Ali Taran, “Geleceği Tasarlamak” programında bol esprili, renkli bir konuşma yaptı.
En ilginç saptamalarından birisi “Vestel’in Robotu, Arçelik’in Çelik’ini yener” iddiasıydı. “Son zamanlarda; Vestel’in robotuyla Arçelik’in Çelik’ine yaptığını çok akıllıca buluyorum. Çelik yıllardır bücür, bodur görüntüsü, metalik sesi ile aramızda. Hiç geliştirmediler. Yok şu kadar indirim, yok bu kadar taksit. O kadar! Oysa Vestel çıktı sülün gibi iri, uzun, heybetli ama sevimli robotuyla Çelik’e karşı görsel bir üstünlük, büyüklük sağladı. Eğer Vestel çıkıp da ‘Biz sektörün en iyisiyiz, büyüğüyüz’ mealinde şeyler söyleseydi, etki kesin böyle olmazdı. Oysa şimdi Arçelik’i temsil eden Çelik, Vestel’i anlatan Robot, yan yana durduğunda markaları beyinlerde fena halde konumlandırıyor…" Taran’ın yorumu bu. Marka yönetimi uzun vadeli bir çalışma. Hangi robot, hangisini döver bilemem. Önemli olan marka ne kazanır, ona bakmak lazım. Bence sonucu araştırmalarla değerlendirmek gerek.
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?