Türkiye'de büyük şirketlerin yönetim koltuklarında oturanlar her yıl hedeflerine göre "yapılacaklar listesi" oluşturuyor.
Aslında
CEO'dan rolü gereği, yarattığı strateji ve performansıyla şirkete en
yüksek değeri katması bekleniyor. Bunu yapmanın yolu da efektif bir
"yapılacaklar listesi" hazırlamaktan geçiyor. KPMG'nin yönetim
danışmanlarından Sunny Banerjea, "Faaliyet gösterdiği alana bağlı olarak
her CEO'nun farklı hedefleri olabiliyor, ama başarılı CEO'lar, kısa ve
öz 'yapılacaklar listesi' belirleyip bu maddelere yoğunlaşanlar
arasından çıkıyor" diyor. Dünyada global dev şirketlerin başındaki
isimler de bu yolu izliyor. Örneğin Apple'ın efsanevi CEO'su Steve Jobs,
iş hayatı boyunca aynı anda sadece 6 ila 8 konuda çalışmayı tercih
ediyordu. Aynı şekilde Xerox'un eski CEO'su Anne Mulcahy, aynı anda
sadece 3 hedefe odaklanıyordu. Bu anlayışı CEO'lar, sadece kendileri
için değil onlara bağlı çalışan yöneticiler için de benimsiyor. HP
CEO'su Meg Whitman, e-Bay'de çalıştığı dönemde müdürlerinin sadece 5
konuya odaklanmasını teşvik ediyordu. Yönetim uzmanı Jeffrey Fox da tüm
yöneticilere "Yapılacaklar listenizi kısaltın. Sadece 3 ila 8 projeye
odaklanın" tavsiyesinde bulunuyor. "İyiden Mükemmel Şirkete-Kalıcı
Başarıya Ulaşmanın Yolları" kitabının yazarı, ünlü yönetim danışmanı Jim
Collins de Fox ile aynı fikirde. Şirketlerini mükemmele taşıyan
yöneticilerin, en az "yapılacaklar listesi" kadar "yapılmaktan
vazgeçilecekler" listesi de oluşturduğunu, odaklanmaya önem verdiklerini
söylüyor. Türkiye'de büyük şirketlerin yönetim koltuklarında oturanlar
da her yıl hedeflerine göre "yapılacaklar listesi" oluşturuyor. Türk
CEO'ların listelerinde ağırlıklı olarak 3 ila 5 madde bulunuyor.
İLK MADDEDE NE VAR?
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?