Yenilere hız veren 5 strateji

Krizi başarıyla geçtiler, doğru yatırım ve global vizyonla öne çıktılar.

1 AĞUSTOS, 20110
Paylaş Tweet Paylaş
Yenilere hız veren 5 strateji

KATMA DEĞERLİ ÜRÜNE ODAKLANDIK"
MACİT TAŞKIN / ER-BAKIR GENEL MÜDÜRÜ

BAKIR FİYATLARI HIZLANDIRDI Er-Bakır bakır tel üretiminde Avrupa'nın önemli bir oyuncusu konumunda. Hızlı büyümemize en büyük katkıyı 2010 yılında bakır fiyatlarının hızlı artması sağladı. Bunun yanı sıra yaptığımız yatırımlarla üretim kapasitemizi önemli ölçüde artırdık.

KATILIMCILIK LİDERLİK GETİRDİ Kültür olarak daima müşterilerimizin yanında olan, zorlukların bilincinde olarak sektörünün önünü açmaya çalışan, katılımcı bir karaktere sahibiz. Yıllar boyu sürdürülen bu temel strateji şirketin devamlılığını, sağlıklı büyümesini ve en nihayet bu yıl pazar liderliğine ulaşmasını sağladı.

KATMA DEĞERLİ ÜRÜNE YÖNELDİ Sağlıklı satış ve pazarlama politikalarıyla iç piyasa ve ihracat olanaklarını zorladık. 2005 yılında 83 bin 525 ton olan toplam satışımız 2010'da 132 bin 246 tona çıktı. Diğer taraftan önemli yatırımlar yaparak katma değeri yüksek ürünlere yönelmemiz birim fiyatlarımızı artırdı.

MÜŞTERİLERİ ÖDÜLLENDİRDİ Katma değeri yüksek ürünlere yönelerek ödüller de kazandık. Uluslararası müşterilerimizin birinden dünyada dalında tek şirkete verdikleri " Elit Supplier" ödülünü aldık. Diğer bir uluslararası müşterimiz "TechnologyAward" teknoloji ödülünü bize verdi.

ALİ PANDIR / TOFAŞ CEO'SU
"YENİ YATIRIM YAPTIK"

2,5 KATINA ÇIKTI 2005 yılında 2,5 milyar TL olan satış gelirlerimiz 2,5 kat artarak 2010 yılında 6,4 milyar TL'ye çıktı. 2005 yılında 161 bin adet araç üreten Tofaş, 2010 yılında bu rakamı neredeyse 2'ye katladı. Tofaş'ın Türk otomotiv sektörüne örnek teşkil eden bu başarısının altında bu dönemde Linea, Minicargo ve Doblo ile üst üste yaptığı ürün yatırımları ile Bursa fabrikasına yaptığı kapasite ve modernizasyon yatırımı yatıyor.

ODAK NOKTASI AR-GE Öncelikle kendimize vizyon olarak Türkiye'nin öncü otomotiv şirketi ve Fiat tarafından 'tercih edilen' bölgesel AR-GE ve üretim merkezi olmayı seçtik. Buna paralel Tofaş'a, kalitede mükemmeliyetçi, maliyette rekabetçi, yerli pazarda öncü, dünya pazarlarında tercih edilen ve çevreye duyarlı bir büyüme stratejisi tasarladık.

MALİYET REKABETÇİLİĞİ Bundan sonraki önceliğimiz kalite mükemmeliyeti ve maliyet rekabetçiliğinde dünya klasmanında bir şirket olmak. Sektör öncülüğümüzü devam ettirmeyi, çevreye duyarlı yeni proje ve ürünleri hayata geçirmeyi, sürdürülebilir ve kârlı büyüme ile tüm paydaşlarımıza değer yaratmayı hedefliyoruz.

VOLF-DIETER KURZ / MERCEDES BENZ TÜRK CEO'SU
MÜKEMMEL EKİP CALISMASI"

YAKIN, HIZLI, ESNEK Ciromuz sürekli artarken kârlılığımızın da benzer bir gelişme göstermesi çok önemli. Büyüme stratejimizin temelinde bayilerimize ve müşterilerimize yakınlığımız ve değişen pazar şartlarına hızla ve yüksek bir esneklikle uyum sağlayabilmemiz yatıyor. Başarı tüm paydaşlarımızla gerçekleştirdiğimiz mükemmel ekip çalışmasının sonucu geldi.

YENİ ÜRÜN ATAĞI Şirketimizi geleceğe hazırlamak üzere kapsamlı yatırımlar yaptık. Yeni üretim teknolojilerini uygulayarak araçlarımızın kalitesini ve iş akışlarımızdaki verimliliği artırdık. Değişen ve gelişen müşteri ihtiyaçlarına ve beklentilerine cevap verecek yeni ürünlerimizi satışa sunduk.

ÇALIŞANA YATIRDI Türkiye'deki satış ve satış sonrası ağımızda geniş kapsamlı yeni programları uygulamaya aldık. Çalışanlarımızın motivasyonu ve mutluluğu üzerinde durduk, eğitim programlarımızı zenginleştirdik.

BÜYÜME İÇİN ŞARTLAR TAM Gelecekte de büyüme yönündeki rotamızı takip edeceğiz. Gerekli tüm şartlar mevcut. Kamyon ve otobüs ürün gamımız en güncel modellerden oluşuyor. Otomobil ve hafif ticari araç gruplarında ise birçok yeni model pazara sunulacak. Yatırımlarımızı sürdürüyoruz. Aksaray fabrikamıza yapacağımız 130 milyon Euro tutarındaki yatırımla verimliliği, kaliteyi ve çevre korumaya yönelik önlemleri geliştirmeyi hedefliyoruz.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.