87 perakende şirketinin mağaza, bayi, korner sayılarının toplam satış noktası sayısı içindeki payının son 5 yılda nasıl değiştiğini inceledik.
Ancak
şirketlerin satış stratejilerinde tek bir trendden bahsetmek güç.
Bazıları bayilerden uzaklaşıp kendi mağazalarına dönüyor, bazıları çoklu
kanal stratejisiyle ilerliyor. Aralarında fiziksel mağazaların payını
azaltıp e-ticarete yoğunlaşanlar da var. 87 perakende şirketini kapsayan
araştırmanın verileri de tam bu tabloyu destekler nitelikte.
Araştırmaya göre, şirketlerin önemli bir kısmı halen fiziksel mağazalar
aracılığıyla tüketiciye ulaşmayı tercih ediyor. Ancak, internet gibi
yeni nesil mecraların yükselişi de dikkat çekici.
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?