"Perakendede en büyük olacağız"

Şeref Songör, orta ligden devler ligine geçerken yaşadıkları handikaplar da dahil büyüme süreçlerini Capital’e anlattı.

17 TEMMUZ, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
Perakendede en büyük olacağız
21 yıl önce 6 kardeş tarafından Ankara Keçiören’de açılan bir marketten bugün 166 mağazalı dev yapıya ulaşan Makro Market, 2011 yılında 978 milyon TL ciroya ulaştı. Son 10 yıldır ortalama yüzde 20 büyüdüklerini söyleyen Makro Market Yönetim Kurulu Başkanı ŞEREF SONGÖR, “2011’de yüzde 28 büyüdük. Türkiye’nin ve sektör ortalamasının üzerinde büyüyoruz. Organik ve inorganik büyüme fırsatlarını takip ediyoruz. 2023’te Türkiye’nin en büyük perakendecisi olacağız” diyor.Songör Ailesi, Kayseri Develi’nin önde gelen esnaflarmdandı. Baba Songör’ün bir bakkalı vardı, ancak sadece gıda maddesi değil, manifaturadan ayakkabıya her türlü ihtiyaç maddesini satıyordu. Bugünün “hipermarketi” niteliğinde idi ve ailenin bütün bireyleri bakkal için çalışıyordu. Örneğin, ailenin bir bireyi üzüm almak için Ürgüp’e giderken diğer bireyi elma satın almak için Kayseri civarındaki üreticileri dolaşıyordu. Baba, bakkalın yanı sıra bir yandan da hayvan yetiştiriyor, hatta ticaretini de yapıyordu. Bütün bunların yanında evin çocukları eğitimlerini de aksatmıyordu. Sabahçı olanlar öğleden sonra öğlenciler ise sabahtan bakkala gidip babalarına yardım ediyordu. Yaz dönemi ise kesintisiz çalışmak anlamına geliyordu. Baba ve 6 kardeş böylece tam alışverişin içinde pişiyor, ticaret bilgilerini ve ilişkilerini geliştiriyordu. Zaman zaman geleceğe yönelik planlar yapıyor, ancak büyük atak için “zamanını” bekliyorlardı. 1991 yılının başında beklenen “zamanın” geldiğine karar verip 6 kardeş, baba mesleğini kurumsallaştırıp daha büyük ölçekli iş yapmaya yöneldi. Makro Marketler işte bu kararın sonucunda ortaya çıktı. Osman, Uğur, Mehmet, Mustafa ve Şeref Songör ile Aysun Türkmen’in kurduğu Makro Marketler, Ankara Keçiören’de başladığı yolculuğunu, son 10 yıldaki atağı ile ulusal boyutta sürdürüyor. Şimdi Şeref Songör’ün başkanlığında yoluna devam eden şirketin 2011 cirosu 978 milyon TL’ye ulaştı. Böylece takipçisi olduğu Kiler’i epey geride bıraktı. Şirketin bu düzeye gelmesinde satın almaların büyük rolü oldu. Şirket Afra, Nazar gibi pek çok yerel perakende zincirini de bünyesine kattı. En son Karadağlar’ı satın alarak İstanbul’a giren Makro Market, hızla zirveye doğru yürüyor. Makro Market Yönetim Kurulu Başkanı Şeref Songör, orta ligden devler ligine geçerken yaşadıkları handikaplar da dahil büyüme süreçlerini Capital’e şöyle anlattı:

Capital: 2011’de 978 milyon TL ciroya ulaştınız ve takipçisi olduğunuz Kiler’i epey geride bıraktınız. Bu büyüme nasıl gerçekleşti?
- Kiler’le hep tatlı bir yarış içindeyiz. Onlar çok güzide bir rakibimiz. Onların da büyümesi ve gelişmesi bizi mutlu eder. Buraya Kiler’le birlikte geldik. Geçen yıl onlar halka açıldı, ancak çok mağaza açmadılar. Fazla yatırım yapmadılar. Kiler de bu yıl hızlı büyüyor. Yarış devam edecek. Makro olarak en başından beri büyümede bir istikrarımız var. Bu istikrarı devam ettiriyoruz. Her yıl ortalama yüzde 20 büyüyoruz. 2011’de daha hızlı büyüdük. Yüzde 28’lik bir büyüme oluştu. 2009 ve 2010’da global krizin etkisiyle Türkiye’de iş hacimlerinde daralmalar oluştu. Geçen yıl bu anlamda daha iyi geçti. Biz de yeni mağazalar açtık. Aynı zamanda eski mağazalarımızı daha verimli hale getirdik.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz