"Değer artıran yeni stratejiler"

Ford, Turkcell, THY, Yıldız Holding, Kiğılı ve diğerleri...

17 TEMMUZ, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
Değer artıran yeni stratejiler
Onlar uzun zamandır marka yatırımlarıyla ön planda... Markalarını tüm süreçlerinde ön planda tutup, bu alana odaklanmalarıyla dikkat çekiyorlar. Hatta uzmanlara göre bu şirketleri rakiplerinden ayıran en önemli özellik de bu... Bu şirketler marka yatırımlarıyla müşteri ve paydaşları gözünde de farklılaşmayı başarıyor. Herkesten ayrıldıkları nokta ise bu işe verdikleri önem. Bu şirketlerde marka stratejileri bizzat üst yönetim tarafından belirleniyor. Alınan tüm aksiyonlar üst yönetimin ajandasında ilk sıralarda yer alıyor. Capital olarak değeriyle rekabet avantajı yakalayan markaların liderleriyle görüştük. Markalarının "fark yaratan stratejileri"ni onların ağzından dinledik...

BHS'NIN ÖNCELİĞİ MARKA YATIRIMI
BHS CEO'su Norbert Klein, global anlamda oluşturdukları kurumsal strateji doğrultusunda marka yönetimini gerçekleştirdiklerini söylüyor ve değerlendirmesine devam ediyor: "BSH olarak markamıza yaptığımız yatırımları en önemli önceliklerimiz arasında görüyoruz. Belirlediğimiz kurumsal hedeflerimiz uyarınca, sektördeki en iyi şirket olmak için çalışıyoruz. Bu çalışmalarla da marka değerimizi doğal olarak artırdığımızı düşünüyoruz. Öncelikle, sürekli inovasyon politikamızla sektörümüzde öncü bir şirket olarak yer alıyoruz. İnsan kaynaklarına verdiğimiz önem de marka değerimizi artıran en önemli unsurlardan bir tanesi...
GÜVEN ETKİSİ ÖNEMLİ
İnsan kaynaklarında uyguladığımız yenilikçi politikalarla aynı zamanda potansiyel çalışanlar tarafından sektörümüzde en çok tercih edilen şirket olma yönünde güçlü adımlar atıyoruz. Bu, aynı zamanda bir çalışan markası yaratma stratejimizin önemli bir parçasını da oluşturuyor. Kaliteden ödün vermemek, yenilikçilik ve çalışanlara verilen önem gibi unsurlar, kuruluşundan bu yana BSH'nın geleneksel yapısı gereği şirketimizde yer alıyor. Başarılı ürünlerimiz ve şirket politikamızla tüketicilerimizde yarattığımız bu güven duygusu, BSH'nın marka değerini artıran diğer önemli unsurlar."

ONE FORD STRATEJİSİ
Ford Otosan Genel Müdür Yardımcısı Aykut Özüner, marka değerini artırma ve korumada önceliği müşteri memnuniyetini en üst düzeye taşımaya verdiklerini belirtiyor. Özüner şöyle devam ediyor: "Yeni müşteriler kazanmak kadar, müşterilerimizin bir sonraki araçlarında da Ford'u tercih etmeleri bizim için çok önemli. Ford'un global olarak belirlediği "One Ford" stratejisi, kaliteli, doğa dostu, güvenli ve akıllı teknolojileri ile Ford'un marka algısını tüm dünyada geliştirdi. Yeni nesil Ford'lar müşterilerin teknoloji ve kalite ihtiyaçlarını tüm ürün gamında ulaşılabilir kıldı.
MARKAYA DÜZENLİ ÖLÇÜM
Müşterilerimizin sadakatini ve memnuniyetlerini düzenli olarak ölçümlediğimiz çalışmalarımızla da bu gelişimi düzenli olarak takip edebiliyoruz. Global olarak marka değeri ve sağlığının ölçümlendiği, Türkiye'nin de içinde bulunduğu 44 ülkede gerçekleştirilen bir araştırmamız var. Türkiye pazarında bu araştırma yılda bir kez gerçekleştiriliyor. Bu araştırma bize, kendi pazarımızda marka değerimizde meydana gelen gelişimi ölçümlemeye yardım ederken Ford'un farklı pazarlardaki müşterilerinin marka algısı, tutum ve satın alma davranışlarının karşılaştırılmasını da sağlıyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz