"Hedef 2014’te liderlik"

Pazarda agresif bir büyümeye imza atan Parex markasının yaratıcısı Ferhat Sucu’yla 3 yıl gibi kısa bir sürede bu başarıya nasıl imza attığını konuştuk.

25 MART, 20140
Paylaş Tweet Paylaş
Hedef 2014’te liderlik
Parex, müthiş bir girişim öyküsü... Temizlik yardımcıları sektöründe faaliyet gösteren şirket, 2011 yılında kuruldu. 2013 yılında ise sektöründe pazar payını yüzde 20’ye çıkardı. Global markaların domine ettiği sektörde yüzde 100 Türk sermayesiyle ortaya çıkan markanın yaratıcısı ise Ferhat Sucu. Sucu, 16 yıllık Unilever tecrübesine sahip. Şu anda 35 ülkeye kendi ürünlerini ihraç ediyor. Ürünleri Türkiye’nin her ilinde 18 bin 400 satış noktasında yer alıyor.

Parex, Türkiye’nin en hızlı büyüyen FMCG markası olma özelliğini taşıyor. Sucu’nun önümüzdeki yıl için de iddialı hedefleri var. Rakiplerini pazar payı anlamında 2014’te kesinlikle geçeceğini söylüyor. 2020 yılına kadar da 500 milyon TL ciroya ulaşarak bir yaşam markası olarak anılmayı hedefliyor. Pazarda agresif bir büyümeye imza atan Parex markasının yaratıcısı Ferhat Sucu’yla 3 yıl gibi kısa bir sürede bu başarıya nasıl imza attığını konuştuk:

UNILEVER TECRÜBESİ ÖNEMLİ
Unilever’de 16 yıl değişik departmanlarda yöneticilik yaptım. Çok da sevdiğim bir şirketti. Bu şirketin, bugünkü başarımda çok önemli katkısı olduğunu inkar edemem. Oradan ayrılmak gibi bir fikrim yokken Doğuş Çay’ın sahibiyle tanıştım. Beni ikna etti. Benimle birlikte Unilever’den 30 arkadaşımız daha ayrılıp Doğuş Çay’a geçti. 2 yılda Doğuş Çay’ı çok ciddi büyüttük. O aşamada patron şirketinde alınan hızlı kararların nasıl olumlu sonuçlar verdiğini görme fırsatım oldu. Daha sonra ayrılıp kendi işimi kurmaya karar verdim. Ekim 2010’da bu işi kurdum. Oradaki ekip arkadaşlarım da benimle birlikte geldi. 3035 kişilik bir ekiple bu işe başladık. Şu anda 400 kişiyiz.

3 MİLYON TL İLE BAŞLADIK
Bu işi kurarken sermaye olarak bir arkadaşımla birlikte 1’er milyon TL koyduk. 1 milyon TL de borçlandık.. Diğer arkadaşım profesyonel olarak başka bir şirkette çalışıyordu. O, işine devam etti. Şirketi ben kurdum. Yaklaşık 3-4 ay sonra da Digicom Grup’un sahibi Sabri Yiğit’le tanıştım.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz