""Kârımızı birinciliğe feda etmeyiz""

" İstediğimiz, pazar payıyla eş zamanlı olarak kârlılığımızı da artırmak”

17 TEMMUZ, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
"Kârımızı birinciliğe feda etmeyiz"
Geçtiğimiz yıl, tüm sektörler gibi beyaz eşya açısından da zorlu geçti. Yılın ikinci çeyreğinde, krizin etkilerini hissetmeye başlayan sektör, aralık ayında yüzde 35’lik daralma yaşadı. Yılı ise toplamda yüzde 2’lik bir küçülmeyle kapattı.
Bu ortamda Türkiye beyaz eşya pazarının ikinci büyük oyuncusu BSH, her şeye rağmen büyümeye devam etti. Şirketin cirosu yüzde 9 artarak 2 milyar TL’ye ulaştı. Sektöre kıyasla gerek ihracatta gerek iç satışlarda iyi bir performans sergilemesi BSH’nın pazar payını yüzde 25’ten yüzde 26’ya taşıdı.
Bu yıl da şirket büyümeye devam ediyor. Özellikle ihracat odaklı büyüdüklerini kaydeden BSH Türkiye CEO’su Norbert Klein, “İlk çeyrekte ihracatta yüzde 33’lük artışla 199 milyon TL ciro elde ettik. Toplam satışlarımız ise 376 milyon TL ile geçen yıla yakın bir seyir izledi. Kârlılıkta da yüzde 250’lik bir artış kaydettik. Şu andaki durumumuzu yıl boyunca sürdüreceğimizi düşünüyorum” diyor.
Türkiye’de beyaz eşya pazarının, 2010’un ikinci yarısında toparlanmaya başlayacağını belirten Klein, “Bu yıl sonunda pazarda yüzde 10 daralma tahmin ediyoruz. Ancak gelecek yıl pazarın yüzde 2-3 oranında büyümesine tanık olacağız” diye konuşuyor.
Krizin etkilerini büyüyerek aşan BSH’nın gündeminde ise kârlılık var. Bundan sonra büyümelerinin kârlılıklarıyla eş zamanlı gerçekleşeceğini ifade eden Klein, orta vadede BSH’yı görmek istediği noktayı da şöyle tanımlıyor:
“Çok güçlü bir oyuncu olmaya devam edeceğiz. 1 numara olmak önemli değil. Yıllar içinde kârlı büyümek istiyoruz. Daha azını kabul etmeyeceğiz. Ne kazanırsak kazanalım bu bir şey kaybetmek pahasına olmayacak.”
BSH Türkiye CEO’su Norbert Klein, krizi ilk hissettikleri günden bugüne şirketin nasıl bir yol izlediğini, bugün büyümede hangi konulara odaklandıklarını ve gelecek hedeflerini anlattı. Norbert Klein’ın sorularımıza verdiği yanıtlar şöyle:
Capital:  BSH olarak krizin etkilerini ilk ne zaman hissettiniz? Olumsuz etkilenmemek adına ne tür önlemler aldınız?
2008, çok iyi başladı. İlk çeyreğe kadar normal bir yıldı. İlk çeyrekten sonra etkileri hissetmeye başladık. Aralıkta pazar yüzde 35’lik bir daralma yaşadı. 2009 yılının ilk çeyreğine kadar bu böyle devam etti. Ardından hükümet, ÖTV ve KDV indirimlerini konuşmaya başladı. ÖTV indirimi ve tedarikçilerin desteğiyle beyaz eşyada fiyatlar, yüzde 30 oranında düştü. Tüketici açısından beyaz eşya alımı için en ideal dönem haline geldi. Bu satışları çok olumlu etkiledi. Pazar iyileşme sürecine girdi. 3 ay boyunca çok iyi bir zaman geçirdik. 3 ayın ardından o olumlu etki de geçmeye başladı. Şu anda pazarda, yüzde 8-9 oranında küçülme var. Kişisel olarak yıl sonunda sektörün bu konumunu sürdüreceğine inanıyorum. Ramazan zayıf bir dönem olacak. Ekim, kasım ya da aralık ayında yeniden canlanma olacağını düşünüyoruz. Tahminlerimize göre yıl sonunda beyaz eşyada daralma yüzde 10 düzeyinde olacak.
Capital:  Siz BSH olarak krizden ne ölçüde etkilendiniz?
-  İlk çeyrekte, iç pazar satışlarımızda bir miktar düşüş yaşarken ihracatta güçlü büyümemizi sürdürdük. İhracatta, ilk çeyrekte yüzde 33 artışla 199 milyon TL ciro elde ettik. Toplam satışlarımız ise 376 milyon TL ile geçen yıla yakın bir seyir izledi. Şu andaki durumumuzu, yıl boyunca sürdüreceğimizi düşünüyorum.
Capital:  Dünyada beyaz eşya sektörü krizden nasıl etkilendi?
Kriz, bütün pazarları etkiledi. Ama hala en büyük sıkıntıyı Amerika, İspanya ve İngiltere gibi büyük pazarlar yaşıyor. Ancak, Batı Avrupa’nın geri kalanında durum gayet iyi.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz