Müşteri neler yarattı?

Müşterim ne ister? İşte tüm şirketlerin yanıtını aradığı, yanıtı da sürekli değişen büyük soru bu... Aslında müşterinin yeni talepleri sonsuza kadar bitmeyeceği için yenilik de inovasyon da hiç bitmeyecek.

18.05.2014 20:47:530
Paylaş Tweet Paylaş
Müşteri neler yarattı?

Dönemin modası olan iki renkli otomobiller boyanırken yaşanan sorunlara şahit oluyor.

SCOTCH MASKELEME BANDI
O dönem ustalar, istedikleri efekti elde etmek için yoğun yapıştırıcılı bant ve kasap kağıdı kullanarak arabanın boyanmaması gereken kısmını maskeliyorlardı. Ancak boya kuruduktan sonra, bant kaldırılırken boyanın bir kısmı da istemeden soyuluyordu.

Bundan yaklaşık 2 yıl sonra 1925 yılında, Drew'ün geliştirdiği Scotch maskeleme bandı piyasaya sürüldü. Bu da bizim müşterilerimizin çeşitli ihtiyaçlarına yönelik nasıl inovatif çözümler ürettiğimizin güzel bir örneğidir.

GELİRİN YÜZDE 6'SI AR-GE'YE
3M'de yeni fikir ve ürünlerin dolayısıyla inovasyonun kaynağı müşterilerimizdir. Karşılanmayan hatta kimi zaman dile getirilmeyen müşteri ve tüketici gereksinimlerini tespit ederek inovatif ürünler geliştiriyoruz.

3M, müşterilerin en çok sıkıntı çektiği noktaları anlayıp bölgesel, ulusal ve küresel ölçekte kurduğu güçlü ilişkilerle rakiplerinin önüne geçiyor. AR-GE'nin ne kadar değerli olduğunu bilen 3M, her yıl gelirinin yüzde 6'sını AR-GE faaliyetlerine ayırıyor.

TÜLİN KARABÜK ARÇELİK PAZARLAMADAN SORUMLU GENEL MÜDÜR YARDIMCISI
"YAŞAM TARZLARINA VE ALIŞKANLIKLARA ÖZEL TAKİP"
PAZAR ANALİZİ

Arçelik 'in inovasyon süreçlerinde pazar analizleri önemli bir yer tutuyor. Farklı coğrafyalarda, tüketicilerin alışkanlıklarını ve yaşam tarzlarını yerinde inceliyor, beklentileri ve ihtiyaçları karşılayacak, hatta ötesine geçecek ürün ve hizmeti geliştirmek üzere yenilikçi fikirleri değerlendiriyoruz. Teknolojiden veya pazardan kaynaklanan yeni fikirler, tüketicilere fayda sağlayacak ürünlere dönüştüğünde inovasyon değeri kazanıyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz