İş ve ekonomi dünyasının gündeminde geçtiğimiz ay yine Merkez Bankası ve siyasi iktidar arasındaki çekişme vardı. O nedenle bu konuya ve çekişmenin 2015 yılına nasıl yansıyabileceğine kısaca değinmek istiyorum. Geçtiğimiz yıl petrol fiyatlarındaki olağanüstü düşüş, Türkiye’yi enflasyonda çift haneyi görmekten koruyabildi. Buna rağmen 2014 sonu için yüzde 5,5 olan enflasyon hedefi, bir hayli aşılarak yüzde 8,2 olarak gerçekleşti. Bu yıl enflasyonun nasıl seyredeceğini merak ediyorsanız. Konjonktür sayfalar ında (52) Orhan Karaca’nın analizini okumanızı öneriyorum. Karaca, “Aşırı siyasi baskı altındaki Merkez Bankas ı’nın ne yapacağını kestirmek güçleşiyor. Siyasi baskı yüzünden enflasyonla mücadelede bir fırsat daha heba edilecek gibi görünüyor. Önümüzdeki dönemde enflasyon konusunda petrol fiyatlarına daha fazla bel bağlamamak gerek. Fiyatlar düşeceği kadar düştü ve dönüp 60 dolar düzeyine yükseldi” değerlendirmesini yapıyor. Ancak basiretli bir para politikası uygulanırsa 2015’in son aylarında gerçekle şmesi muhtemel yükselişin sınırlı tutulabileceğini söylüyor. Tüm iş dünyası gibi Capital olarak biz de her türlü volatil ortama rağmen kendi rotamız ve hedeflerimiz doğrultusunda ilerlemeyi sürdürüyoruz. Araştırma şirketi GFK Türkiye ile işbirliği yaparak tam 10 yıldır hazırladığımız, “Kurumsal Sosyal Sorumluluk Liderleri” adlı anketimizin sonuçlar ını yine mart sayımızın kapağına taşıdık. Bu alanda lider unvanı alan hem şirketlerin hem iş insanlarının son birkaç yıldır konuya farklı açıdan yaklaşmaya başlamış olmalar ını da yazıya “Yeni Nesil KSS Dönemi” başlığını koyarak vurgulamaya çalıştık. Artık şirketler de liderler de bunu bir hayır işi olarak görmekten öteye geçmiş durumda. Sosyal sorumluluk projelerini çok daha stratejik, planlı ve odaklı biçimde ele alıyorlar. Sabancı Holding “kadını güçlendirmeye”, Zorlu Holding “eğitim ve sanata” öncelik tanıyor. Yıld ız Holding ise spor, sanat ve dengeli beslenme konularında çocukların sosyal ve kültürel gelişimine katkıda bulunmaya odaklanıyor. Türkiye’nin önde gelen holdingleri, odakland ıkları sosyal sorumluluk projelerini uzun yıllar desteklemeyi hedefliyor. >şe etkisini ölçümlüyor ve sosyal medya dahil olmak üzere farklı mecralarda özenli bir iletişim politikas ı izliyorlar… Değer yaratan sosyal sorumluluk projelerine imza atan tüm bu şirketleri ve iş liderlerini gönülden tebrik ediyorum. Gönlümüz hep böyle aydınlık ve geniş olsun diliyorum…
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?