44 şirketin yeni ürün stratejisi

Müşteri beklentileri sürekli değişiyor.

1.08.2013 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
44 şirketin yeni ürün stratejisi

MÜŞTERİYE SIKI TAKİP
Müşteriyi sıkı takibe alan şirketlerin yeni ürün performanslarına en büyük katkı müşterilerden geliyor. Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Engin Aksoy, yeni ürün ve hizmetlerini abonelerin ihtiyaçlarını önceden öngörme hedefiyle geliştirdiklerini söylüyor ve konuyu şöyle örnekliyor: “Türkiye’de faturalı ve faturasız hatlardan sonra üçüncü bir akıllı ödeme sistemi olan Hesabını Bilen Tarifeler, küresel inovasyon merkezimiz Oksijen AR-GE tarafından ihtiyaç öngörülerek geliştirilmişti. ”

Akbank Stratejiden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Tunç Akyurt, “Sayısal hedeflerden bağımsız, özellikle çağımız gerçeklerine uygun yeni ürünleri müşterilerimizin beğenisine sunmak kilit önem taşıyor” diyor. Uludağ İçecek, müşteriye odaklanarak yeni ürün geliştiren bir diğer şirket. Uludağ İçecek’te yeni bir ürün tüketicilerin beğenisine sunulmadan önce, hedef kitlenin damak zevkine uygun en doğru lezzete ulaşabilmek için yüzlerce deneme yapılıyor. Hayat Kimya yetkilileri, “Markaların, tüketicilerini ve pazar dinamiklerini iyi gözlemlemesi, onlarla birlikte hareket edebilmesi, beklentilere hızlı yanıt vermesi gerekiyor. Dinamikleri iyi takip eden, hızlı hareket edebilen şirketler sektörde avantaj sağlıyor” diye görüş belirtiyor.

Tat Konserve Genel Müdürü Arzu Aslan Kesimer, son 5 yılda 155 yeni ürün çıkardıklarını söylüyor. Özellikle Tat ve SEK markaları için son 3 yılda çok fazla sayıda yeni ürün geliştirdiklerini belirten Kesimer, komoditileşmiş salça pazarında, ev kadınlarının ve çalışan kadınların hayatını kolaylaştıracak yeni ürünlerinin büyük ilgi gördüğüne dikkat çekiyor.

AR-GE’YLE GELEN HIZ
Şirketlerin yeni ürün çıkarma hızlarını artıran en temel gerçek AR-GE’ye verilen önemin artması. Dyo Boya Fabrikaları Başkan Yardımcısı ve Genel Müdürü Serdar Oran da bu görüşte. “AR-GE’deki gücümüz sayesinde yeni ürünleri pazara sunma konusunda hızlı adımlar atabiliyoruz. Böylece boya sektörü ortalamasının üzerinde rakamlara ulaşıyoruz” diyor. Bank Asya Bireysel Bankacılık Koordinatörü Abdurrahman Köse, “Bireysel bankacılık ürünlerinde özellikle kredi kartlarında yeni ürün sunma hızı son 5 yıl içinde artan bir ivme gösterdi. Nedeni teknolojik gelişmelerin hızına paralel sektörün de hızlanması” diyor. Bank Pozitif CEO’su Hasan Akçakayalıoğlu da benzer bir ifadeyle “Müşterilerimizin ve sektörün beklentilerini sürekli takip ediyoruz ve bunu teknolojik altyapımızla örtüştürerek yeni ürünler sunuyoruz” diye konuşuyor.

Barilla Pazarlama Müdürü Şefik İnan, rekabetin kaliteyi artırdığına dikkat çekerken “Makarna sektörü yenilik konusunda eli daha ağır bir sektörken, firmaların birbirini görerek etkilenmesi sonucu daha fazla AR-GE yapan bir sektör haline dönüşüyor” diye konuşuyor. Duran Doğan Genel Müdür Yardımcısı Alican Doğan ise AR-GE’ye daha fazla kaynak ayırmaya başladıklarına dikkat çekiyor ve

“Fabrikalarımızda daha cazip ve dayanıklı ürünler elde edebileceğimiz teknolojiler geliştiriyoruz” diyor. Ontex Ortadoğu ve Afrika Genel Müdürü Özgür Akyıldız ise “Tüketicinin zaman içinde değişen ihtiyaçlarını en yeni teknolojilerle karşılamayı amaçlıyoruz. Bu anlamda yeni ürün sunma hızımızda eskiye oranla arttı” diye konuşuyor. Mercedes-Benz Türk Pazarlama ve Satış Direktörü Süer Sülün de yeni ürün çıkarma hızlarının arttığını söylüyor ve “işe uygun, kullanıma özel taşıma giderek daha çok önem kazanıyor. Fark yaratmanız için niş segmentlere daha çok hitap etmeniz gerekiyor” diyor.

ALİ KUDAY 3M TÜRKİYE TEKNİK BÖLÜMLER DİREKTÖRÜ
"10 MİLYAR DOLARI 5 YIL ÖNCE OLMAYAN ÜRÜNLERDEN KAZANDIK"
YENİ ÜRÜN MATEMATİĞİ

3M olarak ürün geliştirirken müşterilerimizden aldığımız ilham, yenilikçi ve hayatı kolaylaştıran ürün çok önemli. 3M olarak sürekli devam eden yenilikçiliğimizin çok net bir matematiksel karşılığı var. Bu da satışımız içindeki yeni ürün yüzdesi. Biz, yeni ürünlerin satıştaki oranına odaklanırız.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz