"Stratejik veri tabanlı pazarlama yapıyoruz"

CAS Software AG Proje Yöneticisi Yiğit Serhan Oralp, sorularımızı yanıtladı.

17 TEMMUZ, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
Stratejik veri tabanlı pazarlama yapıyoruz
AS Software AG, 1986 yılında Almanya Karslruhe’de CRM yazılımları alanında faaliyetlerine başladı. 2007 yılından bu yana da Türkiye’de şirketlere CRM çözümleri sunuyor. 26 yıllık tecrübesini Türkiye pazarına sunan CAS Software AG, oldukça geniş ve çeşitli bir müşteri portföyü ile dikkat çekiyor. Kuruldukları tarihten bu yana müşterilerine sadece CRM alanında hizmet sunduklarını söyleyen CAS Software AG Proje Yöneticisi Yiğit Serhan Oralp, Türkiye’de sektörünün en iyi markalarıyla çalıştıklarını belirtiyor. Serhan Oralp, sorularımızı yanıtladı:

Türkiye'de kaç yılından beri firmalara CRM alanında danışmanlık veriyorsunuz?
Türkiye’deki faaliyetlerimize 2007 yılı itibarıyla başladık. Öncelikle CAS genesisWorld CRM yazılımının yerelleştirilmesini gerçekleştirdik, sonrasında ise 2008 yılı itibarıyla müşterilerimize CRM alanında hizmet vermeye başladık.

Danışmanlığınız hangi hizmetleri kapsıyor?
Danışmanlığını yapmış olduğumuz partner firmalarımızın, öncelikle içinde bulunduğu pazar yapılarını inceleyerek müşterileriyle geçmiş dönemde yapmış oldukları temaslarını, ürün grup ve özelliklerini göz önüne alarak, kendilerine uygun olan ve gelecekte gerçekleştirmek istedikleri CRM stratejilerini oluşturmalarını sağlıyoruz. Daha sonrasında ise ilgili CRM stratejilerini kendilerine sunduğumuz CAS genesisWorld CRM yazılımları üzerinde uygulamalarını ve denetlemelerini sağlıyoruz. Yaptığımız işi özetle stratejik veri tabanlı pazarlamanın gerçekleştirilmesi diyebiliriz.

Bu çerçeveden baktığınızda gerçekleştirdiğiniz CRM uygulamalarının firmalara kattığı artı değerler neler?
Türkiye’de sizlerin de takip ettiği gibi, CRM gün geçtikçe artan bir ivmeye sahip. Bunun en önemli sebebi ise firmaların yönetilebilir müşteri verisinin öneminin farkına varması. Bizler birlikte çalıştığımız firmalara sağladığımız CAS genesisWorld CRM yazılımı ile her şeyden önce merkezi bir müşteri veri tabanı hizmeti sunuyoruz. CRM’in en temel özelliği olan demografik özelliklerin tek bir veri tabanı üzerinden kayıt edilmesi, geri kalan bütün müşteri etkileşimlerinin takibini de mümkün kılıyor.

CRM uygulamalarında gelecek trendlerin, gerek global olarak, gerekse Türkiye'de nasıl şekilleneceğini öngörüyorsunuz?
Aslına bakarsanız CRM, oldukça geniş bir ana dal. Bundan dolayı gelecek trendleri de pek çok dinamikten etkilenerek birden fazla yöne doğru sivrilme gösteriyor. Firmalar, içinde bulundukları pazarın tüketici pazarı veya endüstriyel pazar olmasına göre CRM stratejilerini belirliyor. Ancak şu andaki en önemli CRM trendi kesinlikle sosyal CRM’dir.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz