Hayalim marka alıp büyütmek

Eren Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Eren son yıllardaki büyüme hamlelerini,grubu taşımak istediği noktayı anlattı.

21 ARALIK, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
Hayalim marka alıp büyütmek
Eren Holding, Türkiye’nin en köklü sanayi kuruluşlarından... Grubun son birkaç yılda portföyünde yaşadığı değişim de aslında Türkiye ekonomisinin yeni yönünü gösteren bir ayna gibi. Sanayi kökenli Eren, bugün gelirlerinin yüzde 40’ını enerjiden, yüzde 30’unu kağıttan yüzde 20’sini perakendeden sağlıyor. Son birkaç yılda yatırımlarında ağırlığı enerjiye veren Eren’in hedefi önümüzdeki 3-5 yılda enerjinin portföyündeki payını da yüzde 50’ye çıkarmak. Perakendede de hızlı büyümesini sürdürerek gelirlerinde en az yüzde 30’luk bir pay elde etmesini sağlamak istiyor. Grup bu hedeflere ulaşmak için son birkaç yılda çok ciddi yatırımlara imza attı. Bu yatırımların sonuçlarını da 2017-2018 yıllarında bugün 2 milyar dolar olan cirosunu 4 milyar dolara ulaştırarak almayı planlıyordu. Ancak ekonominin son dönemde yaşadığı çalkalanma Eren’i de doğrudan etkilemiş durumda. Geçtiğimiz yıl yüzde 20 büyüyen ve bu yıl da aynı büyüme hedefiyle yıla giriş yaptıklarını açıklayan Eren Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Eren, kurdaki artış nedeniyle dolar bazında neredeyse küçüldüklerini, TL’de ise hedefi tutturduklarını açıklıyor. Tüm planlarını dolar bazlı yaparken artık borçlanmada TL’ye geçtiklerini söylüyor. 2017 hedefine ilişkin de, “2017 cirosunu 4 milyar dolar olarak bekliyoruz, tabii dolar böyle kalırsa” diyor. Eren Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Eren, son yıllardaki büyüme hamlelerini ve grubunu taşımak istediği noktayı Capital’e anlattı:
*2014 Türkiye ekonomisinin büyüme hızının düştüğü, iş dünyasında “zor” olarak tanımlanan bir yıl oldu… Sizin için yıl nasıl geçti?
Genellikle bizim ekonomik büyümemiz Türkiye’nin büyüme hızının üzerinde olur. Türkiye yüzde 8 büyürse biz yüzde 18 büyürüz. Geçtiğimiz yılda da Eren Grubu olarak büyümemizi yüzde 20 civarında gerçekleştirdik. Özellikle 2017-2018 yıllarında önemli bir büyüme beklentimiz var. Çünkü 2014 yatırımlarımızın yoğun olduğu bir yıl olarak geçti. Aslında 2012’den itibaren yoğun yatırımlar yapıyoruz. Bu yatırımlar kağıt, çimento ve enerjide olduğu için oldukça uzun sürüyor. 2014’te bir taraftan bu yatırımları yaparken diğer taraftan mevcut faaliyetlerimizi başarılı bir şekilde yürüttük ve 2014’ü yüzde 20’lik büyüme ile kapattık. Geçtiğimiz yıl ciromuz 2 milyar dolar civarında oldu.
* Büyüme, ağırlıklı hangi sektörlerden geldi?
Enerji ve perakendeden geldi.
* 2015 yılına hangi hedeflerle girdiniz?
2015 yılına da yüzde 20’lik büyüme hızını esas alarak girdik. Biz genellikle büyümelerimizi dolar bazında hesaplarız. Büyümeyi TL bazında gerçekleştirdiğimizi izleyebiliyoruz ama dolardaki yükseliş nedeniyle ilk 6 ayda dolar bazında neredeyse sıfır büyüme sağladık. Hatta dolar bazında hem ciroda hem kârlılıkta bir miktar geriye gidiş oldu.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.