak olsak evlere çekyat yetişmez diye düşündük. Bu nedenle ikinci önemli kararımızı alarak ağırlığımızı çekyata verdik. Bu alanda hiç rekabet yoktu. Önemli bir boşluğu gördük ve oraya odaklandık. 1987 yılına kadar bu stratejiyle çalışmaya devam ettik. Büyüme ivmemiz çok iyiydi. Katlanarak büyüdük diyebilirim. Bu dönemde babalarımızdan devraldığımız 500 metrekare fabrikayı 5 bin metrekareye çıkardık.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz