Hedefi yakalama hesapları

30 büyük şirkette yıl sonu hedeflerini gerçekleştirmek için CEO’ların hangi konulara odaklandıklarını araştırdık.

1.11.2013 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Hedefi yakalama hesapları
Şirketlerin çoğu, yılın son aylarında hedeflerini tutturmak için yarış halinde... 2013 yılı ise bu anlamda biraz daha özel... Sonuçta Gezi olayları, FED’in aldığı kararlar, dolar kurunda ve faizlerdeki dalgalanmalar pek çok sektörün üzerindeki baskıyı artırmış durumda. Bu nedenle çoğu şirket, umudunu son 2 aya bağladı. Hedefe ulaşma yolundaki “açığı kapatmak” için daha fazla çaba göstermeye başladılar. Bu uğurda yeni ürünlere odaklananalar da var, farklı finansal enstrümanlardan faydalananlar da... Kısacası yöntemler değişse de her şirketin ajandasında yılın son 2 ayına özel stratejiler ön planda... Türkiye'nin önde gelen şirketlerinden birinin CEO'su, yılın ilk 9 ayına ait verilerini değerlendirirken, “Yılın başında böyle bir tablo beklemiyorduk. Böyle giderse 2013’ü bütçenin yüzde 10 altında kapatacağız” diyordu. Ancak, merkezden “bütçeyi tuttur” baskısıyla karşı karşıya kalan CEO’nun hedefinde yılın son aylarında bu açığı ya tamamen ya da bir miktarkapatmak vardı: “Yılın son 3 ayında yüklenip açığı kapatmaya çalışacağız. Ama ne kadar kapatacağız, onu Aralık ayında anlarız.”

Tabloları görmek için görsellere tıklayın.
Bu CEO’yla aynı gerçeği yaşayan çok sayıda lider var. Yıla başlarken ekonomideki iyimserlik ve canlılık nedeniyle “bütçeyi tutturma” endişesi hissetmeyenler, önce Gezi Parkı kaynaklı olaylar, ardından da FED’in parasal önlemlerine yönelik beklentilerin getirdiği hava nedeniyle satışlarda sürpriz düşüşlerle karşılaştı. Bazı sektörler, bunların yanı sıra uzayan bayram tatillerinden de olumsuz etkilendi. Sonuçta sektöre ve şirkete göre değişen “bütçe açıkları” ortaya çıktı,

Şimdi önümüzde sadece 2 ay var ve çok sayıda şirkette “Açığı kapatma” hesapları yapılıyor. Sonuçta hazır giyim, perakende, otomotiv, bilişim, küçük ev aletleri gibi pek çok sektörde yıllık satışların yüzde 35 ila 40’a yakını yılın son çeyreğinde yapılıyor. İşte tam da bu nedenle şirketler bu son ayları iyi kullanmak için ellerinden geleni yapıyor. Tablo ise o kadar da net değil. Konjonktürel ve ekonomik dalgalanmalar nedeniyle çoğu şirketin satış hedefleriyle ilgili yılbaşında yaptığı hesaplar değişti. En önemlisi maliyetler artıp kârlılıklar azaldı. Ancak yine de şirketler, yılın son iki ayına özel yeni stratejiler geliştirmeyi sürdürüyor. Kötü ve iyi senaryoya göre plan yapıyorlar. Birçoğu ise satış hedeflerini tuttursa bile yıl sonunda hedeflenen kârlılığın gerçekleşmeyeceğine kesin gözüyle bakıyor. Yabancı gruplarda ise dolar ve Euro cinsinden ciro hedefini tutturma konusunda sıkıntı yaşanıyor.~

REVİZYON YAYGIN MI?
Yıl sonu hedeflerini tutturma konusunda beyaz eşya, teknoloji, hazır giyim ve perakendedeki şirketlerde daha fazla sıkıntı yaşanıyor Özellikle rakiplerine göre hammadde ve ürün tedarikini yurtdışından yapan firmaların hedeflerini tutturması zor görünüyor. Bu yıl yüzde 5 ila 6 arasında büyümenin hedeflendiği küçük ev aletleri ile beyaz eşya sektörlerinde de birçok şirkette hedefler revize edildi. Arzum Elektrikli Ev Aletleri’nin başkanı Murat Kolbaşı da yıl sonu hedeflerini revize ettiklerini, büyüme oranlarını yüzde 10’dan yüzde 8’e çektiklerini söylüyor. Kolbaşı, hedeflerinde oluşan açığı kapatmak için satışların yüzde 40’ının gerçekleştiği yılın son çeyreğinde yeni ürünlere ve ta lın son 2 aylık döneminde hedeflerimizi gerçekleştirmek için yeni ürünlerimizin tanıtımına odaklanacağız. Tüketicilerimize yönelik kampanyalarımıza devam edeceğiz. 2013’ü tanıtım ve kampanyalara ağırlık vererek kapatmayı planlıyoruz” diyor.

Ocak ayında belirlenen hedeflerin gerisinde olan şirketlerden biri de Indesit Company Türkiye oldu. Türkiye’deki fabrikalarının yanı sıra ürünlerini ağırlıklı olarak İtalya’daki merkezlerinden tedarik ettiklerini söyleyen Indesit Company Türkiye Ülke Müdürü Turgay Dağ, satış hedeflerini tutturduklarını ancak Euro bazındaki ciro hedeflerini revize etmek zorunda kaldıklarını söylüyor. Dağ, “Euro bazındaki ciro hedefimizi yüzde 7 aşağıya çektik” diyor. Hazır giyimde de yılbaşında belirlenen bütçe hedeflerine göre açık var. Silk & Cashmere CEO’su Ayşen Zamanpur bütçe hedefinin yüzde 7 altında olduklarını söylüyor. Zamanpur, “Kasım ve aralık aylarının bütçe hedefimizi tutturmaya yardımcı olacağını umuyoruz” diyor ve ekliyor: “İyi ki yurtdışı mağazalarımız var.”

YENİ ÜRÜN STRATEJİSİ
Şirketlerde hedeflerde oluşan açığı kapatmak için öne çıkan formüllerin başında yenilikçilik, hızlı ürün tedariği ile verimliliği artırmak bulunuyor. Kurlardaki artışı fiyatlara yansıtmamak, kârlılığı artırıp satış alanını b��yütmek de sıkça kullanılan stratejiler arasında yer alıyor.

Boyner Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Cem Boyner de yılın son aylarında kârlılık ve verimliliğe odaklandıklarını söylüyor. “Perakendenin en önemli dönemine girdik” diyen Boyner, hedeflerinin ciro yükseldikçe kârlılığı da iyileştirmek olduğunu söylüyor.~
1,7 milyar dolar ciro hedeflediklerini belirten Boyner, “Hem ciromuzu yükseltmek hem de kârlılık oranlarımızı iyileştirmek için bu yıl da 2012’de olduğu gibi temkinli büyüyoruz. Yatırımları azaltmadan verimlilik planlarımızı çok sıkı takip ediyoruz” diyor. Twigy markasının sahibi Sinan Öncel de yılsonu ciro hedeflerini tutturmak için yeni ürünlere odaklandıklarını söylüyor. Öncel, “Yıl sonu hedeflerimizi tutturmaya çalışırken fiyat artışı yerine operasyonel verimliliğe, yenilikçiliğe ve hediyelik ürünlerimizin satışını artırmaya odaklandık” diyor. Ev ile hediyelik eşya ürünlerinin satışlarını artırmak için çalışmalar yaptıklarını da sözlerine ekliyor.

Mavi Genel Müdürü Cüneyt Yavuz da yıl sonunda hızlı ürün tedariği, doğru fiyatlama stratejisi ve metrekare bazında büyüme sağlayarak yıl sonu hedefleri olan yüzde 30’luk büyümeyi gerçekleştirmeye çalışacaklarını ifade ediyor. Penti Yönetim Kurulu Başkanı Sami Kariyo ise dolar kurundaki artışı hemen fiyatlara yansıtmadıklarını, planlarını tüketicinin alım gücünü göz önünde bulundurarak yaptıklarını söylüyor. Kariyo, “Riski azaltıcı finansal enstrümanları kullanarak dövizdeki ani hareketliliğe karşı kendimizi koruma altına almaya çalışıyoruz” diyor.

SIKINTILI SEKTÖRLER
Hedeflerini tutturmakta gıda şirketlerinin de zorlanacağı öngörülüyor. 2013’ün ocak ayından bu yana özellikle gıda şirketlerinde büyük sorun yaşanıyor. Suriye ve Ortadoğu ülkelerine önemli ihracat yapan gıda firmaları Suriye’deki iç savaştan dolayı önemli bir pazarını kaybetmiş durumda. Bunun üzerine yılbaşında GDO’lu ürün tartışmaları da eklenince sektördeki yüksek büyüme tahminlerinin gerçekleşmesi sıkıntıya girmiş gibi görünüyor. Cirolarının yüzde 30’unu yılın son çeyreğinde yaptıklarını söyleyen Sezon Pirinç Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Erdoğan, bu tabloda yüzde 20’lik büyüme hedefinin zor olduğunu söylüyor. Erdoğan, yıl sonu hedeflerini gerçekleştirebilmek için ihracatta kaybettikleri pazarı iç pazara odaklanarak kapatacaklarını söylüyor ve ekliyor: “Kasım ve aralık aylarında ihracat kaybımızı iç pazardan telafi etmeye odaklandık. İç pazarda agresif büyüme politikası oluşturduk. Bu yıl için yüzde 20’lik büyüme hedefimiz vardı. Maalesef yılın ilk çeyreğinde pirinçle ilgili GDO spekülasyonlarından dolayı istenilen hedefe henüz ulaşamadık. Ancak yılın kalan kısmında hızlanarak yıl sonu hedefine ulaşacağımızı öngörüyoruz.” Türkiye’nin en büyük makarna üreticisi Barilla’nın Türkiye, Ortadoğu ve Afrika Bölge Direktörü Güneş Karababa da yıl sonu hedeflerini tutturmak için pazarlama ve iletişimçalışmalarına ağırlık vereceklerini söylüyor.~
“Kurda ve ekonomideki kalıcı değişiklikler, pazarlama iletişim çalışmalarımız ve piyasa tahsilat risklerinin yakından takibi, üzerinde duracağımız ana başlıklar olacak” diye konuşuyor.

KÖTÜ VE İYİ SENARYO
Otomotiv ve motosiklet sektörlerinde de kurlardaki haraketlilik, satışları azaltmış durumda. Türkiye’de yılın ilk yarısında binek otomobil ve hafif ticari araç satışları geçen yılın aynı dönemine oranla yüzde 10,5 artmasına karşın ikinci yarısında aynı hareketlilik yok. Kötü ve iyi senaryoya göre iki farklı plan yapan otomotivciler, yılın son çeyreğinde kampanyalarla ve yeni ürünlerle satışlarını artırmayı hedefliyor.

Peugeot Otomotiv Pazarlama Genel Müdürü Marc Bergeretti de 2013 yılı başından bugüne kadar toplam pazarın ilk defa eylülde geçen yılın aynı ayına göre yüzde 2,4 düşüş gösterdiğini söylüyor. Bergeretti, “Ancak biz yine de bu yıl otomotiv pazarının 2012 yılından daha yüksek olacağını ve 2013 yılı toplam pazarının 800 ila 820 bin araç satışıyla tamamlanacağını öngörüyoruz” diyor. Pazar payını yüzde 4’e çıkarmayı da hedeflediklerini söyleyen Bergeretti, “Mevcut ve yeni ürün gamımızla sahip olduğumuz imajımızı daha da üst seviyelere çıkarmak için çalışıyoruz” diye konuşuyor.

Doğuş Otomotiv İcra Kurulu Başkanı Ali Bilaloğlu da ilk 9 aylık hedeflerini tutturduklarını ancak yılın son döneminin daha zor geçeceğini belirtiyor. Bilaloğlu, “Yılın son döneminde ABD Merkez Bankası’nın müdahaleleri, kurdaki hareketlilik, yılın ilk yarısına oranla nispeten yüksek faizler, tüketicilerin araç alım kararını etkileyebilir” diye konuşuyor. Motosiklet pazarında da benzer gelişmelerin yaşandığını söyleyen Motosiklet Endüstrisi Derneği (MOTED) Başkanı Başarı Erbaş, “Üyelerimizin tüm ürünleri ithal olduğundan kurdaki dalgalanmalar sektörü son derece olumsuz etkiledi” diyor. Erbaş, satış hedeflerini tutturmak için motosiklet kullanımını özendirici çalışmalara ağırlık vereceklerini belirtiyor.

HAYAL KIRIKLIĞI YARATTI
Bilişimde döviz kurundaki önemli artış, donanım pazarında yıl sonu hedeflerinin revize edilmesine neden oldu. Son 10 yıldır en hızlı büyüyen sektörlerden biri olan bilgi teknolojileri pazarında bu yıl büyük şirketlere altyapı hizmeti sağlayan teknoloji şirketleri büyüme beklemiyor.~

Teknoloji altyapısını yenilemek isteyen şirketlerin planlamalarını yıl sonuna doğru yapmasından dolayı sektördeki satışların yüzde 40 ila 45’inin kasım ve aralık aylarında gerçekleştirildiğini söyleyen KoçSistem
Genel Müdürü Mehmet Nalbantoğlu, “Bizim sektör genelde her yıl yüzde 8-9 bandında büyür. Bu yıl kurdaki beklenmedik artıştan dolayı büyüme beklemiyoruz” diyor. Nalbantoğlu, buna karşın yılbaşında koydukları hedefleri gerçekleştirmek için büyüme ve kârlılığın devam ettiği sektörlere ve şirketlere odaklanacaklarını söylüyor.

Turkcell Global Bilgi Genel Müdürü Bahadır Pekkan da yılbaşında sektörde yüzde 15-20 büyüme beklediklerini ancak bu hedefin kalifiye insan kaynağının yetersizliği, Yeni Teşvik Yasası ve ÎşKur uygulamalarından dolayı tehlikeye girebileceğini söylüyor. Pekkan, “Son 2 ayda ağırlıklı olarak önümüzdeki dönemin bütçesi ve 3-5 yıllık stratejik planlama sürecine odaklanacağız” diyor ve ekliyor: “Uzun dönemli kontratlarla çalışıyoruz. Geçtiğimiz çeyrek dönemlere kıyasla farklı bir ciro büyüklüğüyle karşılaşacağımızı düşünmüyoruz. Sadece yıllık hedefleri tutturmak için satış aktivitelerinde bir artış yapabiliriz.”

CANLANACAK SEKTÖRLER
Yaz döneminde hayal kırıklığı yaşatan sektörlerden biri de BES oldu. Sektörde, ocak ayında yürürlüğe giren devlet katkısı uygulamasıyla yılın ilk çeyreğinde satışlar beklentilerin üzerinde büyümesine karşın yaz oldukça durgun geçti. Sektör olarak yıl sonunda fon büyüklüğünün 27 milyar TL seviyelerine ulaşmasını hedeflediklerini belirten Avivasa CEO’su Meral Eredenk de şirket olarak hedeflerinin tutturulması için müşteri, tanıtım, yeni ürün ve alternatif dağıtım kanallarına odaklandıklarını söylüyor. Devlet katkısıyla ilgili müşterilerini bilgilendirmeye devam edeceklerini belirten Eredenk, yılsonu hedeflerini gerçekleştirmek için odaklandıkları konuları şöyle özetliyor:

“Müşteri tutundurma ve geliştirme, öncelikli çalışma alanlarımız arasında. Bu nedenle verimliliği ve müşterilerimizin memnuniyetini artırıcı teknoloji yatırımlarını sürekli olarak gerçekleştiriyoruz. Farklı yatırım araçlarından gelir elde etmek isteyen müşterilerimize yatırım alternatifleri sunmak için altın fonunu kurarak planlara ekledik. Ayrıca, bireysel emeklilik sektörünün en büyük satış örgütüne sahip olan direkt satış kanalımızı büyütmeye devam ediyoruz. Yeni banka işbirlikleriyle sahip olduğumuz ağı genişletiyoruz.” ~

HEDEFLERİ KİM TUTTURACAK?
2013’ün son 2 ayına girerken yüzlerin güldüğü nadir sektörlerin başında ise GSM, turizm, sigorta, yurtdışı müteahhitlik hizmetleri geliyor. Özellikle turizmde döviz kurlarındaki beklenmedik yükseliş, bütçe kârlılıklarını ciddi biçimde artırdı. Limak Turizm Grubu Koordinatörü Kaan Kavaloğlu, “2013 bizim için muhteşem bir bütçe yılı oldu. Hem şehir otellerinde hem de tatil köylerimizde kârlılığımız bütçe hedeflerimizin üzerinde gerçekleşti” diyor. Kavalıoğlu, hedeflerin üzerinde büyümede pazarlama başarılarının yanı sıra döviz kurlarında beklentilerin üzerinde yaşanan artışın pozitif etkilerini yaşadıklarını söylüyor. Kavaloğlu “Döviz kuru beklentimizin üzerinde artarak sabit maliyetlerimizi düşürdü. Otellerimiz ciro hedeflerini 2013 sonunda hedefin yüzde 10 üzerinde büyümeyle kapatacak” diyor.

Sanko’nun yönetim kurulu başkanı Abdulkadir Konukoğlu da ilk 9 ayda 2013 için hedefledikleri cironun yüzde 85’ini gerçekleştirdiklerini belirtiyor. 2013’te yüzde 15 büyümeyi hedeflediklerini söyleyen Konukoğlu, “Yılsonu hedefimiz 4,5 milyar TL olan ciromuzu 5,2 milyar TL’ye çıkarmak. Başta enerji olmak üzere yatırımlarımıza aynen devam ediyoruz” diyor. Rixos Grubu’nun yönetim kurulu başkanı Fettah Tamince de ilk 8 ayda turizm sektöründe geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 15 büyüme gerçekleştirdiklerini, yıl sonu hedeflerini ilk 8 ayda tutturduklarını belirtiyor. Tamince, “Bu yıl, 2012’den çok daha iyi bir noktadayız. 2013, geçen yıla göre çok daha iyi bitecek” diye konuşuyor. Sembol İnşaat’la Rusya’da büyük konut ve altyapı projeleri gerçekleştiren Tamince, yurtdışı müteahhitlikte ise yüzde 30 büyüyeceklerini söylüyor.

HEDEFİ AŞACAKLAR
Turizm gibi büyüme tahminlerinin yukarı çıktığı sektörlerden biri de sigorta oldu. Geçtiğimiz yılı rekorla kapatan sigorta sektörü, 2013’te prim fiyatlarında yaşanan artışın da etkisiyle yılsonu hedefinin üzerinde büyüme bekliyor. Yılın son 3 ayına sorunsuz ve büyüme beklentisiyle girdiklerini söyleyen Axa Sigorta Genel Müdürü Cemal Ererdi, yılsonu için koydukları 2,8 milyar TL hedefinin yüzde 5 üzerine çıkabileceklerini belirtiyor. Ererdi, sektörün geneli içinse, “Bu yıl sigortada fiyatların artmasıyla beklentilerimizin üzerinde yani yüzde 25-27 arasında bir büyüme bekliyoruz” diyor. Son 3 ayda hedeflenen büyümeyi yakalayacaklarından emin olsa da operasyonel mükemmelliğe yoğunlaştıklarına dikkat çekiyor.~
Avea Genel Müdürü Erkan Akdemir de GSM’de gelirlerinin büyümeye devam ettiğini, yılsonu hedeflerinde bir revizyon yapmadıklarını söylüyor. Akdemir, “Avea olarak bu yıl yüzde 17’lik büyüme hedefimizi tutturacağız. Sektör ise yüzde 10 büyür” diyor.

VAHAP KÜÇÜK / LC WAIKIKI YÖN. KUR. BŞK.
“YENİ MAĞAZA AÇMAYA DEVAM EDECEĞİZ"
HEDEF 4,5 MİLYAR TL

Bu yıl hedefimiz 4,5 milyar TL’yi yakalamak. İlk 9 ay hedeflediğimiz cironun yüzde 70’ini gerçekleştirdik. Yılın son çeyreği bizim için satışların en yüksek olduğu, en fazla kâr ettiğimiz dönemdir. Önümüzdeki 2 ayda da ciro hedefimizin geri kalan yüzde 30’luk bölümünü gerçekleştirmek için çalışmalarımızı hızlandırdık.
YENİ ÜRÜN TEDARİGİ
Artık 20 günde bir mağazalarımıza yeni ürün koymak zorundayız. LC Waikiki olarak satışların en çok olduğu yılın son döneminde yeni mağaza açmaya odaklanacağız. Açılması gereken yeni mağazalarımızı yılbaşı öncesine yetiştirmeye çalışıyoruz. Ayrıca satışların yüksek olduğu bu döneme hazırlanmak için yeni personel takviyesi yapıyoruz.

TURGAY DAĞ / INDESIT COMPANY TÜRKİYE ÜLKE MÜDÜRÜ
"DAHA KÂRLI ÜRÜNLERE YÖNELDİK"
HEDEF TUTMAYACAK

Ürünlerimizin önemli bir bölümünü ithal eden bir firmayız. Hızlı kur oynamaları TL hedeflerimizi tutturmamıza karsın Euro, ciro hedeflerimizi tutturamamamıza neden oldu. Euro kârlılığımız yarı yarıya azaldı ancak satıs olarak kaybımız yok. Adet bazında yüzde 20 büyüdük.
STOK RİSKİ
Yılın son aylarında bayiler satıs hedeflerini tutturmak için fazla ürün talep eder. Ancak bu malların hepsi tüketiciye ulaşmaz, bunları stoklarlar. Biz de bu dönem piyasaya çok fazla stok vermemeye dikkat ediyoruz. Son dönemde küçük ev aletleri pazarına girdik. Bu yeni kategoriyle mağazalarımızdaki müsteri trafiğini artırmayı hedefliyoruz.
TEMKİNLİ BÜYÜME
Büyürken kârlılığımızı kontrol etmek zorundayız. Bundan dolayı temkinli olmaya dikkat ediyoruz. Hedeflerimizi yakalamak için katma değeri daha yüksek daha kârlı ürünlerin satışını artırmaya yöneldik. 6 kiloluk yerine 9 kiloluk çamaşır makinelerimizi satmaya çalışıyoruz.~
OPERASYONEL VERİMLİLİK
Önümüzü çok iyi görmüyoruz. Herkes çıkıp kur tahmininde bulunuyor ancak kimse kurun ne olacağını bilmiyor. Hayatımda, kurlarda bu yılki kadar hareketlilik görmedim. Biz de bu dönemde operasyonumuzu tekrar gözden geçiriyoruz. Operasyonel verimliliğe odaklanarak maliyetlerimizi düşürmeye çalışıyoruz. Lojistik maliyetlerimizi önemli ölçüde düşürdük.

ECE AKSEL / PEPSICO TÜRKİYE YİYECEK GN. MD.
“KEK VE KRAKER PAZARINA GİRDİK
SATIŞLARIN 3’TE BİRİ

Sektör olarak satışlarımızın neredeyse 3’te birinden fazlasını yılın son 4 ayında yapıyoruz. Şirket olarak ağustos ve eylül, beklentilerimizden daha iyi geçti. Önümüzdeki 3 ayda bu ivmenin devam etmesini bekliyoruz.
SON 2 AY ZOR GEÇECEK
Kurların zıplamasının Türkiye’deki birçok şirketin maliyet yapısına etkisi oldu. Fiyatlar artacak diye bir beklenti var. Bu durum, genelde tüketimi kötü etkileyen bir unsur. Önümüzdeki 2 ay biraz daha riskli ve daha zor geçecek. Tüketicilerin tasarrufa veya borç ödemeye yönelmeleri piyasayı bir miktar daraltabilir.
YENİ ÜRÜN ÇIKARTACAK
Tüketici odaklı bir şirketiz. Rakip olarak kendimize sadece cips üreticilerini değil atıştırmalık kategorisindeki tüm oyuncuları görüyoruz. Bundan dolayı da atıştırmalık kategorisi içindeki ürünlerimizin ağırlığını artırmaya çalışıyoruz. Aralık ayında da pazara yeni çıkacak ürünlerimiz olacak. Ürün portföyümüzü çeşitlendirmeye devam edeceğiz.

CÜNEYT AĞCA / OPET GENEL MÜDÜRÜ
"DAGITIM AĞIMIZI GÜÇLENDİRİYORUZ'
YÜZDE 8 BÜYÜME

Bu yıl akaryakıt dağıtım sektörünün yüzde 5 büyümesini bekliyoruz. Bizim büyümemiz ise yüzde 8 oldu. Yılı bu büyüme oranıyla kapatmayı hedefliyoruz. Bu yıl sonu için ciro hedefimiz ise 15 milyar TL seviyesinde.~
İSTASYON SAYISI ARTTI
Opet olarak akaryakıt dağıtım ağımızı güçlendirmek ve genişletmek amacıyla istasyon yatırımlarımıza devam ediyoruz. Türkiye geneline yayılan bu yatırımlarımızla istasyon sayımız arttı. Yeni istasyonlarla satışlarımız da sektör büyümesinin üzerinde gerçekleşti.
HEDEF 2’NCİLİK
Akaryakıt dağıtım sektöründe yılı pazar payında ikinci olarak tamamlamayı hedefliyoruz. Ürün ve hizmet kalitemizden taviz vermeden uyguladığımız kusursuza yolculuk temasıyla müşteri memnuniyetini sağlamaya devam edeceğiz. Akaryakıt dışındaki konularda teknolojiyle uyumlu alternatif ürün ve hizmetleri geliştirmeyi sürdüreceğiz.

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz