"Liverpool’u nasıl ikna ettim ?"

Hüseyin Doğan, Harvey Nichols, Dolce Gabbana gibi dünyanın önde gelen markalarının giydirdiği bir takımı nasıl ikna etmeyi başardıklarını ise şöyle anlatıyor

17 TEMMUZ, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
Liverpool’u nasıl ikna ettim ?
Aslında sponsorluğun markaya katkısı uzun dönemde görülür. Etkisi net şekilde ölçülemeyen, markanın gelişimi içinde kaybolup giden bir iletişim aracıdır... Bu nedenle iş insanlarının çoğu, sponsorluğa kaynak ayıracağı zaman iki kez düşünür. Ancak dünyada bu iş böyle değil. Etkili sponsorluk, anında satışı artırıp yeni müşteriyle markanın buluşmasını sağlayabiliyor. Türkiye’nin önde gelen hazır giyim markalarından Ramsey de bu işin öneminin farkı-
na varanlardan... Bu nedenle efsane futbol takımı Li-verpool’un 2 yıllığına resmi giyim sponsoru oldu. Bu işin arkasındaki isim olan Gürmen Grup CEO’su Hüseyin Doğan, daha şimdiden bu sponsorluğun büyük katkısını gördüklerini söylüyor. Hedeflerinde olmayan Kanada, Birleşik Arap Emirlikleri, Danimarka gibi ülkelerden kendilerine teklifler gelmeye başladığını belirtiyor. “En önemlisi bu sponsorluk, bize yeni müşteri kattı” diyen Doğan, satışlara anında olumlu etki yaratan bu işin önemli bir proje olarak adlandırılabileceğine de dikkat çekiyor. Hüseyin Doğan, Harvey Nichols, Dolce Gabbana gibi dünyanın önde gelen markalarının giydirdiği bir takımı nasıl ikna etmeyi başardıklarını ise şöyle anlatıyor:

Hedef global marka
Bizim marka geliştirme stratejimizi, “Türkiye ve Türkiye dışında gelişmek” olarak özetlemek mümkün. Global bir marka haline gelmek ise nihai amacımız. Gözünüz bu kadar yüksekte olunca doğal olarak her türlü pazarlama aktivitesinde arayışınız da bu yönde oluyor. Aslında Liverpool, Türkiye’ye özel bir maç için gelecekti. Bize de sadece Türkiye’deyken kendilerine sponsor olmamız yönünde bir teklif getirdiler. Bizim marka geliştirme stratejimize bu teklif uygun değildi. Liverpool’un resmi sponsoru olmakla ilgilenebileceğimizi ilettik. Onlar daha önce Dolce Gabbana, Harvey Nichols gibi dünya markalarıyla çalışmış. Biz bu teklifle gidince tereddüt ettiler. Daha projenin detaylarını konuşmadan bu işi nasıl yapacağımızı öğrenmek istediler.

Nasıl etkiledik?

Biz koleksiyonumuzla onlara 25 gün sonra özel bir sunum yaptık. Onların belli kurumsal kurguları var, buna göre özenle çalıştık. Sanıyorum bu ön hazırlık onları çok etkiledi. Belli futbolcularına bu sunum sırasında hazırladığımız kıyafetleri giydirdiler. Çok özel bir koleksiyon olan Zero Weight ile onların karşısına çıktık. Bu ürünümüz, 2 yıllık bir AR-GE çalışmasının sonucunda ortaya çıkmıştı. Tam sporculara göre bir üründü. Ürünümüzden de oldukça etkilendiler. Sonuçta önceden çalıştıkları markaların sunduğu ürünlerden daha farklı bir koleksiyon sunmayı başardık. Bizim bu işe ilgimiz ve ciddiyetimiz de onları etkiledi. Tüm bu sürecin ardından görüşme başladı diyebilirim.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz