En etkin sloganlar

Türkiye’nin en dikkat çeken sloganlarını da, uzmanların değerlendirmeleriyle bir araya getirdik.

22 EKİM, 20147
Paylaş Tweet Paylaş
En etkin sloganlar

Ali Saydam’ın ifadesiyle bu dönemdeki sloganlar markanın derdini uzun uzun anlatıyorlardı. Hover süpürgeleri için yapılan, “Ho ho hover, süpürür, döver, her yeri temizleyen Hover” sloganı bu tür sloganlara güzel bir örnek. Jill çorapları için yapılan, “Atın, atın! Eskimiş çoraplarınızı atın! Atamazsanız paspas yapın…” da  80 öncesinin uzun sloganlarından…

Tüketim toplumu döneminde sloganlar daha fazla duygusal vaatler taşımaya başladılar. Goodyear’ın “Yuvana ulaştırır”,  Bosch’un, “Güveninizi kaybetmektense para kaybetmeyi tercih ederiz”,  Arçelik’in “Hayata” ve “Arçelik’le sevgiye zaman kalır” sloganları da bu dönemin sloganlarından.

Bugünün sloganları ise duygusallığın yanı sıra kafa rahatlığına hitap ediyor. Çünkü, artık “Kafa Rahatlığı Piyasası” olarak adlandırılan bir megatrend var. Bu trendden etkilenen bazı markalar sloganlarını değiştiriyorlar. Örneğin Philips, bir zamanlar “Lets make things beter- Herşeyi daha iyi hale getirelim” sloganını kullanıyordu. Ancak, bugün artık bu slogan yerine “Sence and Simplicity- Duygu ve Basitlik” sloganını kullanıyor. Önceki slogana göre duygulara ve kafa rahatlığına hitap ediyor. Gelecekteki düş toplumunda ise sloganların daha çok öyküselliğe yönelmesi bekleniyor.

Slogan değiştirilir mi?

Markanın diğer öğelerinde olduğu gibi, sloganda da devamlılık esas. Çünkü, seçilen slogan tüketiciyle iletişim kurabilmek için kullanılan bir araç. Bu nedenle sadece değişiklik olsun mantığıyla slogan değiştirilmesi markaya zarar verebilir. Tüketiciyle iletişime tekrar baştan başlamak anlamına gelebilir. Diye Danışmanlık Yönetici Ortağı Murat Yurddaş’a göre, slogan yatırım yapılmış bir varlık. Sloganını önemseyen bir marka da sloganını değiştirmez.

Değiştirenlerin çoğu da bu işi makyaj mantığı ile ele alıyor demektir. Ancak, slogan değişiminin gerektiği durumlar da var. Marka uzmanları slogan değişiminin marka kimliği sık sık değişikliğe uğramadığı sürece, tüketici zihninde marka adına bir tazelenme ve yenilik hissi yaratabileceğini söylüyor. Hatta başarılı değişimlerin marka kimliğini perçinleme anlamında destek vereceğini ifade ediyorlar.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

7 Yorum

mıra 18 TEMMUZ 2017, 7:37

corapla ılgılı slogan hıcmı yok

mıra 18 TEMMUZ 2017, 7:37

corapla ılgılı slogan hıcmı yok

mıra 18 TEMMUZ 2017, 7:37

corapla ılgılı slogan hıcmı yok

mıra 18 TEMMUZ 2017, 7:37

corapla ılgılı slogan hıcmı yok

mıra 18 TEMMUZ 2017, 7:37

corapla ılgılı slogan hıcmı yok

melis 18 TEMMUZ 2017, 7:37

Ben yardım istiyorum.Fazla Üretim ile ilgili slogan istiyorum.

melis 18 TEMMUZ 2017, 7:37

Ben yardım istiyorum.Fazla Üretim ile ilgili slogan istiyorum.

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.