Bizden 2 metro işi için de teklif istediler. Onların çalışması sürüyor.
Katar’dan umutluyuz, buradan iş almak istiyoruz. Katar’daki işler için
seçilince, diğer bölge ülkeleri de bize ilgi göstermeye başladı. Mesela
Suudi Arabistan yönetiminden bir-iki ihale için davet geldi. Romanya’da
ise Bükreş Metrosu için çağrıldık, onun çalışmaları devam ediyor.
Bulgaristan ve Sırbistan’da otoyol ihaleleri için yatırımlarımız var. Bu
yıl sonunda Doğuş İnşaat için 600 milyon dolar ciro hedefliyoruz.
Capital: Geçen yıl otomotiv sektör olarak iyi bir performans geçirdi. Bu size nasıl yansıdı?
- Otomotiv bizim için iyi gidiyor. Bu yıl Volkswagen Grubu’ndaki en iyi
servis kalitesini veren grup seçildik. Bu da yıllar önce herkesin hobi
olarak başladığımızı düşündüğü işlerden biri. Ancak geldiğimiz nokta, en
iyi cevap diye düşünüyorum. Kaliteli markalarımız var. Volkswagen Grubu
ve Porsche Ailesi Türkiye’yi çok beğeniyor. Ancak artık Türkiye’de
yatırım yapmaları gerekiyor. Başbakanlık Yatırım Ajansı’yla kendilerinin
2-3 kez görüşmeleri oldu. Volkswagen Grubu da son 4 yıldır büyük bir
değişimden geçiyor. Geçtiğimiz aylarda Volkswagen’in Porsche’u satın
alması tamamlandı. Şimdi sanıyorum daha rahat yatırım yapmayı
düşünebilirler.
Capital: Medyada Star’ı satın aldınız. Televizyonda temalı ilerlerken böyle bir kararı neden verdiniz?
- Biz medyadaki eksiklerimizi Star Televizyonu’nu satın alarak
kapattığımızı düşünüyoruz. Bizim portföyümüz içinde tek eğlence kanalı
olarak daha fazla ön plana çıkıyor. Bunun yanında birkaç yıldır
radyolarda yapılanmaya gittik. Bu yatırımın da sonuçlarını almaya
başladık. Medyada Star’ın da katılımıyla bu yılı yaklaşık 650-700 milyon
TL arasında bir ciroyla kapatmayı bekliyoruz.
Capital: 5 yıl sonra grubunuzu nerede göreceğiz?
- Doğuş Grubu, Türkiye ve bölgesindeki değişimle birlikte iş yapış
şeklini dünyanın gerçeklerine göre şekillendiren, yenilikleri sadece
adapte eden değil, kendisi de yapan bir grup olacak.
Capital: Uzun dönemde nereye ulaşmış olursanız başarılı bulursunuz kendinizi?
- Türkiye’nin de dışına çıkarak belli bölgelerde ilk 3’e oynamak lazım. Ancak bunu sindirerek yapmak önemli.
Capital: Grup olarak hedefiniz de çok agresif. Bütün bu işlerde ilk 3’te olmak nasıl mümkün?
- Bu, benim altına imzamı attığım bir hedef. Çünkü hedef koymadan olmuyor. Ama burada kârlı olmak da çok önemli.
"EĞLENCE İŞİNDE KENDİ MARKALARIMIZI YARATACAĞIZ"
KAPASİTE ÇOK YÜKSEK
Restoran, eğlence işi başta küçük bir işmiş gibi algılandı. Ancak, biz
bu işe bir araştırma sonucunda girdik. Türkiye'deki nüfusun 14-15
milyonu İstanbul'da yaşıyor ve nüfusun 3'te 2'si 40 yaş altında, Genç
nüfus, trendleri sürekli takip ediyor. Dışarıda yemek istiyor. Harcama
kapasiteleri geçmişe oranla daha yüksek, Dolayısıyla yeme-içme sektörü
Türkiye'de çok ciddi bir gelişme kapasitesine sahip. KURUMSAL SERMAYE YOKTU
Bu sektörde “kurumsal sermaye" eksikliği var, Çünkü, herkes bireysel
girişimci ve bireysel girişimci de belli bir yere kadar ilerleyebiliyor.
O nedenle bireysel girişimcilere kurumsal destek verilmesi çok
önemli... Bu sayede belki çok büyük girişimlere dönüşebilecekler. Biz de
hem mevcut girişimcileri destekleyerek ilerleyeceğiz hem de kendi
markalarımızı yaratarak bu işin içinde yer alacağız.