Yapıcı, hoşnutsuz

Muhtar Kent, "başarıyı nasıl tekrarlayacağını" ayrıntılı bir şekilde bizimle paylaştı.

1.06.2012 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Yapıcı, hoşnutsuz


Capital: Bu vizyonu farklı kılan başka ne özellikleri var?
- Bu vizyonun en önemli özelliklerinden biri tek sayfa yazılmış olması. Okuyan herkesin anlayabileceği ve uygulayabileceği şekilde yazılmasına dikkat ettik. Vizyonun bir başka önemli özelliği ise 6 P üzerine kurulu olmasıdır. Birincisi, "people" yani insanlarımız; ikincisi "portfolio", ürünlerimiz. Üçüncüsü profit, yarattığımız değer; dördüncüsü "planet", yaşadığımız gezegenimiz; beşincisi "partners" yani iş ortaklarımız ve altıncısı da "productivity" yani verimlilik. Bu 6 P çerçevesinde ilerliyoruz ve bu bana iki nedenle memnuniyet veriyor. Birincisi, yolun tabii daha çok başındayız ama iyi gidiyor. İkincisi; yapacağımız daha çok iş var ve bu çok heyecan veriyor.

Capital: Bu vizyon kapsamında 4 önemli platform var. Bunları da paylaşır mısınız?
- Benim için global lider olmak açısından sürdürülebilirlik konusu çok önemli... Bu konularda ilerliyoruz. Sürdürülebilirlik konusunda 4 tane ana platformumuz var. Birincisi şu: 2020'de su bakımından öncü şirket olacağız. Kullandığımız su kadarını geri vereceğiz. Yani suyu azaltarak kullanacağız. Bunun yanı sıra kullandığımız suyu geri dönüşüme atarak tekrardan kullanabiliriz. İkinci önemli platformumuz karbon konusu. Üçüncüsü ise ambalajdır. Artık hızlı bir şekilde ambalajlarımızı geri dönüştürülebilir hale getiriyoruz. Dördüncü platform ise toplum. 5 milyon kadına şirketimiz dışında iş olanağı sağlıyoruz ve bu rotada ilerliyoruz. Bir yıl önce "sürdürülebilirlik" konusunda başkan yardımcısı atadık. Hem organizasyon konusunda hedeflerimiz yerine geliyor hem paydaşlarımıza katma değer sağlıyoruz. Bunun dışında hem motivasyon konusunda hem müşteri memnuniyeti endekslerinde yükselişteyiz.

Türk iş insanlarına kritik öneriler

1- NEREYE GİTMELİLER
Bence rekabet nerede daha azsa oraya biraz daha fazla dikkat etsinler. Hangi ülkelerde daha hızlı katma değer yaratabileceklerine inanıyorlarsa o coğrafyalara girmeleri lazım. Rekabetin en fazla olduğu coğrafyalara gitmeleri şart değil.
2- SATIN ALMA ZAMANI
Bence artık Türk işadamlarının şirket ve marka satın almaları konusunda daha cesur davranması lazım. Örneğin, Türkiye yatçılık konusunda çok ileride... Geçenlerde İtalya’da çok önemli bir yat firması satıldı, niye hiçbir Türk girişimcisi gidip almayı düşünmedi? O şirketi Çinliler satın aldı. Belki bu konularda bilgi akışını hızlandırmak ve yatırım bankacılığı anlayışını geliştirmek lazım. Bir yerde global yatırım bankacılığı kurumları ve danışmanlar, bize her zaman en iyi bilgiyi vermeyebilir. Herkesi rakip olarak görmek gerekli.
3- DÜNYA İLE İÇ İÇE
Bence dünyayı tanımak konusunda biraz daha iyi olabilmemiz gerekli. Dünya ile iç içe olunması konunda daha iyi olmamız lazım. Çünkü, dünya ile iç içeyiz, seyahat ediyoruz, dolaşıyoruz ama acaba iyi anlıyor muyuz dünyanın nereye gittiğini?
4- HER YERDE RAHAT HİSSEDİN
Yeni dönemde kendini dünyanın her yerinde rahat hissedebilecek insanlara ihtiyacımız var. İşin doğrusu, bundan 20-30 yıl evvel öncesine göre çok yol kat ettik. Ama hala ben şunu görüyorum; Türkiye dışında yaşa dersen, daha zor karar alıyorlar. Yurtdışında da biraz yaşamak lazım ki o senteze alışmak mümkün olsun.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz