Segmentasyon Devrimi Başlıyor

Son dönemde müşteri segmentasyonunda, onları gruplara ayırmada büyük bir dönüşüm yaşanıyor.

22.10.2014 20:06:040
Paylaş Tweet Paylaş
Segmentasyon Devrimi Başlıyor


Hayat tarzı öne çıkıyor

Çok katlı perakendeciliğin ilk örneklerinden olan YKM, 5 yıl önce müşterilerini cinsiyet, yaş, alışveriş sıklığı, harcama bazında 5-6 grupta analiz ediyordu. Birebir pazarlamaya geçilmesi ile birlikte YKM, mikro düzeyde analizlere başladı. Mevcut kriterlere ek olarak yaşam alanı, hayat tarzları, alışveriş davranışları ve cüzdan payı gibi unsurlar da eklendi. Bu müşterilerin 12 grupta izlenmesini sağladı.

YKM Müşteri İlişkileri Müdürü Murat Bostancı, “Son bir yıldan beri müşterilerin hayat tarzı bizim için daha fazla önemli oldu. Müşterilerimizin hayat tarzlarını belirlemek ve onların beklentilerine uygun ürün ve hizmet sunmak için birçok çalışma yapıyoruz” diyor.

Fiba Holding’e bağlı olarak çalışan Marka Mağazacılık, Marks&Spencer ile çok katlı perakendecilik yapıyor. Şirket, bugün müşterilerini 7 grupta inceliyor. Marka Mağazacılık Satış Grup Yöneticisi Mine Durmuşlar, hayat şekillerine göre segmentasyon yapmak üzere çalışmalarını sürdürdüklerini söylüyor. Çünkü, özellikle tekstil perakendesinde hayat stili çok öne çıkıyor.

Mine Durmuşlar, “Mevcut gruplar içinde sadık müşteriler bizim için çok önemli. Bu müşteriler markamızı iyi tanıdıklarından çok etkili iletişim kurabiliyoruz. Diğer yandan yeni müşteriler de önem verdiğimiz bir grup” diye konuşuyor.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz