Finansal markete dönüşeceğiz

Halkbank Genel Müdürü Süleyman Aslan ile ajandasında öne çıkan konuları, yeni dönem planlarını konuştuk.

1.05.2012 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Finansal markete dönüşeceğiz
Halkbank, 2011 yılını aktif büyüklükte 6'ncı büyük banka olarak bitirdi. Türkiye'nin sermaye kârlılığında lider bankası oldu. Geçtiğimiz yıl temmuz ayında genel müdür koltuğuna oturan SÜLEYMAN ASLAN, ilk hedefinin bankanın hizmet kalitesini ve ürün çeşitliliğini artırmak olduğunu söylüyor. "Halkbank'ı kurumsal bir finansal süpermarkete dönüştüreceğiz. 2011'de doğrudan iştiraklerden toplam 100 milyon TL kâr ettik. Son 6 yılda aktif büyüklüğümüzü 6 kat artırdık. 2012'de aktiflerde yüzde 15, kredilerde en az yüzde 18 ve net kâr artışında yüzde 10 büyüme hedefliyoruz" diyor. Halkbank, 2011 yılında net kârını yüzde 50 oranında artışla 2 milyar 45 milyon TL'ye taşıdı. Banka aktifleri de yüzde 25 büyüme kaydetti. Halkbank bugün aktif büyüklük sıralamasında en büyük ilk 5 bankanın hemen ardından geliyor. Geçtiğimiz temmuz ayında bankanın genel müdürlüğüne atanan Süleyman Aslan, bu büyümenin 2012 yılında da süreceğini öngörüyor. "2012 yılına olumlu bakıyoruz. Ana kalemler itibariyla aktiflerde yüzde 15, kredilerde en az yüzde 18, mevduatta yüzde 15 ve net kâr artışında yüzde 10 büyüme hedefimiz var" diyor.Hazine kökenli olan ve 2005 yılından beri Halkbank çatısı altında çalışan yöneticinin önünde yoğun ve zorlu bir ajanda var. Aslan, "Devraldığım bankayı bir noktaya götüreceksem bu, operasyonel dönüşüm sonrasında hizmet kalitesini ve ürün çeşitliliğini artırmak ve uluslararası hale getirmekle olacak. Stratejilerimiz bu noktada yoğunlaşıyor" diye konuşuyor. Ana hedefin iştirak politikasına ağırlık vererek leasingden faktoringe ve bireysel emekliliğe kadar her alanda Halkbank'ı kurumsal bir finansal markete dönüştürmek olduğunu söylüyor. Halkbank Genel Müdürü Süleyman Aslan ile ajandasında öne çıkan konuları, yeni dönem planlarını konuştuk:

Capital: 2011 sonunda aktif büyüklükte 6'ncı büyük banka oldunuz. Yükseliş devam edecek mi?
- Biz aktif büyüklükten ziyade etkinlik ve verimliliğe bakıyoruz. 2011 yılı sonu itibarıyla 6'ncı sıraya geldik, ancak önümüzdeki süreç ne olur çok emin değiliz. Daha çok kredi piyasasındaki pazar payımız bizim için önemli. Aynı zamanda kullanılan sermayeyi ne kadar verimli kullandığımıza da önem veriyoruz. 2011 sonu itibarıyla kredilerdeki pazar payımız yüzde 8,1. Bu pazar payının biraz daha yukarı yönlü gelişeceğini tahmin ediyoruz. Çünkü mevduatta pazar payımız yüzde 9'un üzerinde. 3-4 yıl içinde kredilerde de payımızın yüzde 9 seviyelerine geleceğini tahmin ediyorum.

Capital:Halkbank'ın büyüme stratejisi nasıl şekilleniyor?
- KOBİ kredilerindeki büyümenin diğer segmentlerden daha yüksek olacağını düşünüyoruz. 2012 ve sonrası için orta vadede KOBİ'lerin en fazla kredi artışına konu olacağını düşünüyoruz. Bunun ötesinde gelir dağılımındaki iyileşmeye paralel olarak bireysel kredilerin de potansiyeli son derece güçlü. Bireysel bankacılık ürünleri arasında özellikle konut kredilerindeki potansiyeli çok büyük görüyoruz. Türkiye'de hala kaliteli konut stoku yeterli değil. Önümüzdeki yıllarda bireysel kesimden kaliteli konutlara talep artacak. Bu kredilerde aylık yüzde 1 faiz gibi bir psikolojik eşik var. Faizler bu eşiğin üzerinde olduğunda talep azalıyor. Konut kredilerinde mevsimsel etkilerden dolayı henüz bu canlanmayı göremedik ancak ikinci çeyrekte göreceğiz.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz