"İhracatın lideri hep biz olacağız"

Ford Otosan Genel Müdürü Haydar Yenigün’ün sorularımıza verdiği yanıtlar şöyle...

21.10.2016 12:10:180
Paylaş Tweet Paylaş
"İhracatın lideri hep biz olacağız"
2021'DE DİJİTAL FABRİKALARDA
ENDÜSTRİ 4.0’A EN HAZIR ŞİRKETİZ
Türkiye’de Ford Otosan halihazırda endüstri 4.0’a en hazır şirket. 2000 yılından itibaren fabrikalardaki üretim sistemini otomasyona taşımıştık. 2021 yılından itibaren net bir şekilde dijital üretimi fabrikalara taşıyacağız. ROBOTLARIN İLETİŞİMİ Bir fabrikamızdaki robot sadece etrafındaki robotlarla değil diğer bir fabrikadaki robotla da konuşacak. Çünkü Kocaeli Fabrikası’nın aracının motorunu İnönü Fabrikası üretiyor. Arada 300 kilometre yol var ve şu anda bunu insan zinciriyle hallediyoruz. O zaman buna ihtiyaç kalmayacak. Doğrudan iletişim sayesinde sistem birbirine entegre olacak.
KAYIP ZAMAN ENGELLENECEK Birçok faydasının yanında en önemlisi kayıp zamanları engelleyeceğiz. Gereksiz süreçleri atacağız ve yalın olacağız. Dolayısıyla bir müşteri bir aracı sipariş ettikten sonra aracına göre 1 ay hatta özel siparişlerde 2 ay bekliyorken gereksiz süreçler ortadan kalktığı için bu süreyi bir araç üretimi zamanı olan 40 saate kadar indireceğiz.

“HER ŞEY DİJİTALE TAŞINACAK”
ALTYAPI TAMAMEN DEĞİŞİYOR
Şirketin altyapısını tamamen dijital platforma çevirme çalışmalarımız var. Masaya bağlı çalışma ortamı olmayacak. Burada bir tasarım stüdyomuz var, çalışanlarımız işlerine istedikleri zaman devam edebilecek. Ofisle ilgili her şeyi cep telefonu seviyesine indiriyoruz.
MALİYETTEN TASARRUF Benim Detroit’te ya da Çin’de olmam şirketin işlerini etkilemeyecek. Her şey en az maliyet yaratacak dijital platforma taşınacak. Bir tasarımcının yapacağı işin de cep telefonu ya da iPad seviyesine indirilmesinden bahsediyorum. DOĞRUDAN SİPARİŞ 2020 sonrası 2023 gibi şöyle bir senaryo için çalışıyoruz: Müşteri bayiye gitmeyecek, elindeki cep telefonundan ya da iPad’den ne istediğini söyleyecek. Bu siparişler direkt olarak fabrikaya üreteceği parçanın üretildiği imalatçıya da yan sipariş olarak gidecek. Bütün bunlar birbiriyle konuşacak. Endüstri 4.0’ın altyapısı bu olacak.

“İÇ PAZARDA YARIŞ ÇOK ZOR”
ÇEKİŞMELİ PAZAR
İç pazarda inanılmaz bir rekabet yaşanıyor. Türkiye’de 57 otomotiv şirketi var. Son derece zor ve çekişmeli bir pazar. Türkiye’nin kendi iç dinamikleri, vergileri var. Ona uygun olarak araç üretmemiz gerekiyor. Bir de Türk tüketicisinin seçimleri çabuk değişiyor. Pazarda 2 yıl önce lüks segment arabalar konuşulurken şimdi 2-2,5 litre motorlu lüks segmentin ufak motoruna bakıyoruz. Daha önce dizel araba satamazken şimdi benzinli araç satamıyorsunuz. Bence bu süreci çok iyi yönetiyoruz. Bunu ticari araçlardaki liderliğimizle açık şekilde gösteriyoruz.
TİCARİDE LİDERLİK 2016’nın ilk 6 ayında ticari araç liderliğimizi devam ettiriyoruz. Hafif ticaride lideriz. Ağır ticaride 2’nci sıradayız. Toplam otomotivde 3’üncü sıradayız. Yılın tamamı için kamyon dahil endüstri beklentimiz oldukça güçlü bir seviye olan 980 bin adet. Mevcut ortamda güçlü baz yılına rağmen 2016 yılının ilk çeyreğinde satış gelirlerimizi geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 17 artırdık.
LİDERLİĞİN FORMÜLÜ Liderlik iki şekilde çok önemli. İhracatta lideriz, otomotiv sektöründe kârlılık ve ciroda lideriz, ticari araçta lideriz. Her yerde lider olayım derseniz konsantrasyonunuzu kaybedersiniz. Bunun akıllı bir formülü var. Odak işimiz ticari araç geliştirilmesi ve üretilmesi. Oradaki liderliğimizi bırakamayız. AR-GE’de de lideriz. Şu anda Türkiye’deki tek merkezdeki en büyük AR-GE merkezinde bulunuyorsunuz. Liderliği böyle ölçmek lazım yani liderliği araç satış adedine bağlarsanız o liderliğin sürekliliği olmaz.

“EN DEĞERLİ ŞİRKET OLACAĞIZ”
YENİ SİSTEM
İnovatif yaklaşımları şirket kültürü olarak yerleştirme çalışmamız var. Önümüzdeki hafta fabrikamızda çok ciddi bir lansman yapacağız. 10 bin 500 kişilik büyük bir şirketiz. Bunların 2 bin 600-2 bin 700’ü ofislerde çalışan geri kalanı ise hatlarda çalışan arkadaşlarımız. Her birinin fikrini alıp değerlendirebileceğimiz bir sistem kurduk. Bu yıl içinde onu hayata geçireceğiz. YENİ VİZYON Vizyon söylemimizi geçtiğimiz yıl değiştirdik. Biz Türkiye’nin en çok tercih edilen ve en değerli şirketi olacağız. Bu hayata geçirebilmek anlamında çok zor bir cümle. Çünkü değer çok farklı bir kavram. Çalışanlar, müşteriler, imalatçılar, bayiler, ana hissedarlarımız tarafından en tercih edilen ve en değerli şirket olmak istiyoruz.
LİDERLİK SÜRECEK Biz 2 ana ortağı olan bir şirketiz. Bunu hayata geçirecek 2 önemli etmen var. Bunlardan bir tanesi inovatif bakış açısı ikincisi bu sistemin çalışabilmesi için gerekli dijital altyapı. Bizi sonunda akıllı fabrikalara götürecek çalışmaları yapıyoruz. Geçtiğimiz yıl yakalamış olduğumuz ihracat liderliğini de sürekli hale getirebileceğiz.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz