Türkiye'de 5 yılda 2 kat büyürüz

David Cummings, markanın yaşadığı değişimi, dünyada ve Türkiye’de nasıl bir büyüme rotası izleyeceklerini anlattı

17 TEMMUZ, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
Türkiye'de 5 yılda 2 kat büyürüz
US Polo, dünyanın en başarılı spor markalarından biri. Marka, DAVID CUMMINGS ile 2000’li yılların ikinci yarısında yeniden yapılanma sürecine girdi. Cummings, büyüme hızı düşük, satışları durağan bir markadan her yıl ortalama yüzde 21 büyüyen bir marka yarattı. “Ben son 5 yıl içinde bu kadar tutarlı şekilde büyüyen başka bir marka bilmiyorum” diye konuşan Cummings, Türkiye operasyonundan da çok memnun. Lisansörleri Aydınlı Grup’un, 5 yıl içinde 2 kat büyüyeceğini söyleyen yönetici, “Gelecek yıl mağaza sayımız 450’ye ulaşacak. Ağırlıklı olarak Amerika’da, Hindistan’da, Türkiye’de, Ortadoğu’da ve Avrupa’da büyüyeceğiz” diye konuşuyor. US Polo, dünyanın en başarılı spor markalarından biri. 100 yılı aşkın bir geçmişe sahip marka, son yıllardaki çıkışıyla dikkat çekiyor. Son 5 yıldaki büyüme hızıyla ciddi bir atak yapan marka, krizde bile büyümesini sürdürdü. Faaliyet gösterdiği ülkelerde yaptığı yeni anlaşmalarla herkesin duraklama dönemine girdiği krizde atak yapan markanın başında David Cummings var. 2006 yılında US Polo’nun dünya başkanı olan Cummings, bu hızlı büyümenin de mimarı. Büyüme hızı düşük, satışları durağan bir marka teslim alan Cummings, ilk olarak dünyanın diğer ülkelerindeki ilişkileri güçlendirmek için birçok ülkede lisans anlaşmaları gerçekleştirdi. Şirketi yeniden yapılandırma sürecine soktu. Bu süreçte şirketin İK yapısını değiştirdi. Bütün bu değişimin meyveleri ise krizde toplandı. 2008 krizinde rakiplerine fark atarak önemli bir büyüme elde etti. Cummings, “2007 yılından itibaren her yıl yüzde 21 oranında büyüyoruz. Ben son 5 yıl içinde bu kadar tutarlı şekilde büyüyen başka bir marka bilmiyorum” diyor. Türkiye’ye ise marka, 1997 yılında Aydınlı Grup ile girdi. Grubun Türkiye’deki performansından memnun olan Cummings, Aydınlı’nın ciroya yaptığı katkının yüzde 20 seviyesinde olduğunu açıklıyor. Önümüzdeki yıllarda dünya genelinde hızlı büyümenin süreceğini söylüyor ve Aydınlı Grubun da var olan hacmini 2’ye katlayacağını açıklıyor. US Polo Dünya Başkanı David Cummings, markanın yaşadığı değişimi, dünyada ve Türkiye’de nasıl bir büyüme rotası izleyeceklerini anlattı:

Capital: 2006 yılında dünya CEO’su oldunuz. Siz gelmeden önce U.S. Polo nasıl bir markaydı? İlk geldiğinizde marka için ne gibi stratejiler izlediniz?
- 2000 yılında U.S. Polo’nun murahhas üyesi oldum. 2003’te U.S. Polo Assn.’in CEO’luğuna geldim. 2006 yılında ise dünya başkanlığı pozisyonuna yükseldim. Şirkete katılmadan önce satışlar durağandı. Büyüme hızı çok düşüktü. Bu durum karşısında ilk adımın dünyanın diğer ülkelerindeki ilişkilerimizi artırmak olduğuna karar verdik. Çin’den Türkiye’ye birçok ülkede, çok güçlü lisans anlaşmaları gerçekleştirdik. Şirketi yeniden yapılandırma kararı aldık. Her işte olduğu gibi bizim işimizde de en önemli nokta çalışan gücü. Bunun için konusunda uzman yöneticiler ve çalışanlar istihdam ettik. Bu kişilerin deneyimleriyle fark yaratacak ve markaya hızla değer katacak nitelikte olmasına dikkat ettik.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz