"5X5X5’LE DAHA UCUZ, HIZLI YENİLİK"

SCHRAGE, yeni kitabı “Fikirlerin Ötesine Geçmek” ile şirketlere basit bir formül öneriyor.

17 TEMMUZ, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
5X5X5’LE DAHA UCUZ, HIZLI YENİLİK
MICHAEL SCHRAGE, inovasyon konusunda yaptığı çalışmalarla tanınıyor. Bu konuda pek çok kitap da yazdı. Henüz piyasaya çıkmayan “Fikirlerin Ötesine Geçmek- In Getting Beyond Ideas” adlı yeni kitabıyla inovasyonda çığır açmaya hazırlanıyor. Bu çalışmasında yenilikçiliğin en etkin şekilde nasıl şirket kültürü haline gelebileceğini ve neler kazandırabileceğini gözler önüne sermek istiyor. Schrage, şirketleri mevcut fikirlerin ötesine geçirmeye çalışırken aslında onlara basit bir formül sunuyor. Bu formülü de kısaca şöyle açıklıyor: “Çalışanlarınızı 5 takıma ayırın, onlara 5 haftada 5 bin dolarlık değer yaratacak 5 deney yapmalarını söyleyin.” Schrage’e göre inovasyonu hayata geçirirken müşteriyi süreçlerin ortağı yapmak kritik bir öneme sahip. “Şirketlerin yapmak istediklerinden çok, var olan ve potansiyel müşterilerinin ne istediği önemli. Ben IBM, P&G gibi büyük bir şirket sem, en iyi müşterilerimin aynı zamanda şirketimin inovasyon sürecinde iş ortağım olmasını isterim. Müşterilerimin yapılan ya da yapılacak inovasyona mutlaka tepki vermesini tercih ederim” diyor. İş dünyasına baktığında inovasyona dair birçok yanlış yapıldığını da ifade eden Schrage, bu yanlışların başında inovatif olmadığı halde inovatifmiş gibi davranan şirketlerin geldiğini söylüyor. Bu noktaya da şöyle açıklık getiriyor:
“Aslına bakarsanız çoğu şirket inovatifmiş gibi davranıyor. İnovasyon, sadece bir ürüne eklenen yeni özellikler ya da yeni fonksiyonlar değil, tüketiciye sunulan değerdir.” Son yıllarda gerek yazıları gerek kitapları ve verdiği konferanslarla inovasyon konusunda iş dünyasına yön veren Michael Schrage, sorularımızı şöyle yanıtladı:
CAPITAL: “Fikirlerin Ötesine Geçmek-In Getting Beyond Ideas” adlı kitabınızda 5X5X5 takım metodolojisinden bahsediyorsunuz. Bu nasıl işleyen bir yöntem?
- Yıllardır çok sayıda şirketle çalışıyorum. Bu şirketlerin hepsinin ortak özelliği, inovatif olmayı amaçlamalarıydı.
Sorunları ise bu isteklerinin sürekli engelleniyor olmasıydı. Şirketler, birtakım önerilerle ortaya çıktıklarında, bu fikirlerin gerçekleştirilmesinin ya çok pahalı ya çok fazla zaman alan ve güç koordine edilen uygulamalar olduğunu fark ediyor. İşte bu noktada işletmeler öyle bir metodolojiye ihtiyaç duyuyor ki, o metodolojinin
hızlı, ucuz ve inovasyon açısından etkin olması gerekiyor. Bu metodolojinin farklı departmanları birlikte alışabilme ruhunu yüksek tutması da önemli bir nokta. Çünkü, organizasyondaki farklı departmanlarda çalı-
şan kişileri bir araya getirmek şirketler için zor bir süreç.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz