Opet,
Türkiye’de akaryakıt sektörünün en ödüllü şirketlerinden biri. Hem
müşteri memnuniyeti hem sosyal sorumluluk hem de faaliyet alanına
ilişkin tüm paydaşlarını memnun eden şirket adeta ödül şampiyonu. Opet
Genel Müdürü Cüneyt Ağca, “hem sektörün değişmez lideri unvanını taşımak
hem ‘üstün hizmet ödülü’nü almış olmak bizim için ayrı bir gurur ve
mutluluk kaynağı” diyor. Opet sadece 20 yıllık bir marka. Markanın 20
yılda kat ettiği yolsa başlı başına bir başarı öyküsü... Bu zamana kadar
onlarca kez ödüllendirilen Opet, Türkiye Müşteri Memnuniyeti Endeksi
(TMME) sonuçlarına göre, ölçümlenmeye başlandığı 2006 yılından bu yana
aralıksız akaryakıt sektöründe müşteri memnuniyeti en yüksek marka
seçiliyor. Aynı zamanda Kal-Der tarafından, müşteri beklentilerini en
üst seviyede karşılayarak sürdürülebilir kılan markalara verilen “Üstün
Hizmet Ödülü”nün de sektördeki tek sahibi konumunda. En büyük
ödüllerinin tüketicilerinin duyduğu güven ve memnuniyet olduğunu
belirten Opet Genel Müdürü Cüneyt Ağca, “Hem sektörün değişmez lideri
unvanını taşımak hem ‘Üstün Hizmet Ödülü’nü almış olmak bizim için ayrı
bir gurur ve mutluluk kaynağı” diye konuşuyor. Opet Genel Müdürü
Ağca’nın sorularımıza verdiği diğer yanıtlar şöyle:
Opet olarak bu zaman kadar hangi ödülleri aldınız? Şirketin aldığı
ilk ve en önemli ödül neydi? O dönem için önemini anlatmak mümkün mü?
Opet olarak kendimizi yeni ürün ve hizmetlerimiz, hızla gelişen istasyon
ağımız ve sosyal sorumluluk yaklaşımımızla sektörümüzde müşteri gözünde
farklı bir noktada konumlanıyoruz. Henüz 20 yıllık bir marka olarak kat
ettiğimiz yol başlı başına bir başarı öyküsü aslında... Bizim en büyük
ödülümüz ise tüketicilerimizin duyduğu güven ve memnuniyet. Opet,
Türkiye Müşteri Memnuniyeti Endeksi sonuçlarına göre, ölçümlenmeye
başlandığı 2006’dan bu yana aralıksız olarak akaryakıt sektöründe
müşteri memnuniyeti en yüksek marka seçiliyor. Aynı zamanda yine Kal-Der
tarafından, müşteri beklentilerini en üst seviyede karşılayarak
sürdürülebilir kılan markalara verilen “Üstün Hizmet Ödülü”nün de
sektördeki tek sahibiyiz.
En gurur duyduğunuz ödülleriniz hangileri?
Hem sektörün değişmez lideri unvanını taşımak hem de “Üstün Hizmet
Ödülü”nü almış olmak bizim için ayrı bir gurur ve mutluluk kaynağı.
Ödül almak sizin için ne ifade ediyor? Aldığınız ödüllerin ne gibi katkıları oluyor?
Çalışmalarımızın takdir toplaması ve ödül kazanması bize şevk veriyor ve
kusursuza yolculuğumuzda hedefimize doğru yol alırken daha da iyiye ve
yeni başarılara ulaşmak adına önemli bir motivasyon kaynağı oluyor.
Aldığınız ödüller arasında global düzeyde fark yaratan ödül var mı?
Başarımızı kalıcı hale getiren ‘Kusursuz Hizmet Programı’mız ile geçen
yıl “The Loyalty Awards” yarışmasında “Best Customer Service in a
Loyalty Programme” kategorisinde ödüle layık görüldük. “Kusursuza
Yolculuk” başlığı altında çağrı merkezi hizmetlerimiz, istasyon
hizmetlerimiz ve online hizmetlerden oluşan koşulsuz müşteri memnuniyeti
anlayışımızla fark yaratmaya devam ediyoruz. Çağrı merkezimiz 5’inci
İstanbul Çağrı Merkezi Ödül Töreni’nde “Teknolojinin En Eyi Kullanımı”
kategorisinde birincilik ödülü aldı.
Bu ödüller marka imajınıza ve bilinirliğinize ne gibi katkılar sağladı?
Geçmişte Opet’in bilinirlik ve marka imajına önemli katkılarda bulunan
Cem Yılmaz işbirliği de beraberinde birçok ödül getirmişti. 19’uncu
Kristal Elma Ödülleri’nde, “Otomotiv Ürünü TV Reklamları” kategorisinde
Cem Yılmaz'ın senaryosunu yazıp, rol aldığı Pelüş Bebek-Çin Macerası
filmi büyük ödül almıştı. Proje, Opet’e 2007 Effie Türkiye Reklam
Etkinliği Yarışması’nda Gümüş Effie getirdi. Bu kampanya ile aynı
zamanda The Global Marketer tarafından New York’ta düzenlenen
uluslararası pazarlama yarışması Diamond Awards’ta “Müşteri Bağlılığı
Yaratan Pazarlama Uygulamaları” kategorisinde de birincilik ödülüne
layık görüldük.
SOSYAL SORUMLULUKTA LİDER
TEMİZ TUVALET
Sosyal sorumluluk projelerimizle Türkiye’de önemli bir sorunu hedef alan
“Opet Temiz Tuvalet Kampanyası”, bugüne kadar birçok ödül aldı. 2004
yılında Uluslararası Halkla İlişkiler Derneği (IPRA) sosyal sorumluluk
büyük ödülünü alan projemiz, aynı yıl Türkiye Halkla İlişkiler Derneği
tarafından düzenlenen 3’üncü Altın Pusula Yarışması’nın sosyal
sorumluluk projeleri dalında birincilik ödülüne layık görüldü. YEŞİL YOL
TEMA Vakfı ve Karayolları Genel Müdürlüğü işbirliğiyle hayata
geçirdiğimiz "Yeşil Yol Projesi”, Türkiye Halkla İlişkiler Derneği'nin
5. Altın Pusula Ödülleri'nde, kurumsal sosyal sorumluluk kategorisinde
çevre ödülünün sahibi oldu. Proje İSO 2010 Yılı Sürdürülebilir Çevre
Dostu Ürün ve Uygulama Ödülleri’nde de KSS dalında 3’üncülük aldı. TARİHE SAYGI OPET
Tarihe Saygı Projesi ise Türkiye Halkla İlişkiler Derneği tarafından
düzenlenen 7’nci Altın Pusula Ödülleri’nde, “Jüri Özel Ödülü”nün sahibi
oldu. Hem sosyal sorumluluk hem operasyonel faaliyetlerimizi anlatan
2008-2009 performanslarını içeren sürdürülebilirlik raporumuzla
2009-2010 Vision Ödülleri Yıllık Rapor Yarışması sürdürülebilirlik
kategorisinde 2’ncilik alarak “Altın Ödül”ün sahibi olduk.
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?