3. dalganın liderleri

“Yılın En Başarılı Pazarlama Yöneticileri” araştırması, bu yıl 13’üncü kez yapıldı.

28.03.2014 20:21:450
Paylaş Tweet Paylaş
3. dalganın liderleri

Bunda teknolojinin dijitalleştirdiği yeni dünya da etkili oluyor. İnternet, akıllı telefonlar, GPS teknolojisi ve sosyal medya, üreticilerin ve tüketicilerin davranış biçimlerini adeta yeniden yapılandırıyor. Bu değişime ayak uyduramayan şirketler ise yeni tüketiciler tarafından cezalandırılıyor.

DİJİTALDE MÜTHİŞ BÜYÜME
İnternet reklamcılığı hızla büyümeye devam ediyor. ZenithOptimedia’nın geçtiğimiz aylarda yayınlanan global raporunda internet reklamcılığının tüm geleneksel mecralardan çok daha hızlı büyüdüğü vurgulanıyor. Rapora göre internet reklamcılığı, 2013’te yüzde 8, 2014 ve 2015’te ise yüzde 7 büyüyerek mobille beraber reklam pazarının yüzde 20,3’üne ulaşacak.

Dijital reklamcılıkta Türkiye pazarı ise çok daha hızlı büyüyor. 2013’ün ilk yarısında reklam sektörünün lokomotifi dijital oldu. IAB Türkiye dijital reklam yatırımları raporuna göre 2013’ün ilk 6 ayında internetin reklam pastasından aldığı pay, 2012’nin aynı dönemine göre yüzde 30 büyüyerek 541,8 milyon TL’ye ulaştı.

Mobil ve video ve oyun reklam yatırımları ise en hızlı büyümeyi kaydetti. 2012’de 24,3 milyar Euro’luk büyüklüğe ulaşan Avrupa’nın en büyük internet nüfusuna sahip 6’ncı ülkesi olan Türkiye’deki büyümenin, 2016’ya kadar dünya ortalamasının üstünde olacağı ve 2016’da internetin televizyondan sonra en büyük ikinci mecra olacağı tahmin ediliyor. IAB Türkiye Başkanı Ahmet Pura, şöyle konuşuyor:

“İnternet, reklam sektörü içinde en iyi performansı gösteren mecra oldu. Bu trend yılın bütününe yansıyacak. 2013’ün ilk yarısında yüzde 62’lik büyümeyle öne çıkan mobil ve yüzde 96’lık büyümeyle toplamdaki payını artıran video önümüzdeki dönemde de benzer bir seyir izleyecek.”

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz