Unutulmaz itirazları

İş insanlarının bugüne kadar yaptıkları en önemli itirazları, bu itirazların çalıştıkları kurumlara ve kariyerlerine etkilerini araştırdık.

1.10.2013 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Unutulmaz itirazları

En sonunda “Neler oluyor” demek için Almanya’ya şirketle görüşmeye gidiyor ve şu yanıtı alıyor: “Biz bir Türk şirketi ile ilk defa çalışıyoruz, size açık sipariş vermeyi hiç düşünmedik. Bu şekilde kabul ederseniz çalışırız, yoksa çalışmayız.” Bu yanıta şiddetle itiraz ettiğini anlatan Erkunt, devamında yaşananları şöyle paylaşıyor: “Bu koşullar altında onlarla çalışmayacağımızı anlattım, ancak bunları söylerken yüreğim pır pır ediyordu. Sonuçta işi kaybetmek vardı. Benden böyle bir tepki beklemiyorlardı. Bir grup ‘Bırakalım’ dedi, diğer grup ‘Fiyatlar çok iyi, bırakmayalım”... Sonunda kararlarını daha sonra bildireceklerini söyleyip beni yolcu ettiler. Bu görüşmeden 3 hafta sonra elime 3 ayı kesin, 3 ayı kesin olmayan ilk açık siparişleri geldi. Şimdi 23 yıldır aynı şirketle çalışıyoruz. Üstelik sadece yan sanayicileri değil stratejik ortaklarıyız...”

AHMET PAKSOY /İDO GENEL MÜDÜRÜ
'HAYIR" DEDİ, KAZANAN HALK OLDU ÖNEMLİ DENEYİM

006 yılında İstanbulluların hangi model vapurla yolculuk yapmak istediklerini belirlemek amacıyla başlattığımız “Haydi İstanbul Vapurunu Seç" kampanyası, benim için itirazlara dönük çok önemli bir deneyim oldu. Şirket içinde konuya kendi pencerelerinden bakıp “Bu iş seçimle olmamalı" diyenler karşısında, tüm İstanbulluların ve halkın daha geniş penceresinden bakıp “Hayır, seçimle olacak" itirazımla karşı çıktım.
SORMAYA NE GEREK VAR?
Vapurun belirlenmesi işinin seçimle yapılmaması gerektiği yönünde, gerek teknik bölümden “Zaten en iyisini yapacağız, halka sormaya ne gerek var", gerek satın alma bölümünden “İhale süreci uzayacak, beklemeyelim" gibi gerekçelerle farklı bir eğilim oluştu. “Hayır, bu İstanbulluların hayatlarının, kültürlerinin önemli bir parçası, vapurlar da tıpkı Galata Kulesi gibi şehrin sembollerinden biri. Bu konuda halka sormadan, çoğulcu demokratik bir oylama yapmadan, konuyu kamuoyuna mal etmeden karar almamalıyız" dedim.
ÖNEMLİ DÖNÜM NOKTASI
Sekiz ayrı model tasarlanması ve bunların muhakkak İstanbullulara sorulması konusundaki ısrar ve itirazımla önemli bir dönüm noktası oldu. itirazımın kabul edilmesiyle birlikte çok geniş katılımlı, heyecanlı ve keyifli bir kampanya yaşandı, sonunda kazanan İDO ve halk oldu. Tüm yolcularımızın İstekleri doğrultusunda hareket ettiğimizi, onlar İçin hizmet verdiğimizi, her zaman onları dinleyerek hareket ettiğimizi bir kez daha ve somut biçimde görmüş ve göstermiş olduk.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz