3. dalganın liderleri

“Yılın En Başarılı Pazarlama Yöneticileri” araştırması, bu yıl 13’üncü kez yapıldı.

1 KASIM, 20130
Paylaş Tweet Paylaş
3. dalganın liderleri

Şirketlerin odak noktasını, ürünlerden tüketicilere ve insanlığın karşı karşıya kaldığı sorunlara doğru genişlettiğini görüyoruz. Pazarlama 3.0, şirketlerin tüketici merkezli olmaktan insan merkezli olmaya doğru kaydığı ve kârlılığın kurumsal sorumlulukla dengelendiği aşamadır” diyen Philip Kotler yüzde 100 haklı çıktı.

Turkcell, Unilever, Coca-Cola, Garanti Bankası, Mavi, Eti, Ülker, İş Bankası, Migros gibi büyük şirketler, “Pazarlama 3.0” aşamasına geçerek öncülerden oldu. Odağına insanı alan yeni dönemin şirketlerinin pazarlama yöneticileri de verdikleri pazarlama mesajlarında iyi şirket olmayı, sürdürülebilirlik yaklaşımlarını öne
çıkarıyor. Kriz yönetimi, itibar yönetimi, iyi bir şirket olmak, sosyal sorumluluk, duyarlı şirket gibi konular, ilk defa bu kadar sesli bir şekilde gündeme geliyor.

Bunda teknolojinin dijitalleştirdiği yeni dünya da etkili oluyor. İnternet, akıllı telefonlar, GPS teknolojisi ve sosyal medya, üreticilerin ve tüketicilerin davranış biçimlerini adeta yeniden yapılandırıyor. Bu değişime ayak uyduramayan şirketler ise yeni tüketiciler tarafından cezalandırılıyor.

DİJİTALDE MÜTHİŞ BÜYÜME
İnternet reklamcılığı hızla büyümeye devam ediyor. ZenithOptimedia’nın geçtiğimiz aylarda yayınlanan global raporunda internet reklamcılığının tüm geleneksel mecralardan çok daha hızlı büyüdüğü vurgulanıyor. Rapora göre internet reklamcılığı, 2013’te yüzde 8, 2014 ve 2015’te ise yüzde 7 büyüyerek mobille beraber reklam pazarının yüzde 20,3’üne ulaşacak.

Dijital reklamcılıkta Türkiye pazarı ise çok daha hızlı büyüyor. 2013’ün ilk yarısında reklam sektörünün lokomotifi dijital oldu. IAB Türkiye dijital reklam yatırımları raporuna göre 2013’ün ilk 6 ayında internetin reklam pastasından aldığı pay, 2012’nin aynı dönemine göre yüzde 30 büyüyerek 541,8 milyon TL’ye ulaştı. Mobil ve video ve oyun reklam yatırımları ise en hızlı büyümeyi kaydetti. 2012’de 24,3 milyar Euro’luk büyüklüğe ulaşan Avrupa’nın en büyük internet nüfusuna sahip 6’ncı ülkesi olan Türkiye’deki büyümenin, 2016’ya kadar dünya ortalamasının üstünde olacağı ve 2016’da internetin televizyondan sonra en büyük ikinci mecra olacağı tahmin ediliyor. IAB Türkiye Başkanı Ahmet Pura, şöyle konuşuyor:

“İnternet, reklam sektörü içinde en iyi performansı gösteren mecra oldu. Bu trend yılın bütününe yansıyacak. 2013’ün ilk yarısında yüzde 62’lik büyümeyle öne çıkan mobil ve yüzde 96’lık büyümeyle toplamdaki payını artıran video önümüzdeki dönemde de benzer bir seyir izleyecek.”

ANINDA PAZARLAMA
Amerika’nın en iyi 10 pazarlama gurusundan biri kabul edilen Scott Scratten, “Pazarlamayı bırakın, etkileşim yaratmaya başlayın” derken Unmarketing adlı kitabında, dikkatleri gerçek zamanlı pazarlamaya çekti. Saniyede 600 Tweet’in atıldığı, 700 Facebook durum güncellemesinin yapıldığı ve 34 bin Google aramasının yapıldığı bir dünyada, pazarlama da artık gerçek zamanlı hale geldi. 2013’ün en iyi pazarlama yöneticileri de geleneksel kanalların dışındaki mecralarda da başarılı bir performans izleyerek yıldızlaştı. Bu isimlerin özellikle sosyal medya üzerinden gerçekleştirdikleri proaktif iletişimler dikkat çekti. Tüketicilerle geliştirilen diyaloglar, ödül sistemleri, kampanyalar ile bu mecralardan toplanan her verinin anlık yönetimi fark yarattılar.

PepsiCo Yiyecek Pazarlama Direktörü Alpagut Çilingir, Algida Pazarlama Direktörü Leyal Eskin Yılmaz, Coca-Cola Türkiye Gazlı İçecekler Genel Müdürü Sedef Salıngan Şahin, Mavi Pazarlama Direktörü Serpil Berkan, Volkswagen Pazarlama Müdürü Çağrı Öztaş, gerçek zamanlı pazarlamayı en iyi uygulayanlardan bazıları. Örneğin Volkswagen Pazarlama Müdürü Çağrı Öztaş, bu kapsamda neler yaptıklarını şöyle anlatıyor:

“24 saat kesintisiz iletişimi hedefleyen pazarlama aktiviteleri gerçekleştirdik. Google Plus+’ta takipçi olarak otomotivde 1’inci sırada, tüm markalar arasında 2’nci sıradayız.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.