Japon devinin dönüş hazırlığı

Honda Türkiye Genel Müdürü Hideto Yamasaki, sorularımızı yanıtladı.

17 TEMMUZ, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
Japon devinin dönüş hazırlığı
Honda, Türkiye’de çok kan kaybetti. Bugün eski günlere dönmeye hazırlanan şirketin en önemli hedefi, pazar payını artırmak. Son 10 yılda dizel pazarına giremedikleri için kan kaybettiklerini açıklayan Honda Türkiye Genel Müdürü HİDETO YAMASAKİ, 2013’te yeni dizel ve LPG’ye uyumlu motorlara sahip modellerle arayı kapatacaklarını düşünüyor. Ayrıca şirket, yerel ürün oranını yüzde 60’a çıkarmak için de çalışıyor. “2015’te ise yüzde 4-5 pazar payımız olur diye tahmin ediyorum” diyen yönetici, yeni model üretimi için de sürekli fırsatlara baktıklarını söylüyor. Dünyanın en büyük 8 otomotiv devi arasında bulunan Honda, Türkiye’de istediği hedefleri bir türlü yakalayamadı, Gebze’de Rusya pazarına ihracat fırsatını da düşünerek 50 bin üretim kapasiteli fabrika yatırımı yapan Honda, bugün 25 bin üretimi ancak gerçekleştiriyor. 10 yıl öncesinde Türk iç pazarında yüzde 8’e yakın paya sahip şirket, 2012 yılında sadece yüzde 2,1 pay alabildi. Honda Türkiye Genel Müdürü Hideto Yamasaki, hem iç pazar hem ihracat anlamında Türkiye’ye halen inandıklarını açıklıyor. Öyle ki Yamasaki’nin bu yıl için özellikle iç pazarda oldukça iddialı hedefleri var. Ajandasında üç ana başlık olduğunu söyleyen Yamasaki, Türkiye’den aldıkları ürün sayısını artırmak istediklerini ve daha yerel olmak için iş süreçleri oluşturduklarını anlatıyor. Üçüncü olarak da pazar paylarını artırmak için çalıştıklarını söylüyor. LPG’li ve dizel araçlarla bu çıkışı gerçekleştireceklerini söyleyen yönetici, yeni modelleri de piyasaya sunmak için hazırlandıklarını aktarıyor. Honda Türkiye Genel Müdürü Hideto Yamasaki, kan kaybettikleri pazarda eski güçlerini kazanmak için stratejilerini, Türk iç pazarına ve ihracata dair hedeflerini şöyle anlattı:

Capital:
Honda’nın iç pazardaki payı, 2003’te yüzde 7,8’di, Oysa 2012 verilerine göre payınız yüzde 2,1’e kadar geriledi, Bu düşüşün nedeni nedir?
- Türkiye pazarına girdiğimizde, en gözde markalardan biriydik, Diğer otomobil üreticileri Türkiye pazarına bu
kadar odaklanmış değildi, Özellikle de global otomotiv üreticileri, 10 yıl önce Türkiye’de üretim konusunda bu kadar heyecanlı değildi. Bu dönemde Türk pazarının ihtiyaçlarını, pazarın içinden görebilmenin avantajlarını yaşıyorduk. Ayrıca bu dönemde pazarda, tüketici tarafından beğenilen çok çeşitli otomobil modellerimizle yer alıyorduk. Bugün ise Türkiye’de ürettiğimiz modele odaklanıyoruz. Honda Civic’in sedan modelinin pazarlamasını ön plana alıyoruz. Tabii diğer modellerimizi de ihraç ediyoruz. Ama geçen 10 yılda Türkiye’nin emisyon standartları konusunda aldığı sıkı önlemlere uyan çok fazla modelimiz olmadı. Bu sıkıntıyı özelikle dizel tarafında yaşadık. Dizel pazarına bu nedenle giremedik.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz