E-ticarette hedefimiz 2,5 milyar dolar

Hanzade Doğan Boyner'i bugünlerde en çok heyecanlandıran iş, tıpkı 90'ların ortasında olduğu gibi e-ticaret.

1.02.2012 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
E-ticarette hedefimiz 2,5 milyar dolar


"Hiç çılgın yatırım yapmadık"

Capital: Eskiden kurucu babalar, Koçlar, Aydın Bey bu işe çok sıcak bakmıyorlardı... Şimdi bakışları değişti mi?
- Aydın Bey'in hakkını vermek zorundayım. Hep inandı, hep destek verdi.


Capital: O yıllarda da inanıyor muydu?
- İnanıyordu. Kriz olduğunda birçok büyük kurum bu işi kapattı. Tabii biz hiçbir zaman çılgın yatırımlar da yapmadık. Hesaplı kitaplı gidiyorduk, şimdi de çok inanıyor. Hepsiburada'dan o da çok heyecanlanıyor.

Capital: Doğan Online'da e-ticaret ve internetle ilgili neler var?
- DOL, Türkiye'nin en büyük internet yatırım şirketi. 2011 yılını 710 milyon TL ciro ile kapattı. Türkiye'deki internet kullanıcısına arkadaş bulmaktan, oyun oynamaya, borsayı takip etmekten, mama sandalyesi satın almaya kadar geniş bir yelpazede ürün ve hizmet sunuyor. 14 milyon üyesi var. Grubumuz 3 ana iş kolundan oluşuyor. Biri, içerik üreten portal bölümü. Diğer iş kolu dijital reklam pazarlama alanında faaliyet gösteren Medyanet. Üçüncüsü ise e-ticaret. Nesine.com ile iddaa oynatıyoruz, gezisitesi.com ile uçak ve otel satışı yapıyoruz. E-ticaret bölümündeki amiral gemimiz, Türkiye'nin en büyük e-ticaret sitesi Hepsibura-da.com'u Türkiye'nin Amazon'u diye konumlandırabiliriz. Hepsiburada'nın altında dikey sitelerimiz var. Moda alanında Vakko ile ortak olduğumuz daybuyday.com bunların arasında. Eve yönelik "Altıncı Cadde" isimli yeni bir site açıyoruz. "Alışveriş Saati" isimli ufak bir saat sitemiz de var. Genel yapı bu. Sitelerimiz birbirine trafik gönderme ya da altyapı sağlama adına bu eko sistemden faydalanıyor.

"Yatırım fonlarının ciddi ilgisi var"
AMAZON'UN SEÇİMİ
Hem stratejik şirketler hem yatırım fonlarının ilgisi var. Biliyorsunuz dünyanın en büyük e-ticaret sitelerinden biri olan Amazon, bir çiçek sitesine yatırım yaptı. Ama Amazon, Türkiye'de satılan bütün çiçekleri satsa 1 milyar dolar ciro ya yapar ya yapmaz. Çok küçük bir sektör seçti.
İLK OLMA AVANTAJI
Herkesin çok ilgisi var ama burada ilk olmak büyük bir avantaj. Bir de bu iş hakikaten yerel bir iş. Tedarikçi ilişkileri, depo yönetimi, lojistik altyapısı dışarıdan ithal edebileceğiniz beceriler değil. Hepsiburada'nın 2 bine yakın tedarikçisi var, müşteriye 350 bin çeşit ürün sunuyor. Bu ürünlerin yüzde 40'ı her an deposunda bulunuyor.
TEKNOLOJİ İŞİN YÜZDE 50'Sİ
Yerli ya da yabancı, yeni bir oyuncunun bunları sıfırdan kurabilmesi çok kolay değil. Teknoloji işin yüzde 50'si ama diğer yüzde 50'si ürünü bulmak, depoyu doğru yönetmek. O yüzden yerli oyuncuların yabancılardan çok çekinmeleri gerektiğini düşünmüyorum.

Capital: Peki sektöre kazandırdığınız ilkler neler oldu?
- Bizim birçok ilkimiz oldu. Ekolay.net, Türkiye'nin ilk yatay portallerinden biri, Bigpara ilk finans portali, Mahmure ilk kadın portali, Gezisitesi ilk seyahat sitesi. Hepsiburada.com da hiç şüphesiz ilklerden. E-ticaret alanında kapıda ödeme, farklı kredi kartlarını birleştirebilme gibi birçok ilke imza attık. Sektörün lideri olunca doğal olarak ilkleri uygulamak da bize düşüyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz