"Global üretici markası olacağız"

Yeşim Tekstil CEO’su Şenol Şankaya ile şirketin son yıllarda geçirdiği önemli değişimi ve gelecek hedeflerini konuştuk...

25 EYLÜL, 20170
Paylaş Tweet Paylaş
"Global üretici markası olacağız"

  • Müşterinizin deposuna girmeden, müşterinizin müşterisine doğrudan ürün mü göndereceksiniz?

 Evet. Bugün markanın tedarik alanında yaptığı birçok işi ileride biz üreticiler yapıyor olacağız. Biz buna yatırımımızı yapıp bu hizmeti onlara sunabilirsek onlar daha çok markalarını güçlendirecek yatırımlar yapacak. Yeşim’in stratejisi üretimde marka olmak. Bize hep “Yeşim kendi markasını yapacak mı” diye sorarlardı. İkisini birden yapmak zor. Markaların tüm ihtiyaçlarını tek bir noktadan karşılayacak marka üreticilere ihtiyacı var. Bizim gideceğimiz nokta bu… 

  •  Peki bu yolda ne tür yatırımlar yapacaksınız? 

 Teknolojiye, otomasyona yani dijital platforma çok yatırım yapacağız. Makinelerimizi biraz daha modernleştireceğiz. Kişisel üretimi hayata geçirebilecek yatırımları yapmamız lazım. Müşteri internete girip bir ürün tasarladığı zaman, biz fabrika olarak o ürünü üretip gönderebilecek duruma gelmeliyiz. Biz Yeşim Tekstil olarak hem kumaş hem konfeksiyonda yalın üretim yapan tek şirketiz. Bu yolda da ciddi yatırımlar yapıyoruz. 

  •  Geçtiğimiz yıl birçok sektör açısından zorlu geçti. Tekstil ve hazır giyim açısından durum nasıldı? 

 Geçtiğimiz yılın sektör açısından kötü bir yıl olduğunu söyleyemeyiz. Sektörün ihracatı yüzde 8 oranında büyüdü. Özellikle kurların geldiği noktada rekabet biraz daha yerine geldi. Sektör hedefini yakaladı. Bizim de yüzde 10 gibi bir büyüme hedefimiz vardı, biz de o hedefe ulaştık. 

  • Peki bu yıl nasıl gidiyor? Sektör ve sizin açınızdan beklentileriniz neler?

 2017 durağan gidiyor. Anlık talepler oluyor. Sektör olarak bunda biraz siyasetin etkisi olduğuna inanıyoruz. Çünkü Avrupa’nın yaklaşımı bu yıl biraz değişti, bunu net olarak fark ediyoruz. Müşterilerimizde bizim bilmediğimiz, nedenini anlayamadığımız bir endişe var. Türkiye’yi ülke olarak riskli görüyorlar ama biz ifade edemiyoruz. Neticede biz bir risk görmüyoruz, görmediğimiz riski de müşterilere anlatmaya çalışıyoruz ama öbür tarafta farklı bir pencere var herhalde. O nedenle o bulutun kalkması lazım. 

  •  Bu yıl sektör açısından büyüme oranı ne olur? 

 Sektör belki yüzde 4 büyüme sağlar. Bizim hedefimiz yüzde 22 büyümek. 

  •  Sektör durağan durumda ama sizin ciddi büyüme planlarınız var. 

 Evet, çünkü biz büyümeyi dışarıdaki üretimden yakalıyoruz. Benim sektöre tavsiyem dünya ticaretinden biraz daha fazla pay almak için Türkiye dışında üretim yapmaları. Global üretici olmamız ve her yerde üretim yapmamız lazım. 

  •  Şu anda Türkiye dışında sadece iki ülkede mi üretim yapıyorsunuz? 

 Bulgaristan’da da üretimimiz var ama ağırlıklı Mısır ve Moldova’da üretim yapıyoruz. 

  •  Yurt dışı üretiminizi artıracak mısınız? 

 İleriye dönük daha çok Mısır’da büyümeyi hedefliyoruz. Müşterilerimizin ihtiyaçlarına göre neler olabilir diye bakıyoruz. Kısa vadede de Moldova’da büyüme planımız var. 

  • Mevcut üretiminizin yüzde kaçı yurt dışında gerçekleşiyor?

 Aşağı yukarı yüzde 30-35’i… Önümüzdeki 3 yılda üretimimizin yüzde 60’ı Türkiye’de yüzde 40’ı dışarıda gerçekleşir. 2023 yılında da üretimimizin yüzde 50-55’i dışarıda olabilir.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.