“Yılın En Başarılı Pazarlama Yöneticileri” araştırması, bu yıl 13’üncü kez yapıldı.

Finansbank
Genel Müdürü Temel Güzeloğlu, bankacılık sektöründeki pazarlama
yaklaşımlarının farklılaştığı yeni bir döneme dikkat çekiyor. Güzeloğlu,
bu değişimi şöyle anlatıyor: “Bankacılıkta ve birçok sektörde, eskiden
pazarlamada şöyle bir yaklaşım vardı: Ürün özellikleri, fiyat ve yer çok
önemliydi. Bunlara hakim olursan bu iş gider yaklaşımı vardı. Yeni
dünyada, bilgi akışkanlığı arttıkça, herkes bilgiye sahip oldukça ürün
özelliklerinde farklılaşmak diye bir şey ortadan kalktı. Ben
farklılaşsam 3 gün sonra nasıl farklılaştığım ortaya çıkıyor ve bu bilgi
yayılıyor. Rakipleriniz hemen aynısını yapabiliyor. Fiyatta
farklılaşmak, hele bizim sektörümüzde şu an çok çok zor.
Farklılaştığınız anda rekabet de hemen oraya geliyor. Hal böyle olunca
ürünler, emtia (commodity) haline geliyor. Bu dünyada pazarlama
kavramına yeni bir şeyler eklemek lazım.”
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?