Müşteri Zengini Reklam Ajansları

Hem ajansların performansını sergilemek hem de sektördeki son gelişmeleri yansıtmak açısından “Müşteri sayılarına” odaklanan özel bir araştırma hazırladık.

22.10.2014 19:19:310
Paylaş Tweet Paylaş
Müşteri Zengini Reklam Ajansları


Ajansa sadakat azaldı mı?

Son zamanlarda yoğunlaşan reklamveren hareketliliğinden ajans cephesi pek memnun değil. TBWA-İstanbul Ajans Başkanı Cem Topçuoğlu da artık reklamverenlerin daha sık ajans değiştirdiklerini doğruluyor. Topçuoğlu, “Bu durum reklamverenlerin ajans seçim yöntemlerinden kaynaklanıyor” diyor.

Genelde yapılan konkurlara çok sayıda ajansı çağırdıklarını ve böylelikle doğru seçim yapma ihmallerini azalttıklarına değinen Cem Topçuoğlu, bu durumun yarattığı sonucu da şöyle açıklıyor:

“Reklamveren ihtiyacı ve vizyonuna göre değil, gelişigüzel şekilde ajansları konkura davet ediyor. Bazı reklamverenler bütçe ve pazarlama stratejilerine göre konkursuz ajans seçmeyi beceremiyor. Seçimi sadece hizmet bedeli bazında değerlendirenler bile var.

Konkurlarda aslan kesilen ajansların çalışmaya başladıktan sonra aynı performansı gösteremedikleri de oluyor. Bu nedenle de reklamverenler son dönemde daha sık ajans değiştiriyor.”

Leo Burnett Ajans Başkanı Meral Akyel’e göre, artık şirketler, ajanslarını ciddi bir ortak olarak görmüyorlar. Bu durumda da ilişkide sadakat azalıyor. Akyel, “Ortaklıklar uzun dönemli olduğu zaman anlamlı. Bu olanlar doğru değil” diyor.

En büyük müşterinin payı

Müşteri kaybetmek, hele de büyük bir müşteriyi rakibe kaptırmak, ajans içindeki dengeleri zaman zaman çok olumsuz etkileyebiliyor. Örneğin, Turkcell’in Y&R’dan Alametifarika’ya geçişi böyle bir durum yaratmıştı. Bu nedenle ajans başkanları, yaşanacak müşteri değişimlerinden büyük boyutlarda etkilenmemek için ajans içinde müşteri dengesinin sağlanması gerektiğine dikkat çekiyorlar.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz