 
					
 
													 
													 
													 
													 
													 
														 
														 
														 
														 
														Türkiye'nin önde gelen markaları az sayıdaki "değerli" müşterilerini ve onları elde tutma planlarını anlattı.
 
		 İş dünyasında 80-20 kuralı veya Pareto ilkesi olarak bilinen bu prensip, İtalyan ekonomist Vilfredo Pareto tarafından 1906’da ortaya atıldı. Önemli azın yasası olarak bilinen bu kurala göre, en fazla katma değer yaratan müşteriler, her zaman ortalamaya göre daha fazla harcama yapan küçük bir gruptan oluşuyor. Dünyanın en ünlü pazarlama gurularından Don Peppers da “Kazandıran Müşteri” adlı kitabında, bu küçük ancak kârlı müşteri grubuna işaret ediyor. Peppers, buradan yola çıkarak markalara en çok kârlılık sağlayan müşteri gruplarına odaklanmalarını öneriyor.
İş dünyasında 80-20 kuralı veya Pareto ilkesi olarak bilinen bu prensip, İtalyan ekonomist Vilfredo Pareto tarafından 1906’da ortaya atıldı. Önemli azın yasası olarak bilinen bu kurala göre, en fazla katma değer yaratan müşteriler, her zaman ortalamaya göre daha fazla harcama yapan küçük bir gruptan oluşuyor. Dünyanın en ünlü pazarlama gurularından Don Peppers da “Kazandıran Müşteri” adlı kitabında, bu küçük ancak kârlı müşteri grubuna işaret ediyor. Peppers, buradan yola çıkarak markalara en çok kârlılık sağlayan müşteri gruplarına odaklanmalarını öneriyor. 
	Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?