İTİBARA DİKKAT! Sosyal medya, son yılların en önemli fenomeni. Toplumsal olaylarda kitleleri bir araya getiren, iletişime bambaşka bir boyut katan medyanın bu ayağı, reklam ve pazarlama alanında da köklü bir değişim başlattı. Artık birçok marka, bu mecralarda etkin olmaya çalışırken itibar yönetimi konusunda da her zamankinden daha dikkatli iletişim yapmak durumunda. Çünkü sosyal medyada paylaşılan her türlü bilgi, markanın imajına kısa zamanda zarar verebiliyor.
YENİ HİZMETLER İşte bu nedenle bugün teknoloji şirketleri de kuruluşların sosyal medyayı en etkin şekilde kullanıp olumsuz etkilerinden kaçınmaları için hizmet üretiyor. Bu şirketlerden biri de SAP... SAP, BusinessObjects birimiyle şirketlere sosyal medya konusunda iş zekasına yönelik hizmetler veriyor. SAP BusinessObjects Stratejik Pazarlama Direktörü Timo Elliott, "Şirketler iş zekası çözümlerini kullanarak veri kaynağı olabilecek sosyal medya ipuçlarını analiz edip işlerini daha başarılı yönetebiliyor" diyor. Bu konuda neler yaptıklarını da şöyle anlatıyor:
METİN ANALİZİ "Örneğin bir müşterimizle ilgili şikayet amaçlı bir 'tweet' atıldığını düşünelim. SAP çözümleriyle metin analizi gibi gelişmiş yöntemlerle ilgili tweet'leri bulup önceliklendiriyor ve CRM sistemine takip edilmesi için girilmesini sağlayabiliyoruz."
POZİTİF İLİŞKİ Böylelikle kurumların belki de kendilerine hiç ulaşamayacak bu şikayeti kullanarak markaları ve müşterileri arasında daha pozitif ilişkiler kurabildiklerine de dikkat çeken Elliott, "Yahut müşterimiz olan markalar için Twitter ve Facebook'da pazarlama kampanyaları düzenleyip kampanya başarısını CRM üzerinden takip edebiliyoruz" diye konuşuyor.
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?