Markajdaki kritik bölüm

Liderler zaman zaman hedef, beklentiler ya da ekonomik konjonktür nedeniyle bazı departmanları daha yakın takibe alabiliyor...

11 ŞUBAT, 20180
Paylaş Tweet Paylaş
Markajdaki kritik bölüm

FİNANSA YAKIN TAKİP 

İş süreçleri sanayi için önemli ama son dönemdeki ekonomik belirsizlikler her sektörde CEO’ların ajandasını belirlemiş gözüküyor. Ağırlıklı olarak sanayide faaliyet gösteren Güral Şirketler Grubu’nun Yönetim Kurulu Üyesi Harika Güral, şu sıralar en çok üretim planlama ve kalite kontrolün yanı sıra finans departmanıyla dirsek temasında olduğunu ifade ediyor. Nedenini ise şöyle anlatıyor: “Yüksek satış rakamları bizi yanıltmasın, 2’nci ve 3’üncü kalite ürünler kâr marjımızı alıp götürüyor. İyi bir satış pazarlama ağı yeterli değil, gözünüz hep kalitede ve maliyetlerde olmalı.” “Odağım finans departmanı” diyen bir başka isim de hazır giyim perakende sektöründen. Kiğılı Ceo’su Hilal Suerdem, “Bir işletmenin kaderi, hızla değişen küresel ekonomiye, coğrafi ve sosyopolitik koşullara organik şekilde bağlı. Tüm bu alanlardaki değişim, şirketlerin kontrolü dışında gelişebilir ancak her şartta şirketlerin yönlerini bulmalarına yardımcı olmada finans ekipleri etkin rol oynar” diyor. Hazır giyim perakendenin bir diğer kritik konusu da tasarım. Sadık müşteri kitlesini elde tutmanın yanı sıra potansiyel müşterileri de kazanmaya çalışan markalar ürünleriyle ayrışmaya çalışıyor. Tam da bu nedenle Koton Yönetim Kurulu Üyesi ve Eş Başkanı Gülden Yılmaz, dünya trendlerini önceden öngörebilmek için tasarım ve Ar-Ge departmanlarına yoğunlaştığını söylüyor. Yılmaz, “Koton bünyesinde adeta hızlı moda Ar-Ge’si yaptığımız design lab adında bir oluşum yarattık. Trendleri inceleyip topladığımız tüm verileri design lab’e aktarıyor ve burada analiz ediyoruz” diyor. 

PAZARLAMANIN GÜCÜ

Son dönem ekonomik belirsizliklerin CEO gündeminin en üst sırasına taşıdığı bir diğer departman ise “satışpazarlama”. Örneğin Dell EMC Türkiye Ülke Müdürü Sinan Dumlu, bilgi teknolojileri sektöründe pazarın 2017’de büyümede zorlanması nedeniyle satış departmanına özel önem gösterdiğini söylüyor. Dumlu, “Son kullanıcıların teknoloji bütçeleri azaldığında, kısa sürede geri dönüşü olan ve rekabet avantajı sağlayan alanlara yatırım yaptıklarını geçmişten beri biliyoruz. Bu nedenle satış ekiplerinin müşterilerimizin ihtiyaçlarını anlayarak doğru çözümleri konumlandırması çok önemli” diyor. Endüstriyel mutfak üreticisi İnoksan’ın Yönetim Kurulu Başkanı Vehbi Varlık da şirketlerin kalbinde satış departmanını görüyor ve yıl sonu hedeflerini yakalamak için satış bölge müdürleriyle ve perakende market bayileriyle ilişkileri yoğunlaştırdıklarını söylüyor. PepsiCo Türkiye Genel Müdürü Levent Yüksel de şirketin büyümeyi hızlandırma hedefine ulaşabilmek için “tüketici talebini yaratma” ve “talepleri karşılama” alanlarında mükemmelliğe ulaşmaları gerektiğini söylüyor. Yüksel, “Bu bağlamda; ‘içgörü ve analiz’, ‘pazarlama’, ‘satış’ ve ‘insan kaynakları’ departmanlarıyla çok yakın çalışıyorum. Bu departmanları odağa aldığımda en doğru veriye, en hızlı şekilde ulaşabiliyorum. Bu verilerin kazanan portfolyo, inovasyon stratejileri ve marka aktivasyon planlarına tercümesinden emin olmak istiyorum” diyor.

 İK’YA İLGİ ARTIYOR 

Araştırmalarımız insan kaynakları (İK) departmanının farklı sektörlerden CEO’lar için farklı nedenlerle son dönemde en gözde departmanlardan biri olduğunu gösteriyor. Küçük ev aletleri sektörünün öncü markalarından Arzum’un CEO’su Mete Zadil, bunun 2 temel nedenini şöyle açıklıyor: “İlki motivasyon verimliliğinin özellikle zor piyasa koşullarında maksimum düzeyde olmasına dikkat etmemiz. İkincisi ise biraz daha uzun vadeli bir hedef belirleyerek tercih edilen bir iş yeri olmak.” İnci Holding Yönetim Kurulu Başkanı Neşe Gök de her dönemde en yakın takip ettiği departmanın İK departmanı olduğunu anlatıyor. Gök, “Çünkü fark yaratmanın ancak insanla gerçekleşebileceğini tecrübe ettim. Bu yüzden en önemli görevimin, doğru insanların, doğru zamanda, doğru işlerde yer almasını sağlamak olduğunu düşünüyorum” diyor. UPS Türkiye Genel Müdürü Ufku Akaltan ise neden İK departmanını yakından takip ettiğini anlatırken “Küresel operasyonlar gerçekleştiren şirketler için her birimin uyumunu yönetmek, doğru insanları doğru departmanlarda değerlendirmek ve farklı işlevlerden insanları birbirleriyle etkileşime sokmak önem arz ediyor” diye konuşuyor. Yemeksepeti CEO’su Nevzat Aydın’ın da yakın markajında İK departmanı var. Nedenini şöyle özetliyor: “Yemeksepeti başarısının çok önemli bir kısmını kurum kültürüne borçlu ve bu da doğru insanların işe alınmasıyla oluştu. Ekibimizdeki herkesin iş dışında da tutkuları bulunmasını, çalışma arkadaşlarına yeni şeyler öğretebilecek nitelikte olmasını destekliyoruz. Ayrıca meraklı, yaratıcı, zorlukları aşmaktan keyif alan kişilerle çalışmak da bizim için çok önemli. Kurum kültürünün devamlılığı açısından bu konularda taviz vermediğimizden emin olmak istiyorum.” Kanatlı sektörünün lider markalarından Keskinoğlu Şirketler Grubu’nun odağında da son dönemde İK departmanı var. Şirketin Yönetim Kurulu Başkanı Fevzi Keskinoğlu, bunu dijital dünyadaki yeniliklere ulaşmak istemelerine bağlıyor. Keskinoğlu, “Çağımızda en büyük güç, bilgiyi ve teknolojiyi doğru kullanabilen sağlam bir kadroya sahip olmak” diyor.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.