Müşteri Zengini Reklam Ajansları

Hem ajansların performansını sergilemek hem de sektördeki son gelişmeleri yansıtmak açısından “Müşteri sayılarına” odaklanan özel bir araştırma hazırladık.

22.10.2014 19:19:310
Paylaş Tweet Paylaş
Müşteri Zengini Reklam Ajansları


Ogilvy&Mather ve Movida Plus Map’in müşteri sayıları ise 21. Her iki ajansta 21 müşteri sayısıyla “müşteri sayısı ligi”nde 4’üncü sırada yer alıyor. Toplam 19 müşteriye hizmet veren Medina Turgul DDB ise 5’inci sırada. Diğer ajanslar ve müşteri sayıları ise şöyle; Güzel Sanatlar Saatchi 18, MARKA 18, Alametifarika 13, Alice BBDO ve Ajans Ultra 11, TBWA-İstanbul 10.

Çok müşteri büyüklük mü?

Yurtdışında borsaya kote olan ajanslar, büyüklüklerini müşteri sayılarıyla ifade ediyorlar. Bu nedenle Londra ya da New York borsalarında işlem gören reklam ajansları için müşteri sayıları önemli. Hatta pek çok ajans, rakiplerinin müşteri sayılarını açıklayarak kıyaslamalı olarak büyüklüklerini ilan ediyor. Peki Türkiye’de durum ne, ajansların müşteri sayıları büyüklerinin ifadesi mi?

TBWA-İstanbul Ajans Başkanı Cem Topçuoğlu, reklam ajanslarının müşteri sayısının ajansın büyüklüğü ile her zaman doğru orantılı olmadığını söylüyor. Bir ajansın birkaç büyük müşterisi olabileceğini ve bunun da o ajansı ciro sıralamasında yukarılarda gösterebileceğini belirten Topçuoğlu, “Öte yandan başka bir ajans daha küçük bütçeli 15 - 20 müşteriyle de ciro sıralamasında üst sıralarda yer alabilir” diyor.

Pars McCann Erickson Genel Müdürü Tankut Karahan da aynı görüşte. Karahan, “Sayı her ne kadar önemli olsa da bu markaların reklamverenlerin toplam medya pastası içindeki ağırlığı da önemli. Örneğin, bugün Turkcell Türkiye’nin en büyük reklamvereni. Bence Alametifarika, sayıca az müşteriye hizmet verse de, Turkcell ve Garanti gibi büyük ve aktif müşterilere hizmet verdiği için hacim olarak büyük bir ajans” değerlendirmesini yapıyor.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz