2021'DE DİJİTAL FABRİKALARDA
ENDÜSTRİ 4.0’A EN HAZIR ŞİRKETİZ Türkiye’de Ford Otosan
halihazırda endüstri 4.0’a en hazır şirket. 2000 yılından itibaren
fabrikalardaki üretim sistemini otomasyona taşımıştık. 2021
yılından itibaren net bir şekilde dijital üretimi fabrikalara
taşıyacağız.
ROBOTLARIN İLETİŞİMİ Bir fabrikamızdaki robot sadece
etrafındaki robotlarla değil diğer bir fabrikadaki robotla da
konuşacak. Çünkü Kocaeli Fabrikası’nın aracının motorunu
İnönü Fabrikası üretiyor. Arada 300 kilometre yol var ve şu
anda bunu insan zinciriyle hallediyoruz. O zaman buna ihtiyaç
kalmayacak. Doğrudan iletişim sayesinde sistem birbirine
entegre olacak.
KAYIP ZAMAN
ENGELLENECEK Birçok
faydasının yanında en
önemlisi kayıp zamanları
engelleyeceğiz. Gereksiz
süreçleri atacağız ve yalın
olacağız. Dolayısıyla bir
müşteri bir aracı sipariş
ettikten sonra aracına göre 1
ay hatta özel siparişlerde 2 ay
bekliyorken gereksiz süreçler
ortadan kalktığı için bu süreyi
bir araç üretimi zamanı olan
40 saate kadar indireceğiz.
“HER ŞEY DİJİTALE TAŞINACAK”
ALTYAPI TAMAMEN DEĞİŞİYOR Şirketin altyapısını tamamen
dijital platforma çevirme çalışmalarımız var. Masaya bağlı
çalışma ortamı olmayacak. Burada bir tasarım stüdyomuz var,
çalışanlarımız işlerine istedikleri zaman devam edebilecek.
Ofisle ilgili her şeyi cep telefonu seviyesine indiriyoruz.
MALİYETTEN TASARRUF Benim Detroit’te ya da Çin’de olmam
şirketin işlerini etkilemeyecek. Her şey en az maliyet yaratacak
dijital platforma taşınacak. Bir tasarımcının yapacağı işin de cep
telefonu ya da iPad seviyesine indirilmesinden bahsediyorum.
DOĞRUDAN SİPARİŞ 2020 sonrası 2023 gibi şöyle bir senaryo
için çalışıyoruz: Müşteri bayiye gitmeyecek, elindeki cep
telefonundan ya da iPad’den ne istediğini söyleyecek. Bu
siparişler direkt olarak fabrikaya üreteceği parçanın üretildiği
imalatçıya da yan sipariş olarak gidecek. Bütün bunlar birbiriyle
konuşacak. Endüstri 4.0’ın altyapısı bu olacak.
“İÇ PAZARDA YARIŞ ÇOK ZOR”
ÇEKİŞMELİ PAZAR İç pazarda inanılmaz bir rekabet
yaşanıyor. Türkiye’de 57 otomotiv şirketi var. Son derece zor ve
çekişmeli bir pazar. Türkiye’nin kendi iç dinamikleri, vergileri
var. Ona uygun olarak araç üretmemiz gerekiyor. Bir de Türk
tüketicisinin seçimleri çabuk değişiyor. Pazarda 2 yıl önce lüks
segment arabalar konuşulurken şimdi 2-2,5 litre motorlu lüks
segmentin ufak motoruna bakıyoruz. Daha önce dizel araba
satamazken şimdi benzinli araç satamıyorsunuz. Bence bu
süreci çok iyi yönetiyoruz. Bunu ticari araçlardaki liderliğimizle
açık şekilde gösteriyoruz.
TİCARİDE LİDERLİK 2016’nın ilk 6 ayında ticari araç liderliğimizi
devam ettiriyoruz. Hafif ticaride lideriz. Ağır ticaride 2’nci
sıradayız. Toplam otomotivde 3’üncü sıradayız. Yılın tamamı
için kamyon dahil endüstri beklentimiz oldukça güçlü bir seviye
olan 980 bin adet. Mevcut ortamda güçlü baz yılına rağmen
2016 yılının ilk çeyreğinde satış gelirlerimizi geçen yılın aynı
dönemine göre yüzde 17 artırdık.
LİDERLİĞİN FORMÜLÜ Liderlik iki şekilde çok önemli.
İhracatta lideriz, otomotiv sektöründe kârlılık ve ciroda
lideriz, ticari araçta lideriz. Her yerde lider olayım derseniz
konsantrasyonunuzu kaybedersiniz. Bunun akıllı bir formülü
var. Odak işimiz ticari araç geliştirilmesi ve üretilmesi. Oradaki
liderliğimizi bırakamayız. AR-GE’de de lideriz. Şu anda
Türkiye’deki tek merkezdeki en büyük AR-GE merkezinde
bulunuyorsunuz. Liderliği böyle ölçmek lazım yani liderliği araç
satış adedine bağlarsanız o liderliğin sürekliliği olmaz.
“EN DEĞERLİ ŞİRKET OLACAĞIZ”
YENİ SİSTEM İnovatif yaklaşımları şirket kültürü olarak
yerleştirme çalışmamız var. Önümüzdeki hafta fabrikamızda
çok ciddi bir lansman yapacağız. 10 bin 500 kişilik büyük bir
şirketiz. Bunların 2 bin 600-2 bin 700’ü ofislerde çalışan geri
kalanı ise hatlarda çalışan arkadaşlarımız. Her birinin fikrini alıp
değerlendirebileceğimiz bir sistem kurduk. Bu yıl içinde onu
hayata geçireceğiz.
YENİ VİZYON Vizyon söylemimizi geçtiğimiz yıl değiştirdik. Biz
Türkiye’nin en çok tercih edilen ve en değerli şirketi olacağız.
Bu hayata geçirebilmek anlamında çok zor bir cümle. Çünkü
değer çok farklı bir kavram. Çalışanlar, müşteriler, imalatçılar,
bayiler, ana hissedarlarımız tarafından en tercih edilen ve en
değerli şirket olmak istiyoruz.
LİDERLİK SÜRECEK Biz 2 ana ortağı olan bir şirketiz. Bunu
hayata geçirecek 2 önemli etmen var. Bunlardan bir tanesi
inovatif bakış açısı ikincisi bu sistemin çalışabilmesi için
gerekli dijital altyapı. Bizi sonunda akıllı fabrikalara götürecek
çalışmaları yapıyoruz. Geçtiğimiz yıl yakalamış olduğumuz
ihracat liderliğini de sürekli hale getirebileceğiz.