"Kalıcılık sırları"

Kalıcılığın formülü her şirkete göre değişiyor...

17 TEMMUZ, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
Kalıcılık sırları
Ülker, Arçelik, Borusan, Altınyıldız, Otokar, Hürriyet Gazetecilik ve Mutlu Akü.... Sektörleri tamamen farklı bu şirketleri bir araya getiren en önemli özellik, uzun yıllardır devler liginde yer almaları... Sanayileşmenin başladığı 1960’larda büyüyen bu şirketler, pek çok kuruluşun iş sahnesinden çekildiği yıllar içinde dahi ilerlemeye devam etti. Peki onlar için kalıcılığın formülü ne oldu? Bu sorunun yanıtı her şirkete göre değişiyor. Ancak her birinin ana işe odaklanması, teknolojiye yatırım yapması en önemli ortak özellikleri...

ALİ ÜLKER
KALICILIĞIN SIRRI ULAŞILABİLİRLİK
Ülker Bisküvi, Sabri ve Asım Ülker tarafından 1944 yılında kuruldu. 68 yıllık tarihinde hep çıtayı yükselten bir büyüme ivmesi yakaladı. Tek bir şirketle başlayan yolculukta Ülker, 55 şirket ve 54 fabrikalık bir holdinge dönüştü. Toplam 30 bin çalışanıyla 11 milyar 600 milyon TL’lik ciro yaratan şirkete kalıcılığı getiren ise şirketin üçüncü kuşak yöneticisi Ali Ülker’e göre kurucunun vizyonunun yanı sıra “ulaşılabilirlik” stratejisi oldu. Ulaşılabilirliğin Ülker için hem dağıtım gücü hem toplumun her kesimini kapsayan ürünler üretme anlamı taşıdığını söyleyen Ülker, “Bunun yanında hep odaklı ilerlemek de başarıyı getirdi. 68 yıldan beri gıda alanında bir şirket olarak bu dönemin 50 yılında sadece bisküvi ve çikolataya odaklandık. Rakipler artan talebe fiyat artışıyla yanıt verirken Ülker, fiyatını makul oranda tuttu. Zam yapmak yerine ikinci bir tesis kurup daha fazlasını sattı. Kazandığını işine yatırdı ve Türkiye’nin en büyük istihdam yaratan gruplarından biri haline geldi” diyor.

ŞARTLARA GÖRE YAPILANIYOR

Ülker için kalıcılığın bir diğer unsuru da şartlara göre yeniden yapılanmak, oldu. "Günün şartlarına göre kendinizi yapılandırdığınızda başarı geliyor" diyen Ali Ülker, yeniden yapılanmanın bu nedenle hep süreceğini ifade ediyor. "Ailenin rolü yönetimde gitgide daha da azalıyor, kurum daha da profesyonelleşiyor. Bu sayede hızımız artıyor" diye konuşuyor. Yıldız Holding kalıcılığını sürdürülebilir kılmak için son yıllarda rotasını yurtdışına çevirmiş durumda. Ülker, bu konudaki hedeflerini şöyle paylaşıyor. "5-\0 yıl içindeki hedefimiz Türkiye de yaptığımız cironun bir benzerini yurtdışından elde etmek''

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz