"Pişmanlık dersleri!"

İş dünyası, yeni pazarlara yatırım ve ihracattan yanlış ortakla yola çıkmaya, iş ilişkilerinde duygusallıktan yanlış organizasyona çok sayıda kararından pişmanlık duyan ve “bir daha asla!” diyenlerle dolu... İşte artık yoğurdu üfleyerek yiyen iş insanlarının sütten ağızlarının nasıl yandığını ve bunu nasıl pozitif bir öğrenmeye dönüştürdüğünü anlatan “ilk elden” hikayeler…

3 EYLÜL, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
Pişmanlık dersleri!
Şirketimizin diğer kurucu ortağı ve ben, hiçbir zaman faaliyete geçirmediğimiz bir internet hosting şirketi için 1 milyon dolar harcadık. Bizler çok fazla mükemmelliyetçiydik ve müşterilerimizin ne istediğini anlamadan, yapabileceğimiz en mükemmel ürünü ortaya çıkarmaya çalıştık. Artık finansımızı akıllıca yönetmeyi, optimizasyon yapmayı ve müşteri memnuniyetine odaklanmayı öğrendik.” Dijital pazarlama çözümlerinin global öncülerinden KISSmetrics’in kurucu ortağı Hiten Shah, başarısızlık hikayesini ve bunu nasıl bir kazanca dönüştürdüklerini böyle anlatıyor. Aslında hep başarı hikayeleri paylaşılıyor… Ancak başarısızlıklar, pişmanlıklar ve hatalar sonucu oluşan “bir daha asla” listesinin hedefe götüren “kısa yol tuşu” vazifesi gördüğü çoğu zaman es geçiliyor. Kötü tecrübelerini pozitif öğrenimlere dönüştüren iş insanlarına “bir daha asla” dedikleri deneyimlerini sorduk. Aralarında Hilal Suerdem gibi “Bir daha asla duygularımla ekip oluşturmam” diyen de var, Davut Doğan gibi “Yabancı bir pazarı iyice tanımadan bir daha asla yatırım yapmam” diyenler de…
GÜRAL’IN “BİR DAHA ASLASI
” Kütahya Porselen Yönetim Kurulu Başkanı Nafi Güral’ın ağzını sosyal sorumluluk duygusuyla yaptığı bir yatırım yakmış. Güral, “Bir daha mı” cümlesiyle özetlediği tatsız deneyimini şöyle anlatıyor: “Kütahya Belediyesi’nin irtifak hakkı yoluyla sahibi olduğu, yaklaşık 40 yıl önce yapıldığı için yıpranmış, yıldızları sökülmüş termal otelin yok olmasına gönlümüz razı olmadığı için ve şehrimize olan sosyal sorumluluk görevimizin de etkisiyle 10 yıllığına kiraladık. Adam ettik, harap oteli değerli, marka bir otel haline getirdik. 10 yıllık kiracılık dönemimizde, dönemin belediye başkanının katlanamadığımız olumsuz davranışları nedeniyle 10 yılı zor tamamladık. Kira süresi bittiğinde, yaptığımız tüm yenilemeleri bırakarak zor kaçtık.” Sarkuysan Yönetim Kurulu Başkanı ve Genel Müdürü Hayrettin Çaycı’nın “bir daha asla”sı pazara olası girişleri dikkate almadan yapılan kapasite artışları… Çaycı, kendisini bu sonuca götüren tecrübesini şu sözlerle özetliyor: “Faaliyette bulunduğumuz elektrolitik bakır ve mamulleri sektöründe ekonomik bir dünya ölçeğine ulaşmak üzere zaman içinde çeşitli oranlarda kapasite artışı yaptık. Ancak sektörümüze iyi bir değerlendirme ve fizibilite yapılmadan yeni girişler oldu. Bunu tahmin edemedik. Şimdi ülkede tüketime göre 3 misli fazla kapasite oluştu. Bu noktada kapasite artışımızı sorgulamak ihtiyacını duyduk” diyor. Ancak bu kötü tecrübe Sarkuysan için daha da büyümenin yolunu açmış. Çaycı, “Bu negatif gelişme bizi ülke dışında üretim yapmaya götürdü. Bugün ABD’de 2009 yılında işletmeye aldığımız bir fabrikamız var. İkinci bir fabrikanın da hazırlıklarını yapıyoruz” diyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz