Takdir etmek başarıyı artırır

“Takdir etmek her liderin gerçekten kullanması gereken gizli bir silahtır.”

3 MART, 20170
Paylaş Tweet Paylaş
Takdir etmek başarıyı artırır
HANGİ CEO’LAR TAKDİR ETMEYİ BİLİYOR?
WARREN BUFFET
 
İlk CEO olduğum zaman finans hakkında pek bir şey bilmiyordum. En iyi öğretmenden öğrenmek için Warren Buffett’a gittim ve kendisi benim için harika bir kaynak oldu. Ondan inanılmaz çok şey öğrendim. Onda en sevdiğim şeylerden biri de bana tap dansının nasıl yapıldığını öğretmesi oldu. Yaptığınız işi sevmek bence çok önemli ve Warren Buffett tam da böyle biri.
KEN LANGONE
Aynısı şu andaki en önemli mentorum Home Depot’un kurucusu Ken Langone içinde geçerli. Bu iki liderin de insanlara sarsılmaz bir inancı var ve bir liderin nasıl önemli olabileceğinin bilincindeler.

ÖVGÜDEN ELEŞTİRİYE GEÇERKEN NASIL BİR DİL KULLANMALI?
SAMİMİ OLUN

Başkalarını takdir ederken bunu olabildiğince samimi ve şirketinizin ana değerlerine, hedeflerine etki edebilecek şekilde yapmalısınız. Bu sayede şirketinizde görmekten memnun olduğunuz özellikleri güçlendirebilirsiniz. Örneğin ben Yum!’da müşteri odaklı olmanın ve söylediğinizi yapmanın öneminin altını çalışanlara oyuncak çeneler vererek çizdim.
TAKDİRLE BAŞLAYIN
Her zaman en iyi koçluk modelinin çalışanlara yaptıkları işi överek başlamak olduğunu hissetmişimdir. İşe takdirle başlarsanız çalışma arkadaşlarınız işin değer gördüğünü anlayarak geri bildirime açık hale gelir. Ancak hala birçoğu yaptıkları iyi işin ve takdir edilmenin tüm olumlu etkisini silebilecek bir “ama” kelimesi duymayı bekler.
ÖVGÜNÜN ARDINDAN AMA DEMEYİN
Ben eleştiriye geçerken hiçbir zaman “ama” kelimesini kullanmamaya çalışırım. Bunun yerine “Ve eğer şu şekilde davranırsan daha da etkili olabilirsin” cümlesini kullanırım. Bu, takıma daha anlamlı ve kuvvetli bir şekilde gelişim olanağı sağlar. Takdir ederek ve “ama” yerine “ve” kelimesini kullanarak olumlu davranışlarının altını çizebilir ve insanları bu davranışlarını geliştirmeye motive edebilirsiniz. YETENEĞE ODAKLANIN
Liderler sadece iyi davranışların değil üretken olmayan davranışların da farkına varmalıdır. Bu, hak edilmiş takdir edilmenin kredibilitesini artırır ve standartlarınızın altını çizmenize yardımcı olur. Eğer yeteneklerine odaklanmak suretiyle insanları önceliğiniz haline getirirseniz daha fazla müşterinizi mutlu edersiniz, işinizi geliştirirsiniz, daha fazla para kazanırsınız ve sonuç alırsınız.

ARAŞTIRMALARDAN NE ÇIKIYOR?
1Dünyayı gezdikçe her yerdeki insanların takdir edilmeye aç olduğunu gördüm.
2 Başkalarının başarılarını kutlamak kadar tatmin edici bir şey yok. Buna “lider olmanın ayrıcalığı” diyorum.
3 Dünyada bir araştırmaya göre “küresel bir takdir edilme eksikliği” var.
4 Dünyada her 10 kişiden 7’si daha fazla takdir edilmek istiyor.
5 İnsanların yüzde 83’ü de başkalarını takdir etmek için daha fazla çaba gösterebileceğini düşünüyor.
6 Takdir etmek, motivasyonu yüksek çalışan grubu oluşturmakta önemli rol oynayabilir.
7 Araştırmamıza göre insanların yüzde 60’ı takdir edilmekten en az para kadar motive oluyor.
8 Yüzde 40’ı da takdir edilmenin onları işlerine daha fazla eğilmeye motive ettiğini söylüyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.