Hobi değil gayet ciddiyim

Ferit Şahenk’le grubun girdiği yeni işlerini, mevcut işlerdeki hedeflerini ve ajandasını konuştuk.

1.09.2012 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Hobi değil gayet ciddiyim

Bizden 2 metro işi için de teklif istediler. Onların çalışması sürüyor. Katar’dan umutluyuz, buradan iş almak istiyoruz. Katar’daki işler için seçilince, diğer bölge ülkeleri de bize ilgi göstermeye başladı. Mesela Suudi Arabistan yönetiminden bir-iki ihale için davet geldi. Romanya’da ise Bükreş Metrosu için çağrıldık, onun çalışmaları devam ediyor. Bulgaristan ve Sırbistan’da otoyol ihaleleri için yatırımlarımız var. Bu yıl sonunda Doğuş İnşaat için 600 milyon dolar ciro hedefliyoruz.

Capital: Geçen yıl otomotiv sektör olarak iyi bir performans geçirdi. Bu size nasıl yansıdı?
- Otomotiv bizim için iyi gidiyor. Bu yıl Volkswagen Grubu’ndaki en iyi servis kalitesini veren grup seçildik. Bu da yıllar önce herkesin hobi olarak başladığımızı düşündüğü işlerden biri. Ancak geldiğimiz nokta, en iyi cevap diye düşünüyorum. Kaliteli markalarımız var. Volkswagen Grubu ve Porsche Ailesi Türkiye’yi çok beğeniyor. Ancak artık Türkiye’de yatırım yapmaları gerekiyor. Başbakanlık Yatırım Ajansı’yla kendilerinin 2-3 kez görüşmeleri oldu. Volkswagen Grubu da son 4 yıldır büyük bir değişimden geçiyor. Geçtiğimiz aylarda Volkswagen’in Porsche’u satın alması tamamlandı. Şimdi sanıyorum daha rahat yatırım yapmayı düşünebilirler.

Capital: Medyada Star’ı satın aldınız. Televizyonda temalı ilerlerken böyle bir kararı neden verdiniz?
- Biz medyadaki eksiklerimizi Star Televizyonu’nu satın alarak kapattığımızı düşünüyoruz. Bizim portföyümüz içinde tek eğlence kanalı olarak daha fazla ön plana çıkıyor. Bunun yanında birkaç yıldır radyolarda yapılanmaya gittik. Bu yatırımın da sonuçlarını almaya başladık. Medyada Star’ın da katılımıyla bu yılı yaklaşık 650-700 milyon TL arasında bir ciroyla kapatmayı bekliyoruz.

Capital: 5 yıl sonra grubunuzu nerede göreceğiz?
- Doğuş Grubu, Türkiye ve bölgesindeki değişimle birlikte iş yapış şeklini dünyanın gerçeklerine göre şekillendiren, yenilikleri sadece adapte eden değil, kendisi de yapan bir grup olacak.

Capital: Uzun dönemde nereye ulaşmış olursanız başarılı bulursunuz kendinizi?
- Türkiye’nin de dışına çıkarak belli bölgelerde ilk 3’e oynamak lazım. Ancak bunu sindirerek yapmak önemli.

Capital: Grup olarak hedefiniz de çok agresif. Bütün bu işlerde ilk 3’te olmak nasıl mümkün?
- Bu, benim altına imzamı attığım bir hedef. Çünkü hedef koymadan olmuyor. Ama burada kârlı olmak da çok önemli.

"EĞLENCE İŞİNDE KENDİ MARKALARIMIZI YARATACAĞIZ"
KAPASİTE ÇOK YÜKSEK

Restoran, eğlence işi başta küçük bir işmiş gibi algılandı. Ancak, biz bu işe bir araştırma sonucunda girdik. Türkiye'deki nüfusun 14-15 milyonu İstanbul'da yaşıyor ve nüfusun 3'te 2'si 40 yaş altında, Genç nüfus, trendleri sürekli takip ediyor. Dışarıda yemek istiyor. Harcama kapasiteleri geçmişe oranla daha yüksek, Dolayısıyla yeme-içme sektörü Türkiye'de çok ciddi bir gelişme kapasitesine sahip.
KURUMSAL SERMAYE YOKTU
Bu sektörde “kurumsal sermaye" eksikliği var, Çünkü, herkes bireysel girişimci ve bireysel girişimci de belli bir yere kadar ilerleyebiliyor. O nedenle bireysel girişimcilere kurumsal destek verilmesi çok önemli... Bu sayede belki çok büyük girişimlere dönüşebilecekler. Biz de hem mevcut girişimcileri destekleyerek ilerleyeceğiz hem de kendi markalarımızı yaratarak bu işin içinde yer alacağız.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz