Capital: Bu vizyonu farklı kılan başka ne özellikleri var?
- Bu vizyonun en önemli özelliklerinden biri tek sayfa yazılmış olması.
Okuyan herkesin anlayabileceği ve uygulayabileceği şekilde yazılmasına
dikkat ettik. Vizyonun bir başka önemli özelliği ise 6 P üzerine kurulu
olmasıdır. Birincisi, "people" yani insanlarımız; ikincisi "portfolio",
ürünlerimiz. Üçüncüsü profit, yarattığımız değer; dördüncüsü "planet",
yaşadığımız gezegenimiz; beşincisi "partners" yani iş ortaklarımız ve
altıncısı da "productivity" yani verimlilik. Bu 6 P çerçevesinde
ilerliyoruz ve bu bana iki nedenle memnuniyet veriyor. Birincisi, yolun
tabii daha çok başındayız ama iyi gidiyor. İkincisi; yapacağımız daha
çok iş var ve bu çok heyecan veriyor.
Capital: Bu vizyon kapsamında 4 önemli platform var. Bunları da paylaşır mısınız?
- Benim için global lider olmak açısından sürdürülebilirlik konusu çok
önemli... Bu konularda ilerliyoruz. Sürdürülebilirlik konusunda 4 tane
ana platformumuz var. Birincisi şu: 2020'de su bakımından öncü şirket
olacağız. Kullandığımız su kadarını geri vereceğiz. Yani suyu azaltarak
kullanacağız. Bunun yanı sıra kullandığımız suyu geri dönüşüme atarak
tekrardan kullanabiliriz. İkinci önemli platformumuz karbon konusu.
Üçüncüsü ise ambalajdır. Artık hızlı bir şekilde ambalajlarımızı geri
dönüştürülebilir hale getiriyoruz. Dördüncü platform ise toplum. 5
milyon kadına şirketimiz dışında iş olanağı sağlıyoruz ve bu rotada
ilerliyoruz. Bir yıl önce "sürdürülebilirlik" konusunda başkan
yardımcısı atadık. Hem organizasyon konusunda hedeflerimiz yerine
geliyor hem paydaşlarımıza katma değer sağlıyoruz. Bunun dışında hem
motivasyon konusunda hem müşteri memnuniyeti endekslerinde
yükselişteyiz.
Türk iş insanlarına kritik öneriler 1- NEREYE GİTMELİLER
Bence rekabet nerede daha azsa oraya biraz daha fazla dikkat etsinler.
Hangi ülkelerde daha hızlı katma değer yaratabileceklerine inanıyorlarsa
o coğrafyalara girmeleri lazım. Rekabetin en fazla olduğu coğrafyalara
gitmeleri şart değil. 2- SATIN ALMA ZAMANI
Bence artık Türk işadamlarının şirket ve marka satın almaları konusunda
daha cesur davranması lazım. Örneğin, Türkiye yatçılık konusunda çok
ileride... Geçenlerde İtalya’da çok önemli bir yat firması satıldı, niye
hiçbir Türk girişimcisi gidip almayı düşünmedi? O şirketi Çinliler
satın aldı. Belki bu konularda bilgi akışını hızlandırmak ve yatırım
bankacılığı anlayışını geliştirmek lazım. Bir yerde global yatırım
bankacılığı kurumları ve danışmanlar, bize her zaman en iyi bilgiyi
vermeyebilir. Herkesi rakip olarak görmek gerekli. 3- DÜNYA İLE İÇ İÇE
Bence dünyayı tanımak konusunda biraz daha iyi olabilmemiz gerekli.
Dünya ile iç içe olunması konunda daha iyi olmamız lazım. Çünkü, dünya
ile iç içeyiz, seyahat ediyoruz, dolaşıyoruz ama acaba iyi anlıyor muyuz
dünyanın nereye gittiğini? 4- HER YERDE RAHAT HİSSEDİN
Yeni dönemde kendini dünyanın her yerinde rahat hissedebilecek insanlara
ihtiyacımız var. İşin doğrusu, bundan 20-30 yıl evvel öncesine göre çok
yol kat ettik. Ama hala ben şunu görüyorum; Türkiye dışında yaşa
dersen, daha zor karar alıyorlar. Yurtdışında da biraz yaşamak lazım ki o
senteze alışmak mümkün olsun.