Başarıyı tekrarlamak mümkün mü?

İki ünlü uzman, 2.000 şirketi inceleyip 3 önemli ilke belirledi

17 TEMMUZ, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
Başarıyı tekrarlamak mümkün mü?
CHRIS ZOOK, danışmanlık şirketi Bain & Company'nin kıdemli danışmanlarından ... James Allen ile birlikte kaleme aldığı "Tekrarlanabilirlik" (Repeatabilitiy) adlı yeni kitabında, günümüzün hızla değişen iş dünyasında, şirketlerin en zorlu sınavı haline gelen kârlı büyümenin aslında basit ve sürdürülebilir olabileceğini söylüyor. Yüzlerce şirketi ve yöneticiyi kapsayan 10 yıllık bir araştırmanın sonucu olan kitap, iş dünyasına karmaşadan uzak durmayı tavsiye ediyor. Zook, "Giderek karmaşık hale gelen iş modelleri, kârlı büyümenin en büyük düşmanıdır. Çözüm, geçmişten kopmadan geleceği dikkate alan basit modellere odaklanmaktır" diye konuşuyor.
nyaca ünlü danışmanlık şirketi Bain&Company'nin kıdemli danışmanları Chris Zook ve James Allen tarafından kaleme alınan "Repeatability" (Tekrarlanabilirlik), şirketlere basit ama sürdürülebilir büyümenin reçetesini veriyor. Zook ve Allen'a göre karmaşıklık, sürekli bir değişim içindeki günümüz iş dünyasında kârlı büyümenin sessiz katili. Uzun yıllar süren ve 2 bin şirketin incelenmesi sonucu ortaya çıkan Repeatability, işte bu sessiz katil ile baş etmenin yollarını ortaya konuyor. Kitapta Apple'dan Nokia'ya, Tetra Pak'tan IKEA'ya, dünyanın en iyi bilinen şirketlerinin farklılaşarak adapte olabilen ve kolay uygulanabilir iş modellerini nasıl hayata geçirdikleri anlatılıyor. Sürdürülebilir başarı günümüzün hızla değişen dünyasında zor iş. Zook ve Allen'a göre bunu başarmak için şirketlerin, bir yandan geçmişten gelen kuvvetli yanlarına odaklanması ve bunları geliştirmesi, diğer yandan da iş becerilerini yarına hazırlaması gerekiyor. Yaptıkları araştırmada, en dayanıklı ve en iyi adapte olabilen şirketlerin hepsinde bazı ortak özellikler tespit eden danışmanlar, işte bu özelliklerden mükemmel yinelenebilir bir iş modelinin ana hatlarını oluşturan 3 temel prensip ortaya koyuyor:

1- ANA İŞE ODAKLANMAK ŞART
"Bir paket, maliyetinden daha fazlasını tasarruf etmelidir." Bu sözler, Tetra Pak'm kurucusu Ruben Rausing'e ait. Tetra Pak, adını Yunanca 4 anlamına gelen "tetra" kelimesinden alıyor ve ilk ana ürünü tetragon şekilli bir krema kutusu. 1951 yılında kurulan şirket bugün yılda, her ölçekte ve her şekilde, 150 milyon karton kutu üretiyor. 170'ten fazla ülkede faaliyet gösteriyor. Tetra Pak, süper bir iş modelinin tekrarlanabilirliğe en iyi örneklerinden biri. Şirketin bir ana iş etrafında geliştirilmiş iş modeli 3 açıdan farklılaşıyor. Birincisi, Tetra Pak ürünlerin raf ömrünü uzatıyor ve buzdolabı maliyetini azaltıyor. İkincisi, ürettiği kutuların şekilleri kare ve piramit şeklinde olduğu için kamyonlara ve raflara yuvarlak kutulardan ya da egzotik şişelerden daha kolay yerleştirilebiliyor. Üçüncüsü de ambalajmakineleri benzersiz bir lamine materyal kullanıyor ve yüksek hacimli süt ve süt ürünlerinin saklanmasına imkan veriyor. Hepsi beraber ürünlerin tüketiciye daha ucuza mal olmasına sebep oluyor. Farklılaşma temel becerileriniz ve benzersiz rekabetçi avantajınızla ilgilidir. Strateji ise bunları
optimize etmek ve farklı fırsatlara dönüştürmektir. Şirketler pek çok şekilde farklılaşabilir. Ancak bizim araştırmamızda çok yaygın 3 yöntem öne çıkıyor. Birincisi ölçek ekonomisiyle, ikincisi benzersiz ürün geliştirmeyle ve üçüncüsü de büyüyen ekonomiden daha fazla pay alarak farklılaşmak.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz