"Hızlı büyüme, yüksek kâra müthiş ilgi"

Bebek-çocuk kategorisi, yüzde 15’i aşan büyüme hızı, yüzde 20-30’a ulaşan kâr oranlarıyla yükselişini sürdürüyor.

17 TEMMUZ, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
Hızlı büyüme, yüksek kâra müthiş ilgi
Gymboree, Jacadi ve Mayoral, Türkiye’ye giriş yaptı. Tartine&Chocolat, Hamley’s, Disney Store gibi oyuncular ise bekleniyor. Toys’R’Us’ın da yeniden giriş yapacağı konuşuluyor. Yerliler cephesinde ise Koton, Linens, Bilsar, D&R, Ramiz gibi oyuncular bu alanda yerini aldı. Özetle bebek-çocuk kategorisi, yüzde 15’i aşan büyüme hızı, yüzde 20-30’a ulaşan kâr oranlarıyla yükselişini sürdürüyor. Uzmanlara göre bu alanda büyüme ve markalaşma anlamında önemli bir potansiyel var. Bu nedenle de yerli ve yabancı oyuncuların ilgisi artarak sürecek.
Türkiye’de her yıl 1,3 milyon bebek doğuyor. Ülke nüfusunun dörtte biri 15 yaşın altında. Hükümetin her aile için 3 çocuk hedefi de gerçekleşirse bu pazarın önümüzdeki yıllarda giderek daha da büyümesi bekleniyor. Çalışan anne sayısının artması ve yükselen mili geliri de hesaba katınca çocuk pazarına giren yerli ve yabancı markaların iştahını anlamak mümkün.

Tabloyu görmek için görsele tıklayın.
Son dönemde Gymboree, Jacadi ve Mayoral gibi pek çok yabancı marka, Türkiye’de çocuk perakendesine adım attı. Koton, Bilsar, Linens gibi kendi alanlarının lider oyuncuları da kategorilerine çocuk koleksiyonlarını ekledi. Çocuk konsepti, sadece bu adımlarla da kalmadı, D&R Kids, Ramiz Çocuk gibi yeni mağaza modelleri yaratıldı.

Nüfusun önemli bir kısmını hedefleyen bu pazarın oldukça canlı ve dinamik yapısı, tüm bu yatırımların nedeni olarak görülüyor. Türkiye’de çocuk başına düşen ortalama sepet fiyatı, giyimde 25 TL ve oyuncakta 17 TL olarak hesaplanıyor. Bu rakamlarda her yıl 2-3 TL artış görülüyor. Pazar büyüklüklerine gelince... Giyim ve oyuncakta halen semt pazarları merkezli kayıt dışı bir pazar söz konusu. Ancak şirket yöneticileri, alımların bu pazarlardan alışveriş merkezlerine doğru kayıt içine kaydığnı açıklıyor.

Çocuk giyim pazarının açık ara lideri LC Waikiki’nin stratejik planlama direktörü İbrahim Arıt, “Bebek-çocuk giyiminin toplam hazır giyim içinde payı yüzde 17’ye ulaştı. 5 milyar TL’yi aşan bir pazar oluşmuş durumda” diyor. Oyuncak sektörünün ise 1 milyar TL’lik bir büyüklüğe geldiği tahminleri yapılıyor. Dünyada giderek yaşlanan nüfusa sahip gelişmiş ülkelerde küçülen bu pazarın, Türkiye’deki büyüme potansiyeli yerli yabancı tüm oyuncuların gözlerini bu alana dikmesini sağlıyor.

PAZAR NEDEN CAZİP?
Bebek-çocuk perakendesinin cazibesi, sadece bu etkenlere de bağlı değil. Bu pazar, diğer alanlara göre daha hızlı büyüme gösteriyor. Mudo Kategori ve Satış Müdürü Damla Dişçioğlu, “Çocuk giyimi, her yıl yüzde 15’in üzerinde büyüyor. Hazır giyimin yıllık yüzde 1,5 oranında büyüdüğünü düşünecek olursak, çocuk giyimi önü açık bir pazar” diyor. 100 milyon dolar ciroya sahip Civil’in yönetim kurulu başkanı Mustafa Yıldıran da “Ekonomilerin kötüye gittiği dönemde bile küçülmeyen pazarlardan birisi bu” diyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz