"Yağmur doluya dönüştü"

Bazı şirketlere ulaşan CV sayısındaki artış, yüzde 200’lere ulaştı

17 TEMMUZ, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
Yağmur doluya dönüştü
Türkiye’nin önde gelen bankalarından birinin genel müdürü, “BES için yeni bir şirket kuruldu. Sadece resmi işlemleri yapıldı, henüz yönetim kadrosu oluşturulmadı. Buna rağmen sektörde duyulur duyulmaz CV yağmuru ve aramalar başladı” diye konuşuyor. Yeni şirkete girmek için araya hatırlı kişilerin bile koyulduğuna dikkat çekiyor.
Sadece bu banka mı? Ziraat Bankası, daha önce Başak Sigorta’yı satarak çıktığı sektöre yeniden girmek için Ziraat Sigorta’yı kurdu. Şirketin genel kurulu yapılmadan ve yeni genel müdür atanmadan haber, sektöre ve iş dünyasına yayıldı. Ortada yeni yönetim kadrosunu ve çalışanları seçecek bir genel müdür yok. Buna rağmen Ziraat Bankası’nın insan kaynakları bölümü ve yönetici kadrosu adeta “CV yağmuru”na tutuldu.
Aslında işsizliğin önemli bir sorun olduğu Türkiye’de, özel şirketlere, özellikle de öne çıkanlara her zaman büyük ilgi görüyor.
Capital’de daha önce bu konuya dikkat çeken araştırmalar yapmış, tabloyu ortaya koymuştuk. İlk araştırma yaptığımız 2003 yılında, en çok CV alan şirketler 50 bin bandının üzerindeydi. Ancak bu şirketlerin sayısı oldukça azdı. Genel ortalama ise 20-30 bin aralığında seyrediyordu.
Aradan geçen 5 yılda ise bu rakamlar katlanarak arttı. Örneğin Yapı Kredi Bankası, 2003’te 56 bin 944 başvuru alırken 2008 sonunda bankaya ulaşan CV sayısı 718 bini aştı. Bankaya yapılan başvurular, 5 yılda yüzde 1.162 arttı. Sadece Yapı Kredi değil, Doğuş Otomotiv, HP, Orka Group, Pınar Gıda, Cadburry, Reckitt Benckiser gibi şirketlere gönderilen özgeçmiş sayısı, 5 yılda yüzde 300’den fazla artış gösterdi.
İNTERNETEN DOLU GELİYOR
Şirketlere gelen talepten de görüldüğü gibi işsizliğin çok yoğun olduğu bir ortamda, iş bulma konusunda ciddi bir hareketlilik yaşanıyor. Bu yıl da birçok şirketin insan kaynakları departmanına çok sayıda CV yağıyor. Hatta bazı şirketlere gelen CV sayısı, bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 200’ler oranında artış gösterdi.
İş arayışının internet üzerinde yoğunlaşmasıyla İK portalleri de iş avında son durumu net olarak fotoğraflıyor. Kariyer.net Genel Müdürü Yusuf Azoz, son 6 ayda kendilerine yapılan yeni CV başvurularında bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 20’lik bir artış yaşandığını belirtiyor. Yenibiris.com Genel Müdürü Deniz Ceylan Kılıçlıoğlu ise yeni CV ekleme konusunda kendi sitelerinde yüzde 12’lik bir artışın olduğunu ifade ediyor.
İş arayanlar daha çok satış ve pazarlama odaklı pozisyonlara başvuruda bulunuyor. Gözde sektörler olarak mağazacılık, telekomünikasyon, tekstil, turizm ve sigortacılık öne çıkıyor.
Ancak işe yönelik bu talebin ne kadar karşılık bulduğuna gelince... Bu noktada beklentilere karşılık verecek bir hareketlilikten bahsetmek zor. Kriz nedeniyle üretimin azaldığı bir ortamda işveren şirketler de zorunlu bir durum ya da büyüme planı olmadığı sürece istahdam artırımlarını askıya almış durumda.
Kariyer.net Genel Müdürü Yusuf Azoz, bu durumun kendilerine nasıl yansıdığını “Krizden bu yana sitemizdeki iş ilanlarının sayısında yüzde 40’a varan bir azalma gözlemliyoruz” sözleriyle ifade ediyor.
Dimes Grubu’nun verdiği bilgilere göre yeni açılan Adana Bölge Ofisi için danışmanlık firmasına 10 gün içinde 750 adedin üzerinde CV geldi.
YABANCIYA BÜYÜK TALEP
Çok uluslu şirketler sağladıkları olanaklar nedeniyle her zaman istihdamın gözbebeği oldu. Bu dönem de onlara olan talep artarak sürüyor. Nestle’ye son 1 yılda gelen iş başvurusu oranı yüzde 37 oranında arttı. Nestle’ye 2003 yılında 20 bin CV gelmişti. 2008 yılında bu rakam 22 bin 824’e çıktı. Şirket bu yılın ilk 6 ayında 14 bin 962 CV aldı.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz