"Patronlardan geçiş dersleri"

Türkiye'de neredeyse bütün gruplar portföylerini çeşitlendiriyor.

17 TEMMUZ, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
Patronlardan geçiş dersleri
Yıllarca tekstilin geleneksel markası haline gelmiş bir markayı, bugün gıda veya enerji sektöründe görmek mümkün. Tabii şirketler bu kadar farklı sektörler arasında geçiş yaparken patronları da değişik deneyimlerden geçiyor. Erol Bilecik, en çok yeni sektörlere geçişte üst kademelerde yer alan Y kuşağının hızına ve giyim kuşamına alışmakta zorlandığını söylüyor. Abdulkadir Konukoğlu, “Güçlü liderlik varsa geçişte zorluk yoktur” diyor. Bazıları hızlı geçişten, bazıları da riskleri dikkate alarak, temkinli geçişten yana... Ama hepsinin de dikkat çekici “geçiş maceraları” olduğu bir gerçek.rend var. Hemen her sektörden farklı ölçekte şirketler, yoğunlaşan rekabet ve hızla değişen tüketici talepleriyle kârlı sektörleri radarına alıyor. Gelecek planlarını revize ederken de kimi zaman portföyde daha sağlıklı ve dengeli bir yapıya ulaşmak için çalışıyorlar. Odaklarını değiştirip kendilerine çok uzak sektörlere bile yatırım yapanlar var. Bu nedenle günümüzde tekstilciyken gıda sektörüne giren veya demir çelik işindeyken enerjiye yatırım yapan şirketlerin sayısı hiç de az değil.

Uzmanlara göre yeni sektör arayışında, bir alanda zaten başarısını kanıtlamış liderlerin farklı alanlarda meydan okuma isteği de rol oynuyor. Bu meydan okuma sırasında onlar da yeni hedefleri doğrultusunda deneyimlerden geçiyor ve zorluklarla mücadele ediyorlar. Bazısı yolda “acaba mı” deyip durup düşünüyor, bazısı yeni tanıştığı Y kuşağının alışkanlıklarını anlamakta zorlanıyor, bazısı liderliğin, bazısı da takım oyununun başarıyı getirdiğini savunuyor. İşte Boydak Holding’den Index Grup’a, Kütahya Porselen’den Söktaş Grubu’na patronların değişime nasıl tepki verdikleri ve bu değişimi gerçekleştirirken yaşadıkları maceralar:

BAZEN YOLDA ACABA DERSİNİZ
Bugün 38 şirketle 8 ayrı sektörde faaliyet gösteren Boydak Holding, Türkiye’de portföy çeşitliliği en fazla olan şirketlerden biri. Holding, mobilyadan tekstile, kimyadan pazarlamaya, demir-çelikten lojistiğe, enerjiden bilişime kadar birçok farklı alanda varlık gösteriyor. Dev grubun yönetim kurulu başkanı Hacı Boydak, farklı alanlara yönelimlerinin 1980’li yıllarda başladığını söylüyor. Bu geçişler sırasında değişime ayak uydurduklarını belirtiyor. Yeni sektörlere geçiş süreçlerinin liderlere yönelik beklentileri de artırdığını vurgulayan Boydak, “Her değişim, motivasyon ve heyecanın yanı sıra bazı sancılara da gebe.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz