Önce biz ne getirdi?

Marka danışmanı Simon Mainwaring/'We First" (Önce Biz) adlı kitabında ana fikri yansıtan satırbaşları...

17 TEMMUZ, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
Önce biz ne getirdi?
Marka danışmanı Simon Mainwaring/'We First" (Önce Biz) adlı kitabında, internetin hızlı gelişiminin ve etkinliğinin artışıyla ortaya çıkan yeni tüketici grubuna dikkat çekiyor."Aktivist vatandaş"diye nitelendirdiği bu grubun,"daha iyi bir dünya"istediğinin altını çizen Mainwaring, onların artan denetim güçleriyle daha etik bir kapitalizmin doğuşuna destek verdiklerini anlatıyor. Ona göre Facebook, Twitter ve Youtube gibi sosyal medya kanallarıyla da desteklenen bu tüketici grubu, iş dünyasında büyük bir değişime neden oluyor. Bu değişimden kazançlı çıkmak isteyen şirketlerin ise"Önce biz"felsefesini uygulamaları gerekiyor. İnternetin hızlı gelişimi yeni bir profesyonel tüketici sınıfını ortaya çıkardı. Bu aktivist-vatandaş tüketiciler, para ödedikleri markalardan sadece iyi ürün değil, aynı zamanda evrene karşı sorumlu davranış da talep ediyor. Bağlanacakları markaların büyük sosyal amaçlar taşımasına dikkat ediyorlar. Şirketlerin dünyaya zararlı davranışlarını ifşa etmeye hevesli bu yeni sınıf, hangi markaların etik standartları yakalayamadığını kanıtlamak için internetin sunduğu olanaklar sayesinde sivil toplum kuruluşlarıyla anında koordine oluyor. Peki sosyal medyanın tüketicilere sağladığı bu denetim gücü, “etik kapitalizm”in üretilmesine yardımcı olabilir mi? Üreticiler de, tüketiciler de daha iyi bir dünya için “önce ben” demeden, “önce biz” demeyi başarabilir mi? Bu değişim sadece dünya için değil, şirketler için de kâra dönüşebilir mi? Marka danışmanı Simon Mainwaring, “We First” (Önce Biz) adlı kitabında tüm bu sorulara “Evet” diyor ve örneklerle bunun nasıl başarılabileceğini anlatıyor. Kitabın alt başlığı ise “Markalar ve Tüketiciler Daha İyi Bir Dünya İnşa Etmek İçir Sosyal Medyayı Nasıl Kullanır” (How Brands and Consumers Use Social Media to Build a Better World) ve içeriğinde hem dünya devi şirketlerin hem tüketicilerin sosyal medyayla birlikte nasıl büyük bir değişim sürecine girdiğini anlatan çok sayıda örnek bulunuyor. Mainwaring, Bill Gates’in 2008 Davos Dünya Ekonomik Forumu’nda öne sürdüğü “piyasa güçlerini sosyal faydaya yöneltecek yaratıcı kapitalizm” fikrinden yola çıkılarak kurulan bir marka danışmanlık şirketinin CEO’su. Mainwaring, güçlenen sosyal medyanın hem tüketiciler açısından şirketleri toplumsal projelere ikna etmek için bir kaldıraç etkisi gördüğünü hem de şirketlere müşterileriyle bağlarını güçlendirmek için bir fırsat sunduğunu söylüyor. İşte Mainwaring’in kitabından ana fikri yansıtan satırbaşları:

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz