Zamanımın tamamı gelecek 10 yılı planlamakla geçiyor

Tofaş’ın CEO’su Kamil Başaran’la otomotivdeki büyük değişimi, değişimin etkilerini ve Tofaş’ın yeni dönem planlarını konuştuk.

1.08.2013 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Zamanımın tamamı gelecek 10 yılı planlamakla geçiyor

8- Önümüzdeki dönemde de teknolojisi kendimize ait projelerle ilerleyeceğiz. Dışarıdan hiçbir proje getirmeyeceğiz.
9- Çevre ülkeler büyük potansiyel oluşturuyor. Hızlı büyüyen Rusya pazarı, bizim öncelikli pazarlarımız arasında.
10- Afrika da önümüzdeki dönemde büyüyeceğimiz, yatırım yapacağımız bölgelerin başında geliyor.
11- Avrupa, bizim için hiçbir zaman 10 vazgeçilecek bir yer değil. Aksine niş ürünlerle birlikte buradaki fırsatları maksimize etmemiz lazım.
12- Kuzey Amerika pazarına şimdilik kapının arasından ayağımızı koyduk. Çok zor bir pazar, çok ciddi yatırımlar yapılması lazım.

“YENİ BİNEK MODEL GELİŞTİRİYORUZ”
KATMA DEĞERİ YÜKSEK

Bugün ürünlerimize baktığınızda gurur kaynağımız olan Doblo projemiz var. Doblo, fikri ve sınai hakları bize ait olan bir proje ve Türkiye’ye önemli bir katma değer sağlıyor. Doblo’yu bugün 80 ülkeye ihraç ediyoruz. Doblo’yla gireceğimiz en yeni pazar ise Kuzey Amerika oldu.
268 MİLYON EURO
Bir yıl içinde ürettiğimiz Doblo’ları ABD ve Kanada’ya da ihraç etmeye başlayacağız. Bunun için Doblo’ya 268 milyon Euro’luk ek yatırım yapıyoruz. Bu sayede mevcut ürünümüzü hem ABD ve Kanada pazarları için uyarlamış olacağız hem de Türkiye ve diğer pazarlar için yenileneceğiz.
AMERİKA PROJESİ
2014’ün ikinci yarısında üretimine başlanılması planlanan Doblo Amerika projesi kapsamında, 2014-2021 yılları arasında, yaklaşık 175 bin aracın ihraç edilmesini öngörüyoruz. Doblo Amerika projesiyle birlikte modelin yenileme çalışmaları da gerçekleştirilecek. Bu sayede Doblo projesinin ömrü, 2018’den 2021 ’e kadar uzamış olacak.
YENİ ÜRÜN
Türkiye’de iç pazarda yıllık üretilen araçların 4’te 1’ini üretiyoruz. Ürettiğimiz araçların 5’te 1’ini de ihraç ediyoruz. Önümüzdeki dönemde ürün gamımızda büyük değişiklikler olacak. Özellikle hızlı büyüyen binek araç pazarında iddialıyız. Binek araç pazarında geçtiğimiz dönemde Linea’yı geliştirdik. Segmentinde en fazla satan aracımız oldu, 33 binin üzerinde satış rakamı var. Son dönemde de yeni binek araç geliştirme çalışmalarımıza hız verdik. Bu yeni modelin tüm haklarının Tofaş’a ait olmasını ve yüzde 100 Türkiye’de geliştirilmesini hedefliyoruz.

‘"YENİDEN LİDERLİĞİ KAZANDIK”
TÜRKİYE’YE KAYDI

Türkiye’de bugün otomotiv sektöründe 55 marka rekabet içinde. Geçen yıl sektördeki birçok oyuncunun fazla üretimlerini Türkiye’ye kaydırdığı bir ortamda pazarda ikinci olduk.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz