"CEO'nun kritik sorusu"

C seviye işe alımlar, şirketlerin işleyişi açısından kritik öneme sahip. Bu nedenle üst düzey adaylarla görüşmeleri patronlar ve CEO’lar yapıyor. Görüşmelerde ise her patron kendi beklentisine göre adayı sorularıyla terletiyor.

15 KASIM, 20140
Paylaş Tweet Paylaş
CEO'nun kritik sorusu
Örneğin Doğtaş Yönetim Kurulu Başkanı Davut Doğan, kişinin bencil olup olmadığını “Çocuğunuz var mı” sorusuna alacağı yanıtla ölçmeye çalışıyor. Kibar Holding’in patronu Ali Kibar ise karşısındaki adaya soru sormaktan çok dinleyerek analiz etmeyi tercih ediyor.

Zappos’un CEO’su Tony Hsieh, şirketin ana değerlerinden birinin “oyun yaratmak ve biraz gariplik” olması gerektiğini düşünüyor. İşte bu nedenle Zappos’ta çalışacak kişiyi bulmak için adaylara “1’den 10’a kadar bir sıralama yapacak olursak, ne kadar garipsiniz” gibi sorular soruyor. Hsieh’a göre aslında burada sayının pek önemi yok.

Önemli olan adayların bu soruya nasıl yanıt verdiği.... Hsieh, “Ama yine de eğer yanıt 1’se Zappos’un kültürüne çok uygun değilsiniz demektir. Ancak yanıt 10’sa bu da biraz psikopatça” diyor.

Tekstil şirketi Charlotte Russe’nin CEO’su ve başkanı Jenny Ming de iş görüşmelerinde kişilere başarısızlıklarını soruyor. Bu soruya iyi yanıt vermek önemli, çünkü adayların risk almaktan korkmadığını ve bazı şeyler yanlış gittiği zaman bunu kabul edebilme cesaretini gösterebildiğini söylüyor. “Ben her zaman bir şeyler yanlış gittiğinde bunu kabul edebilen kişilerle çalışmak isterim” diye konuşuyor.

İK şirketi Adler Group’un CEO’su Lou Adler ise konuya tamamen farklı bir açıdan bakıyor. İş görüşmesi yaptığı adaylara ilk olarak en önemli başarılarının ne olduğunu soruyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz