Türkiye’de
bira denince akla gelen ilk markalardan biri Efes Pilsen. 80 farklı
ülkede bira severlerle buluşan Efes Türkiye’nin Genel Müdürü Altuğ
Aksoy, bünyelerindeki markalarla aldıkları kalite ödüllerinin yanı sıra
kurumsal sosyal sorumluluk projelerinin de kendileri için önemini
vurguluyor: “Bu alanda yenilikçi ve farklı projelerde öncü olmak için
çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Attığımız her adımda bizi biz yapan bazı
değerlerimiz var. Bunlardan bir tanesi de ‘Sorumluluk’. ödül aldığımız
projelerin de yenilikçi olması ve aynı zamanda sürdürülebilirliğe katkı
sağlaması, önem verdiğimiz kriterlerin başında geliyor” diye konuşuyor.
Efes Pilsen, 44 yıl önce markasıyla Türkiye’de başladığı yolculuğuna,
bugün Avrupa’nın 5’inci, dünyanın 12’nci büyük bira üreticisi olarak
devam ediyor. Efes Türkiye Genel Müdürü Altuğ Aksoy, Türkiye’de üretilen
biraların kalite ve lezzetlerinin dünya sıralamalarına girmesinin hem
markalarının hem de üretim ve kalite çeşitliliğinin ülkemizin damak
tadını temsili açısından önemli olduğunu vurguluyor. 80 farklı ülkede
bira severlerle buluşan Efes Türkiye, bünyesindeki markalarla bugüne dek
14 uluslararası kalite ve lezzet madalyası kazandı. Ürünleriyle
dünyanın önde gelen kalite ve lezzet ödüllerine başvuracaklarını
belirten Aksoy, “Ödül aldığımız projelerin de yenilikçi ve aynı zamanda
sürdürülebilirliğe katkı sağlaması, önem verdiğimiz kriterlerin başında
geliyor” diyor.
Son yıllarda aldığınız hangi ödüller öne çıkıyor?
Bizi bu yıl en çok gururlandıran ve global ölçekte ne kadar doğru işler
yaptığımızı gösteren bazı araştırma sonuçlarından bahsetmek isterim.
Uluslararası pazar araştırması ve danışmanlık firması Millward Brown
Optimor’un 2012 yılında Türk markaları için ilk kez gerçekleştirdiği
BrandZ En Değerli 100 Küresel Marka Araştırması’nda Türkiye’nin en
değerli 3’üncü markası seçilmenin gururunu yaşadık. Yine uluslararası
marka derecelendirme kuruluşu olan Brand Finance’in 2012 sonuçlarına
göre “Türkiye’nin En Değerli Markaları’ sıralamasında 6’ncı sırada yer
aldık. Superbrands Türkiye tarafından hazırlanan “Türkiye’nin Süper
Markaları” listesinde bu yıl bir kez daha yerimizi aldık.
Enerji alanında da yaptığınız projelerden aldığınız ödüller var sanıyorum...
Evet, bu alanda da çalışmalarımız var. Sürdürülebilir bir gelecek
yaratmak amacıyla başlattığımız Lüleburgaz fabrikamızdaki enerji
tasarrufu konulu projelerimizle son 3 yıllık dönemde enerji
tüketimlerini en fazla düşüren fabrika olarak “En Verimli Endüstriyel
Tesis” kategorisinde birincilik ödülüne layık görüldük ve "2007 Yılı
Türkiye'nin En Verimli Endüstriyel Tesisi" seçildik. Üretim
tesislerimizde uyguladığımız yönetim sistemleriyle tüketicilere kaliteli
ve güvenli ürünleri, emniyetli çalışma ortamlarında, en az enerji
tüketimi ve doğaya en az etkiyle üretim yapma misyonuyla çalışıyoruz.~
Tüm fabrikalarımız ISO 22000 Gıda Güvenliği Yönetim Sistemi, ISO 9001
Kalite Yönetim Sistemi, OHSAS 18001 İş Sağlığı ve Güvenliği Yönetim
Sistemi, ISO 14001 Çevre Yönetim Sistemi belgelerine sahip. Enerjinin en
az düzeyde kullanılması ve gereksiz kullanımının önüne geçilmesi için
de sürekli iyileştirme çalışmalarını tüm faaliyetlerimize yansıtıyoruz.
Bunu, Türkiye’de ilk ISO 50001:2011 belgesini almaya hak kazanarak
gösterdik. Efes Türkiye ailesi olarak en önem verdiğimiz ve iddialı
olduğumuz konulardan bir diğeri de ürünlerimizin kalite ve lezzeti. Efes
Türkiye portföyümüzde bulunan Efes Pilsen, Efes Xtra ve Efes Dark
markalarımızla bugüne kadar 14 uluslararası kalite ve lezzet madalyası
kazandık.
Son olarak hangi ödülü aldınız?
Türkiye’de ürettiğimiz ve fabrikalarımızdan doğrudan 45 farklı ülkeye
ihraç ettiğimiz Efes Pilsen lezzetimizle 2012 yılında 2 uluslararası
kalite ve lezzet ödülü aldık. Bunlardan ilki, üstün lezzet ödüllerinin
verildiği Brüksel merkezli International Taste & Quality Institute
(iTQi) tarafından verilen altın madalya, diğeri ise dünyanın önemli
bağımsız kalite enstitülerinden biri olan ve yine Brüksel merkezli Monde
Selection tarafından verilen gümüş madalya. Yine 2012 yılında Efes Xtra
ile de Monde Selection Altın Madalya ödülünü aldık. Bu değerli
ödüllerle ülkemize kazandırdığımız madalya sayımızı 14’e çıkardık.
2012’de sosyal pazarlama alanında da ödüllerimiz oldu. AVEA GIA
Ödüllerinde “Sosyal Medyayı En İyi Kullanan Marka” ödülünü kazandık.
Ayrıca Efes Pilsen markamızın Bu Sene O Sene projesi ile Mixx 2012
Sosyal Pazarlama 1’incisi, Deneysel ve Yenilikçi Dalı 3’üncüsü ve Marka
Destinasyon Siteleri 1’incisi olduk.
Sizin için bu ödüllerin anlamı nedir?
Efes Türkiye olarak, bünyemizde bulunan markalarla 80 farklı ülkede bira
severlerle buluşuyoruz. Biliyoruz ki bu ülkelerde sadece markalarımızın
değil, ülkemizin de bayrağını dalgalandırıyor; kendi damak tadımızı
onlarla paylaşıyoruz. Türkiye topraklarından doğan bir marka olarak
uluslararası platformlarda ülkemize ödüller kazandırmak bizim için büyük
bir gurur kaynağı. Sosyal medya ödüllerimiz de tüketicileriyle her
zaman açık, samimi ve şeffaf iletişim kuran bir marka olarak, bu
alandaki çalışmalarımızın öncülüğünü ve özgünlüğünü vurgulaması
açısından bizim için çok önemli.
Ödül almanızda ne gibi stratejiler etkili oldu? Ağırlık verdiğiniz konular neler?
Attığımız her adımda bizi biz yapan bazı değerlerimiz var. Bunlardan bir
tanesi de “sorumluluk”. Yaptığımız ve yapacağımız her işte öncelikle
topluma ve paydaşlarımıza değer katmayı, ülkemizin ekonomik ve toplumsal
gelişimine önderlik etmeyi ve gelecek kuşaklara yaşanabilir bir dünya
bırakmayı hedefliyoruz. Bu sorumluluk bilinciyle hareket ettiğimizde
bizim için en büyük ödül, aslında toplum, ekonomi ve çevre için değer
üretmek oluyor. Bunun için kalitemizden, değerlerimizden ve yönetim
biçimimizden asla taviz vermiyoruz. Belirlediğimiz bu stratejiler
sonucunda zaten başarı kaçınılmaz oluyor. İşte Efes Türkiye ailesi
olarak, bizi başarıya ulaştıran alanlar, insan odaklı ve sorumluluk
bilinciyle hareket ettiğimiz alanlar. Ayrıca yaptığımız her işte
paydaşlarımızın yanında, hayatlarının içinde olmamız, yaptığımız her
işte özgün ve yenilikçi olmamız çok önem verdiğimiz diğer bir konu.~
Sosyal sorumluluk projelerinizle aldığınız ödüller var mı?
Demin bahsettiğim gibi Efes Türkiye uzun yıllardır sorumluluk bilinciyle
bu topraklardan aldığı gücü yine bu topraklara değer üretmek için
kullanıyor. Bu kapsamda, T.C Kültür ve Turizm Bakanlığı ve Birleşmiş
Milletler Kalkınma Programı işbirliğiyle yürütülen Gelecek Turizmde
projemizle 2011 yılında uluslararası Stevie Awards “Avrupa Kurumsal
Sosyal Sorumluluk” kategorisinde ödül kazandık. Aynı projemizle 9’uncu
Altın Pusula Halkla İllişkiler Ödüllerinde kurumsal sosyal sorumluluk
kategorisinde Altın Pusula Ödülüne de layık görüldük. Sürdürülebilir bir
dünya ve gelecek için toplum ve çevre merkezli projeler üretmeye hız
kesmeden devam ediyoruz. T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı, Birleşmiş
Milletler Kalkınma Programı (UNDP) ortaklığı ile “Gelecek Turizmde
Sürdürülebilir Turizm Programr’mızı geliştirdik. Bu programla,
yenilikçi, katılımcı, sürdürülebilir ve cinsiyet dengeli turizm
projelerine fon desteği sağlayacağız. 2006 yılında başlattığımız ve T.C.
Kültür ve Turizm Bakanlığı ve Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı
işbirliğiyle yürüttüğümüz “Gelecek Turizmde projemiz bunun en güzel
örneklerinden biri.
Aldığınız ödüllerin şirketinize ne gibi katkıları var? İş sonuçlarınızda yansımalarını görüyor musunuz?
Efes kurulduğu ilk günden bu yana tüketicilerinin yanında olan,
hayatlarına değer katarak onlarla birlikte gelişmiş bir marka. Biz nasıl
World Beer Cup, Monde Selection gibi uluslararası kalite ve lezzet
madalyalarımızı kendimizin değil, ülkemizin gururu olarak görüyorsak
aynı şey tüketicilerimiz için de geçerli. Aldığımız yeni ödüllerin
bilgisi paylaştığımızda gerek sosyal medya, gerek tüketici hattımız
gerekse de satış noktalarımız aracılığıyla bizlere öyle güzel ve gurur
verici mesajlar gönderiyorlar ki çok daha büyük bir şevk ve tutkuyla
yenileri için çalışmamak mümkün değil. Efes Türkiye olarak başarımızı
çalışanlarımıza borçluyuz. Çalışanlarımızın, öncelikle kendilerine
Türkiye ailesine ve topluma değer katan projeler üretmesi için onlara
her zaman destek oluyoruz. Kazandığımız başarılar ve ödüller, bizi, daha
büyük başarılara imzamızı atmak için teşvik ediyor. Bu ödüllerle de tüm
departmanlarımızın aynı başarı çizgisine ulaşmak için çalışmalarını
hızlandırdığı ve yenilikçi fikirler ürettiğini gözlemliyoruz. Bu sebeple
başarılarımızı tescilleyen ödüllerin çalışanlarımızı motive ettiğini
düşünüyorum.
Ödülleriniz arasında daha çok uluslararası olanlar mı öne çıkıyor? Hangi ödülleri almayı hedefliyorsunuz?
Aldığımız ödüllerin geneline baktığımızda daha çok uluslararası ödüller
ön plana çıkıyor. Bu konuda herhangi bir ayrımımız yok. Bize göre her
iki kategori de başarılı bir işin yansıması. Yurtdışında ödül kazanmanın
bazı avantajları var. Bu şekilde global pazarda ne durumda olduğumuzu
görebiliyor, farklı örneklerle kıyaslama yapabiliyoruz. Kurumsal sosyal
sorumluluk projeleri bizim için çok önemli. Bu alanda yenilikçi ve
farklı projelerde öncü olmak için çalışmalarımızı sürdürüyoruz.
Dolayısıyla bu yıl düzenlenecek olan Avrupa Kurumsal Sosyal Sorumluluk
ödüllerine aday olmayı hedefliyoruz. Yine bu yıl gerçekleşecek
uluslararası tescil kuruluşlarının düzenlediği yarışmalara da katılım
göstermeyi düşünüyoruz.~
Ödüllerin sürdürülebilirliğinin sizin için önemi nedir?
Efes Türkiye olarak, benimsediğimiz ve tüm projelerimize yansıttığımız
en temel değerimiz sürdürülebilir bir gelecek yaratmak. Bu bağlamda asıl
hedefimiz ödül kazanmak değil, sürdürülebilirlik adına
gerçekleştirdiğimiz projelerin bize ve ülkemize katma değer
yaratmasıdır. Aslında bu konuya bütünsel olarak bakmak gerekiyor. Ödül
alınan projenin yenilikçi ve aynı zamanda sürdürülebilirliğe katkı
sağlaması, önem verdiğimiz kriterlerin başında geliyor. Ancak Efes
Türkiye olarak biz kendimizi Türkiye’nin en genç ve dinamik
kurumlarından biri olarak görüyoruz. Bu nedenle inovatif ödüller
kurumumuzla daha çok örtüşüyor. Ürünlerimizi ve damak tadımızı dünya
bira kültürü içinde temsil eden uluslararası kalite ve lezzet ödülleri
de bizim için tabii ki çok önemli bir konu. Sosyal medya projelerimizin
ödüllendirilmesi de mecranın özelliği nedeniyle gerçekten
tüketicilerimize dokunan ve özgün işler yaptığımızın en güzel kanıtı
diyebiliriz.
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?