"Bim'in başarısı sektördeki boşluğu gösterdi"

Metro Dünya CEO'su Jovel Saveusse, grubun Türkiye performansını ve pazardaki rekabeti değerlendirdi.

17 TEMMUZ, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
Bim'in başarısı sektördeki boşluğu gösterdi
Metro Group, 2010'da Türkiye'de 1,7 milyar Euro ciro yaptı. Yükselen pazarlara odaklanan şirket, Türkiye'yi gelecek vaat eden en önemli pazar olarak görüyor. Metro Dünya CEO'su JOVEL SAVEUSSE, "Bu şu anlama geliyor: Daha çok mağaza açacağız ve daha çok yatırım yapacağız. İstanbul dolduğunda İstanbul dışında da mağazalar açmaya devam edeceğiz" diyor. Türkiye'de perakendecilik alanında büyük gelişimler olduğuna dikkat çeken yönetici, BİM'in sektörü değiştirdiğine dikkat çekiyor ve ekliyor: "BİM yokken yeni oyuncuya ihtiyaç var mı deseydiniz, yok derdim. Ama BİM öyle bir geldi ki şu anda başka oyuncuya gerek varmış diyebiliyoruz." Almanya merkezli Metro, bugüne kadar ağırlıklı olarak Avrupa ülkelerinde operasyonlar gerçekleştirdi. Şirket şimdiyse yükselen pazarları radarına almış durumda. Bu ülkeler arasında Türkiye de ön sıralarda... Türkiye'deki performanslarından ve rekabetten memnun olduklarını belirten Metro Dünya CEO'su Jovel Saveusse, "Türkiye çok daha stabil bir ekonomi. Enflasyonu çok görürdük, şimdi görmüyoruz. 5 yıldır çok daha büyüyen bir pazara sahibiz. Bu açıdan yatırımcıları çekiyor. Bu bizim iş yapış şeklimizi de çok pozitif yönde etkiliyor" diyor. Metro Cash&Carry'nin 30 ülkede faaliyet gösterdiğini hatırlatan Saveusse, Türkiye'yi Avrupa'da gelecek vaat eden en önemli pazar olarak gördüklerinin altını çiziyor. Hemen ardından da şöyle konuşuyor: "Bu şu anlama geliyor, daha çok mağaza açacağız ve daha çok yatırım yapacağız. Burası kesinlikle var olmak istediğimiz ve mutlu olduğumuz bir pazar. İstanbul dolduğunda İstanbul dışında da mağazalar açmaya devam edeceğiz."
Metro Dünya CEO'su Jovel Saveusse, grubun Türkiye performansını ve pazardaki rekabeti şöyle değerlendirdi:

Capital:
Metro'nun perakendecilik sektöründe çok özel bir iş modeli var. Bu modelden biraz bahsedebilir misiniz?
- Metro'nun bu modeli 1964 yılında kuruldu. Bugün "cash&carry" dediğimiz bu model, B2B (işten işe) müşterilerine cevap verecek şekilde oluşturuldu. Bunun anlamı, müşterilerimizin profesyonel olmasıdır. 3 büyük müşteri hedef kitlemiz var: Birinci grupta oteller, restoranlar ve catering şirketleri yer alıyor. İkinci grupta perakendeciler, bakkallar, büfeler ve kiosk'lar mevcut. Üçüncü grupta ise küçük şirketler bulunuyor. Bu daha çok ofis ihtiyaçlarını karşılayan bir kategoriden oluşuyor. Bu iş modelimiz, dünyanın her yerinde aynı. Bunu korumaya çalışıyoruz. Bu kategorilerden en çok birinci grupta büyüyoruz. Örneğin, Türkiye'nin en büyük balık satıcısıyız. Ofis malzemeleri açısından da bir numarayız. Mağazalarımız genellikle 8 ila 16 bin metrekareden oluşuyor. Yüzde 70 gıda, yüzde 30 da gıda dışı ürünlere ağırlık veriyoruz.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz